HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

garmtz

Aha! Maargoed, laten we niet Huub's topic teveel vervuilen. Wel leuk, die Ack dAck! Heb er zeer goede herinneringen aan.

ChrisV

Om het geheel dan weer helemaal on-topic te krijgen:

@Huub: je kan mijn CEC en/of de Ack!dAck! beluisteren als je wilt. Dat kan bij mij (zodra ik weer een versterker heb, waarschijnlijk dus Lavardin), dat kan ook bij jou als je wilt. Misschien kan het je verder helpen in je speurtocht.

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on February 13, 2007, 12:41:54
Die H/K 970 zou het misschien best goed hebben gedaan in deze setting, hoewel ik hem niet heb kunnen betrappen op emotie.

Ik ook niet! En gelukkig maar!  ;)
Hij geeft gewoon alles weer wat er op de CD staat en voegt er in mijn beleving niets aan toe. En ja, dat is even wennen. Dat was het voor mij wel i.i.g. Ik wil nu niet meer terug naar mijn Rotel RCD990.

Groeten...

HuubF

Quote from: ChrisV on February 13, 2007, 14:04:34
@Huub: je kan mijn CEC en/of de Ack!dAck! beluisteren als je wilt. Dat kan bij mij (zodra ik weer een versterker heb, waarschijnlijk dus Lavardin), dat kan ook bij jou als je wilt. Misschien kan het je verder helpen in je speurtocht.

Lijkt me een goed idee. Waar woon je?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Quote from: HuubF on February 13, 2007, 16:45:31
Lijkt me een goed idee. Waar woon je?

Nee Huub, je moet juist jouw adres geven ::)

ChrisV

Ik heb je een PM gestuurd om eens te kijken of we een afspraak kunnen maken.

chansig

Vanavond de set van Huub mogen horen. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog gespannen gezien mijn vorige encounter. Niet geheel terecht blijkt achteraf. De set is veel meer in evenwicht. De luidspreker kabel, netsnoer en multiplex plaat waren de enige echte verschillen ivm drie weken geleden. Geen alles overheersend laag meer en dat maakt erg veel goed.

De densen cd speler heb ik ook mogen beluisteren. Huub is er al uit en ik ga wel mee in zijn beleving. Geen cd speler die het geheel doet opleven in deze setup. De oude sony en mijn oude Rotel-loopwerk - dac deden het beide overall beter.

Vreemd is wel dat de punch in het laag nu gemist wordt. Er hoeft niet meer laag te zijn maar het mag wat krachtiger aangezet worden. Stemmen blijven te breed klinken....

Maar er lijkt een goede basis te zijn, het is geen set waar ik vervelend van wakker zou worden. Ik blijf wel mijn twijfels houden of een andere cd speler Huub gaat geven wat hij zoekt. Ik zou het meer in de versterking zoeken...

Leuke avond, stuk rustiger luisteren zo met z'n 2en en een gedeelde mening is altijd prettiger dan wanneer je lijnrecht tegenover elkaar staat. Dus bedankt maar weer Huub en we zien elkaar de 3e maart.

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

aMUSEd

Quote from: chansig on February 14, 2007, 22:42:41
De densen cd speler heb ik ook mogen beluisteren. Huub is er al uit en ik ga wel mee in zijn beleving. Geen cd speler die het geheel doet opleven in deze setup.
Ik dacht juist dat Densen spelers leven in de brouwerij brengen ???.. staat op m'n lijstje om nog eens te beluisteren. Kan je het karakter omschrijven?

HuubF

#83
Inderdaad een leuk avondje met Chans. Het luistert toch wat beter als je met z'n 2-en bent. Zijn bezoekje was dus extreem welkom.  ;)

Quote from: aMUSEd on February 14, 2007, 23:48:14
Ik dacht juist dat Densen spelers leven in de brouwerij brengen ???.. staat op m'n lijstje om nog eens te beluisteren. Kan je het karakter omschrijven?

De Densen wordt beschreven als muzikaal en dat kan dus van alles betekenen. De (aardige) verkoper zei al dat het een 'rustig klinkende cd-speler' was en dat klopt wel. De verfijning in de hogere regionen is prima, maar het probleem zat vanavond in het gebrek aan dynamiek en het duffe laag. Overigens heb ik de Densen ook bij de verkoper thuis gehoord en daar klonk het laag prima. Er is sprake van een slechte match dus.

