HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Started by HuubF, February 8, 2007, 23:28:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Tsja, het is toch een hele goede cd-speler. Misschien dat een beetje rommelen met de stroom helpt. Als ik het Lavardin-stroomsnoer op de Densen zet en het gewone Lavardin-snoertje op de versterker verandert het geluid nogal.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Quote from: HuubF on February 12, 2007, 23:49:28
Tsja, het is toch een hele goede cd-speler. Misschien dat een beetje rommelen met de stroom helpt. Als ik het Lavardin-stroomsnoer op de Densen zet en het gewone Lavardin-snoertje op de versterker verandert het geluid nogal.

Als je achterstevoren gaat luisteren ook ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

chansig

Quote from: HuubF on February 12, 2007, 23:49:28
Tsja, het is toch een hele goede cd-speler. Misschien dat een beetje rommelen met de stroom helpt. Als ik het Lavardin-stroomsnoer op de Densen zet en het gewone Lavardin-snoertje op de versterker verandert het geluid nogal.

Het zijn allemaal eindeloze fratsen die je dan moet gaan uithalen, zoek gewoon een cd speler die je bevalt en laat deze Densen maar varen. Er is nog zoveel meer te koop. Er stond gister ook een mooie buizen cd spler op hifi.nl, incl nieuwe buizen en andere rotzooi. Krijgt goede recensies

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

reMC

#53
CEC loopwerk en een non-os dac'je? Een TL-51x is 1500 euro en een leuke non-ons dac koop je wel voor 500 euro.

Kwabbernoot

H/K HD970 misschien?  ;D ;D ;D  :P

Groeten...

chansig

Quote from: reMC on February 13, 2007, 08:38:54
CEC loopwerk en een non-os dac'je? Een TL-51x is 1500 euro en een leuke non-ons dac koop je wel voor 500 euro.

Mijn nos dacje is de helft goedkoper en totaal nieuw qua onderdelen...moet zelfs nog ingespeeld worden en ja....staat te koop  ;D ;D ;D ;D

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Laat je niet ophaasten Huub. Luister gewoon veel verschillende spelers in je set, alleen dan kun je een afgewogen beslissing maken.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

Quote from: FrankB on February 13, 2007, 10:34:58
Laat je niet ophaasten Huub. Luister gewoon veel verschillende spelers in je set, alleen dan kun je een afgewogen beslissing maken.

Dan zou ik (als ik Huub was) eerst maar eens goed aan het geluid gaan wennen zoals het klinkt met de kabels die hij uiteindelijk gaat gebruiken en de sony cd speler. Om van daaruit eens verder te gaan denken....maar goed dat zou ik doen, als ik zoekende zou zijn.

Normaliter koop ik gewoon lukraak versterkers/cd spelers/kabels, dus eigenlijk weet ik het alleen maar goed  ;D

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Quote from: chansig on February 13, 2007, 10:45:07
Dan zou ik (als ik Huub was) eerst maar eens goed aan het geluid gaan wennen zoals het klinkt met de kabels die hij uiteindelijk gaat gebruiken en de sony cd speler. Om van daaruit eens verder te gaan denken....maar goed dat zou ik doen, als ik zoekende zou zijn.

Dat van die kabels maakt niet uit, mits hij ze maar constant houdt tijdens zijn zoektocht naar een mooie bron.

Huub, op hifi.nl staat in de 2e hands sectie nog een Nordost Baldur en Nordost Heimdall ic te koop. Iets voor jou?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

chansig

Quote from: FrankB on February 13, 2007, 10:48:01
Dat van die kabels maakt niet uit, mits hij ze maar constant houdt tijdens zijn zoektocht naar een mooie bron.

Huub, op hifi.nl staat in de 2e hands sectie nog een Nordost Baldur en Nordost Heimdall ic te koop. Iets voor jou?

Maar dat is het, hij wisselt nog te regelmatig om het gewenste geluid te krijgen. Zodoende blijft de zoektocht bezig...toch ?

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Quote from: chansig on February 13, 2007, 10:50:21
Maar dat is het, hij wisselt nog te regelmatig om het gewenste geluid te krijgen. Zodoende blijft de zoektocht bezig...toch ?

Groeten Hans

Wisselen is een kenmerk van ontevredenheid. Wanneer Huub weet wat hij zoekt is het wisselen voorbij. Daarom zoveel mogelijk luisteren om te achterhalen wat hij wil.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kwabbernoot

Quote from: FrankB on February 13, 2007, 10:51:32
Wisselen is een kenmerk van ontevredenheid. Wanneer Huub weet wat hij zoekt is het wisselen voorbij. Daarom zoveel mogelijk luisteren om te achterhalen wat hij wil.
Hoe lang volg jij Huub's zoektocht al? Ik hoop dat je gelijk hebt maar zodra hij "het" heeft gevonden verandert zijn smaak weer en begint een nieuwe zoektocht. Dat is Huub's hobby, de zoektocht. Niet het uiteindelijke doel. Maar ik kan mij vergissen.

