juridisch advies over consumentenelectronica

Started by jankees, February 8, 2007, 14:44:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jankees

Quote from: Neon2000 on April 15, 2008, 21:45:25
Word er nog iets met dit topic gedaan?? Zo te zien niet.

Heb reeds via PM gereageerd.

JK

JeKa


jankees

Beste leden,

Door enorme drukte, kom ik onvoldoende frequent aan toe om de diverse posts te lezen. Heb je daarom een vraag waar enige spoed bij geboden is, zend deze dan per mail naar mij toe. Ik zal het antwoord dan vervolgens in de post zetten, zodat iedereen daar wat aan heeft. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Jan-Kees den Haan

Knapknapperige

De winkel achterhoudt of deze niet te herleiden is aan de hand vh product is er geen man over boord. Hoeft niemand selectieve censuur toe te passen en kunnen we er allemaal wat van opsteken.

JeKa

Quote from: Knapknapperige on January 30, 2009, 07:43:22
De winkel achterhoudt of deze niet te herleiden is aan de hand vh product is er geen man over boord. Hoeft niemand selectieve censuur toe te passen en kunnen we er allemaal wat van opsteken.

Waar heb je het in ....naam over?

Peerless Monster

Goed intiatief!
Dit topic ga ik even lezen en bijhouden.
Er moeten meer van dit soort topics geopend worden om kennis te delen en gratis adviezen te kunnen inwinnen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Tinus_

Rebuilding my HT

Pirrewiet

Ik heb een tweedehands cdspeler gekocht voor 350 euro (1600 euro nieuw ooit) ter vervanging van een marantz cd speler ter waarde van 250 euro (nieuwprijs). Nu blijkt die, indien digitaal aangesloten, geen haar beter te klinken dan de marantz van 250, en vrienden delen deze mening. Sterker, de marantz klinkt iets beter op bepaalde fronten (tikkeltje warmer/minder digitaal, natuurlijker), oftewel heb het geld volledig voor niks uitgegeven. Ik heb dit op dezelfde avond van de dag van aankoop al aan de verkoper laten weten maar natuurlijk was die blij dat die ervan was en ook ondanks een aanbod van 25 euro voor het ongemak wilde die hem niet terugnemen.
Was geen haar op m'n hoofd die gedacht had geen enkele verbetering aan te treffen, met zo'n prijsverschil is dat toch geen hele gekke verwachting lijkt me.

Is er enige kans dat ik deze overeenkomst kan vernietigen, bijvoorbeeld o.g.v. wederzijdse dwaling misschien?
Van een wederzijds voordelige ruil is hoe dan ook geen sprake, ik speel liever met m'n oude marantz.

Alvast bedankt.

Raphie

Wat denk je zelf?   :D particuliere koop is WYSIWYG na aanvaarding en overdracht niet blij? JAMMER maar helaas.....
JBL PRX Power!

beunky

Het is niet alleen niet mogelijk, het zou ook bijzonder vreemd zijn als het wél mogelijk zou zijn.
Wat SOS-Master zegt: WYSIWYG. Of misschien WYHIWYG ;)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

celerontje

Ik ken die afkorting wel, maar wat heb jij ervan gemaakt? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

beunky

What You Hear Is What You Get ;D
En gelijk even een typo aangepast ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Pirrewiet

Quote from: beunky on March 27, 2010, 23:44:51
Het is niet alleen niet mogelijk, het zou ook bijzonder vreemd zijn als het wél mogelijk zou zijn.
Wat SOS-Master zegt: WYSIWYG. Of misschien WYHISWYG ;)

Uhuh, weet jij uberhaupt wat wederzijdse dwaling is?
En zo vreemd is het helemaal niet, vanuit ethisch perspectief is er wel wat voor te zeggen natuurlijk. Juridisch geef ik het echter weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis.

Pirrewiet

Quote from: beunky on March 28, 2010, 00:21:49
What You Hear Is What You Get ;D
En gelijk even een typo aangepast ;D

Over ethiek gesproken, fijn dat je jolijt kunt trekken naar aanleiding van andermans kommer.

maxtrash

bizar dit. Als ik het goed begrijp doet de nieuwe speler het prima maar vind je het geluid digitaal aangesloten (!) niet beter klinken. Het is buitengewoon omstreden dat er hoorbare verschillen laat staan grote verschillen bestaan tussen CD-spelers en zeker als je ze digitaal aansluit.
Goed op dit forum doet men misschien alsof dat allemaal volstrekt helder is, maar hier komen dan ook de freaks.
en dan gaat het ook nog eens over 2e hands aankoop? Zelfs bij een nieuwe speler van 3000 euro had je geen poot om op te staan.

celerontje

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 00:43:45
Over ethiek gesproken, fijn dat je jolijt kunt trekken naar aanleiding van andermans kommer.
En dat doe jij zeker nooit? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Pirrewiet

Quote from: maxtrash on March 28, 2010, 00:54:16
1) Het is buitengewoon omstreden dat er hoorbare verschillen laat staan grote verschillen bestaan tussen CD-spelers..... 2) en zeker als je ze digitaal aansluit.