Ik geloof wél dat het apparaat in een andere setting veel beter kan klinken, maar ik geloof niet dat hij in z'n eentje ergens 'leven in de brouwerij' kan brengen.

Quote from: chansig on February 14, 2007, 22:42:41
Maar er lijkt een goede basis te zijn, het is geen set waar ik vervelend van wakker zou worden. Ik blijf wel mijn twijfels houden of een andere cd speler Huub gaat geven wat hij zoekt. Ik zou het meer in de versterking zoeken...

Ik zoek het nog niet in de versterking. De nogal potente AVI (2X175 watt) heeft het hier in meeslependheid en muzikaliteit (:-X) af moeten leggen tegen de Lavardin. De Bryston 4B ST heeft het al eerder af moeten leggen tegen de AVI.

Maar die punch is wel een punt, ja.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 00:00:16
Ik geloof wél dat het apparaat in een andere setting veel beter kan klinken, maar ik geloof niet dat hij in z'n eentje ergens 'leven in de brouwerij' kan brengen.
Duidelijk, bedankt!

HuubF

De Densen is er weer af; hij wordt morgen teruggebracht. Nu hangt de Sony er weer aan, netjes op 3 lagen Berken multiplex, en precies zo aangesloten (stroom, kabeltjes) als 3 dagen geleden.

Toch weer een lekker geluidje. ;)

Misschien moet ik gewoon een über-sony kopen. Bijna had ik de SA777ES gekocht die een dag te koop heeft gestaan op htforum. Een collega van me heeft zo'n ding en ze zijn errug goed. Misschien een 555, daar word je tegenwoordig mee doodgegooid.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Naim CD5 lijkt mij een erg fijne speler.

Ik las dat jouw speakers niet de meest gevoelige zijn .. 85db.
Is dit niet wat laag voor de Lavardin? .. of begrijp ik het pricipe niet goed?

HuubF

Quote from: aMUSEd on February 15, 2007, 21:22:48
Naim CD5 lijkt mij een erg fijne speler.

Misschien... ik moet in ieder geval mega-voorzichtig zijn; als ik die Densen ongehoord had gekocht zou ik nu zéér ongelukkig zijn geweest. Het laatste component is altijd het belangrijkst, net zoals bij jou. Alleen is het bij jou de versterker.  ;D

Quote from: aMUSEd on February 15, 2007, 21:22:48
Ik las dat jouw speakers niet de meest gevoelige zijn .. 85db.
Is dit niet wat laag voor de Lavardin? .. of begrijp ik het pricipe niet goed?

Vogens de documentatie 90 dB. Als de Lavardin op een kwart staat is het mij hard genoeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 21:18:08
Misschien moet ik gewoon een über-sony kopen. Bijna had ik de SA777ES gekocht die een dag te koop heeft gestaan op htforum. Een collega van me heeft zo'n ding en ze zijn errug goed. Misschien een 555, daar word je tegenwoordig mee doodgegooid.

Als dat echt je ding is. Ik zou vooral verder blijven gaan met luisteren en niet na de eerste speler het bijltje erbij neergooien.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

Quote from: FrankB on February 15, 2007, 21:33:09
Als dat echt je ding is. Ik zou vooral verder blijven gaan met luisteren en niet na de eerste speler het bijltje erbij neergooien.

Joe're right. ;)

Op mijn poor man's short-list staan nog de volgende kanjers:

- Rega-speler (de Apollo bijvoorbeeld schijnt een goed ding te zijn)
- Een dikkere Sony-speler. De 555 wil ik tóch een keer gehoord hebben. De 777's zijn niet te krijgen.

Hmmm, de kortste short-list denkbaar. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Er zijn nog wel meer cd-spelers die goed combineren met Lavardin... ;)

waarom staat de CD23 niet op je lijstje bijvoorbeeld?

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 21:41:32
Joe're right. ;)

Op mijn poor man's short-list staan nog de volgende kanjers:

- Rega-speler (de Apollo bijvoorbeeld schijnt een goed ding te zijn)
- Een dikkere Sony-speler. De 555 wil ik tóch een keer gehoord hebben. De 777's zijn niet te krijgen.

Hmmm, de kortste short-list denkbaar. :D

aMUSEd

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 21:31:33
Vogens de documentatie 90 dB. Als de Lavardin op een kwart staat is het mij hard genoeg.
Oeps, dan heb ik verkeerd gekeken :-\

bartd

Quote from: bmateijsen on February 15, 2007, 22:09:32
Er zijn nog wel meer cd-spelers die goed combineren met Lavardin... ;)

waarom staat de CD23 niet op je lijstje bijvoorbeeld?