Groeten...

FrankB

Quote from: Kwabbernoot on February 13, 2007, 11:32:14
Hoe lang volg jij Huub's zoektocht al? Ik hoop dat je gelijk hebt maar zodra hij "het" heeft gevonden verandert zijn smaak weer en begint een nieuwe zoektocht. Dat is Huub's hobby, de zoektocht. Niet het uiteindelijke doel. Maar ik kan mij vergissen.

Groeten...

Dan moet ie gewoon niks kopen en blijven zoeken ... ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

;D ha ha.

Quote from: FrankB on February 13, 2007, 11:38:57
Dan moet ie gewoon niks kopen en blijven zoeken ... ;D

HuubF

Quote from: Kwabbernoot on February 13, 2007, 11:32:14
Hoe lang volg jij Huub's zoektocht al? Ik hoop dat je gelijk hebt maar zodra hij "het" heeft gevonden verandert zijn smaak weer en begint een nieuwe zoektocht. Dat is Huub's hobby, de zoektocht. Niet het uiteindelijke doel. Maar ik kan mij vergissen.

Je vergist je. ;) Ik ben 3,5 jaar bezig. De eerste tijd wist ik inderdaad niet wat ik zocht en kocht ik ook lukraak apparatuur. Toen kwam mijn powerrr-periode. Omdat me dat niet bevredigde :-X ben ik op zoek gegaan naar emotie.

Die H/K 970 zou het misschien best goed hebben gedaan in deze setting, hoewel ik hem niet heb kunnen betrappen op emotie. Mischien is de Tjoeb wel weer wat. Daar heb ik een jaar met plezier naar geluisterd en er staan er veel te koop.

Dat geldt voor veel apparatuur die ik heb gehad. In deze setting zou het misschien wél goed gaan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

De Tjoeb gaat het niet worden denk ik... Te beperkt in jouw set.

ChrisV

Quote from: reMC on February 13, 2007, 08:38:54
CEC loopwerk en een non-os dac'je? Een TL-51x is 1500 euro en een leuke non-ons dac koop je wel voor 500 euro.

Dat kan overigens goedkoper, ook nieuw. TL-51XR kan je importeren voor nog geen 1.100 euro. Ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk aan de slag met de combi CEC-Ack!Dack!-Lavardin IS Ref.

reMC

Quote from: ChrisV on February 13, 2007, 13:04:57
Ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk aan de slag met de combi CEC-Ack!Dack!-Lavardin IS Ref.

Mooie combinatie 8) een verslavend midden (tastbaar, rijk) en een mooie vloeiendheid.

R

Idd een erg mooie combi!!

Quote from: ChrisV on February 13, 2007, 13:04:57
Dat kan overigens goedkoper, ook nieuw. TL-51XR kan je importeren voor nog geen 1.100 euro. Ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk aan de slag met de combi CEC-Ack!Dack!-Lavardin IS Ref.

garmtz

Quote from: ChrisV on February 13, 2007, 13:04:57
Dat kan overigens goedkoper, ook nieuw. TL-51XR kan je importeren voor nog geen 1.100 euro. Ik ga zelf hoogstwaarschijnlijk aan de slag met de combi CEC-Ack!Dack!-Lavardin IS Ref.

Mooi, maar de dAck! kan denk ik makkelijk verbeterd worden met een andere uitgangscondensator. In standaard vorm vind ik de dAck! wat onrustig klinken.

ChrisV

Quote from: garmtz on February 13, 2007, 13:31:01
Mooi, maar de dAck! kan denk ik makkelijk verbeterd worden met een andere uitgangscondensator. In standaard vorm vind ik de dAck! wat onrustig klinken.

Heb je ook de 2.0 gehoord? Daarin is al het nodige versleuteld t.o.v. de 1.0.

garmtz

Nee, nog niet gehoord. Maar ik vraag me af of ze daar de uitgangscondensator hebben verwisseld.

ChrisV

dat durf ik niet te zeggen. Ik weet niets van de technische kant van audio. De site van Ack Industries geeft hier geen direct antwoord op...

garmtz

Ach, gewoon kopen die Ack! Mooi ding en misschien is hij wel veel beter geworden. Zo niet, kun je altijd nog eens kijken wat er aan te (laten) doen.

ChrisV

Ik heb de Ack!Dack! sinds kort al  ;D. Ik heb alleen nooit de 1.0 gehoord, dus ik kan geen vergelijk maken.

Tot nu toe heeft de dAck! nog niet kunnen laten zien wat hij kan. Eerst was er geen goed loopwerk (enkel DVD-speler), nu is er wel de CEC maar tegelijk tijdelijk geen versterker meer. Via de Tivoli klinkt het allemaal erg leuk  :P