1) Omstreden? Verschillen tussen dac's omstreden? Ik denk niet dat je daar veel steun in zult vinden.

2) Met andere woorden, de dac van m'n (goedkopere) receiver doet niet onder voor die van de cdspeler. En ja ik vind het loopwerk van de marantz net even iets beter klinken, daar zit wel degelijk verschil in, al is het inderdaad heel weinig.
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat de nieuwe cdspeler tov m'n oude geen enkele verbetering oplevert en dat is gewoon vervelend.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Pirrewiet

Quote from: celerontje on March 28, 2010, 01:05:18
En dat doe jij zeker nooit? ;)

Hangt van de omstandigheden af, maar ik probeer mij over het algemeen te richten op geschikte reacties ja, als dat je vraag beantwoord.

Pirrewiet

Quote from: celerontje on March 28, 2010, 01:17:53
Je hebt gewoon pech, helaas!

Tenzij jij een master civiel in je zak hebt zitten houd ik de deur naar de kantonrechter vooralsnog op een klein kiertje :)

celerontje

Het is heel simpel:
Jij hebt iets tweedehands gekocht en de deal is perfect verlopen en de verkoper is alle beloften na gekomen, waar denk je dan nog recht op te hebben?
Want bij tweedehands is het gewoon: gekocht is gekocht, je bent niet opgelicht, alles is eerlijk verlopen.

Bij nieuwkoop ligt het compleet anders, maar da's een totaal andere wereld, daar hebben we het nu niet over. ;)

Nogmaals, je hebt gewoon een verkeerde beslissing genomen, duurder is niet altijd beter.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

beunky

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 00:32:33
Uhuh, weet jij uberhaupt wat wederzijdse dwaling is?

Ja, conform artikel 228 lid 1 sub c van BW 6 is dat:

Quote
Een overeenkomst die is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken niet zou zijn gesloten, is vernietigbaar:
c. indien de wederpartij bij het sluiten van de overeenkomst van dezelfde onjuiste veronderstelling als de dwalende is uitgegaan, tenzij zij ook bij een juiste voorstelling van zaken niet had behoeven te begrijpen dat de dwalende daardoor van het sluiten van de overeenkomst zou worden afgehouden.

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 00:32:33
En zo vreemd is het helemaal niet, vanuit ethisch perspectief is er wel wat voor te zeggen natuurlijk.

Ja, dat is wel vreemd. En ik zal je ook uitleggen waarom.
Als de wederpartij bij jou zou komen luisteren en het verschil hoort (als je überhaupt al het doel met hem besproken hebt en dat als voorwaarde voor de koop gesteld hebt) is er al geen sprake meer van het gestelde in bovenstaand artikel.

Overigens is het niet alleen juridisch onhaalbaar, het is ook vanuit ethisch perspectief verwerpelijk. Je hebt geld uitgegeven, je hebt er achteraf spijt van en dan zou de verkoper daar voor moeten opdraaien? Vreemd verhaal.

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 00:32:33
Juridisch geef ik het echter weinig kans, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik vind dat dit veel zegt over de persoon Pirrewiet. Zeker tesamen met de geplaatste reacties.

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 00:43:45
Over ethiek gesproken, fijn dat je jolijt kunt trekken naar aanleiding van andermans kommer.

Ik plaatste een inhoudelijke reactie en daarna maakte ik een woordgrapje.
Dat heeft niets met jolijt trekken naar aanleiding van andermans kommer te maken.

Ik moet zeggen dat ik het allemaal nogal zwaar aangezet vind. Iedereen koopt wel eens dingen waar hij of zij toch niet zo tevreden over is.
Oplossing? Zet zelf de speler te koop.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 01:39:36
Tenzij jij een master civiel in je zak hebt zitten houd ik de deur naar de kantonrechter vooralsnog op een klein kiertje :)

Die heb ook ik niet in mijn zak maar ik zou die deur maar snel dichtgooien en me gaan richten op iets dat wél iets op gaat leveren: de verkoop van de speler die je hebt gekocht en die niet bevalt.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Raphie

Quote from: Pirrewiet on March 28, 2010, 01:39:36
Tenzij jij een master civiel in je zak hebt zitten houd ik de deur naar de kantonrechter vooralsnog op een klein kiertje :)
wat een gelul, zelfs een rechtsbijstand helpt helpt je geeneens voor zo'n flutbedrag, op de rol zetten kost al bijna meer.....

volgens mij ben je gewoon op zoek naar een bashtopic. probeer anders hifi.nl even, daar "begrijpen" ze je "zaak" vast beter.......
JBL PRX Power!