Ik heb juist mijn Arcam CD23T weggedaan.
Was erg gedetailleerd, maar te 'electronisch', in combinatie met mijn Lavardin S en Focal 907BE. Ik miste natuurlijkheid.
Ik hen dat gevonden bij de Gamut CD1R.
Ik viel letterlijk van mijn stoel hoeveel natuurlijker en hoeveel dynamischer dit klonk. Ook veel levendiger en ritmischer.
Als ik jou was, zou ik geen Arcam nemen!
Maar wel naar veel andere spelers luisteren. 
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

HuubF

Quote from: bmateijsen on February 15, 2007, 22:09:32
Er zijn nog wel meer cd-spelers die goed combineren met Lavardin... ;)

Waarom staat de CD23 niet op je lijstje bijvoorbeeld?


De Densen zou ook goed combineren met Lavardin maar die klinkt juist bijzonder matig. Overigens las ik vandaag een recensie van een nieuwe Densen cd-speler in de Hifi-Choice en zij waren niet zo enthousiast...

De CD23 komt zeker niet op mijn lijstje. Tot nu tot vond ik alle Arcam-spullen veel te beschaafd klinken en ik wil spektakel en dynamiek. Het kan, want de vergelijking van gisteren heeft uitgewezen dat de Sony X222ES hierin een heel eind komt. Het moet alleen gepolijster en strakker.

Daarom denk ik er toch over om eens een model te leen te vragen die een paar stapjes verder gaat dan de X222ES.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: bartd on February 15, 2007, 23:28:29
Ik heb dat gevonden bij de Gamut CD1R.

Waar woon je, Bartd? ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

bmateijsen

Volgens mij heeft Garmt alleen gezegd dat de Densen een mooie speler is (wat het ook echt is), voor zover ik het weet is de combi met Lavardin, Densen en Focal nooit door hem eerder beluisterd. Daarom is het zo belangrijk om gewoon spelers vooraf goed te beluisteren.

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 23:37:21
De Densen zou ook goed combineren met Lavardin maar die klinkt juist bijzonder matig. Overigens las ik vandaag een recensie van een nieuwe Densen cd-speler in de Hifi-Choice en zij waren niet zo enthousiast...

De CD23 komt zeker niet op mijn lijstje. Tot nu tot vond ik alle Arcam-spullen veel te beschaafd klinken en ik wil spektakel en dynamiek. Het kan, want de vergelijking van gisteren heeft uitgewezen dat de Sony X222ES hierin een heel eind komt. Het moet alleen gepolijster en strakker.

Daarom denk ik er toch over om eens een model te leen te vragen die een paar stapjes verder gaat dan de X222ES.

bartd

Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

HuubF

#97
Quote from: bmateijsen on February 15, 2007, 23:41:13
Volgens mij heeft Garmt alleen gezegd dat de Densen een mooie speler is (wat het ook echt is), voor zover ik het weet is de combi met Lavardin, Densen en Focal nooit door hem eerder beluisterd. Daarom is het zo belangrijk om gewoon spelers vooraf goed te beluisteren.

Weet ik, maar ik hoorde van wel meer kanten dat de Densen een goede match zou kunnen opleveren. :-*

Ik ben ook een beetje een moeilijk geval. De combinatie moet muzikaal zijn (in de zin van smerig indien nodig, gemeen wanneer gewenst) maar ook audiofiel. Tot nu toe komt alleen de Sony X222ES hiermee tot een procentje of 60.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

Dan moet je inderdaad niet naar die arcam gaan kijken.

Quote from: HuubF on February 15, 2007, 23:37:21
De CD23 komt zeker niet op mijn lijstje. Tot nu tot vond ik alle Arcam-spullen veel te beschaafd klinken en ik wil spektakel en dynamiek.

garmtz

Ik zou gewoon Sony opgeven, dat gaat het nooit worden! Maarja, ik heb ook de Densen wel beter horen presteren blijkbaar dan in jouw set... ;)  Ik zou evt. ook 47 Labs nog overwegen, maarja, is ook wel prijzig en 'alternatief'. Dan kun je ook al de Opus 21 gaan overwegen. Of bewandel de eerder geopperde NON-OS DAC + CEC route.