'12 [V] trigger out' slechts 1 [sec] aanwezig, what ... ?!?

Started by Jean Sibelius, February 6, 2007, 14:59:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jean Sibelius

Hoi allemaal,

Ik probeer de 12 [V] uitgang van de Arcam te gebruiken om mijn eindversterkers aan te zetten.

Nu blijkt dat het 12 [V] out signaal van de Arcam ongeveer 1 [sec] aanwezig is, daarna valt het terug naar '0' (ik zie de power on van de eindversterker even aan gaan).

Iemand toevallig enig idee wat er hier aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Jan, zet even beide apparaten volledig uit, soms dan heeft de voorversterker niet helemaal door dat hij een 12v trigger heeft.

FrankB

Quote from: bmateijsen on February  6, 2007, 15:22:58
Jan, zet even beide apparaten volledig uit, soms dan heeft de voorversterker niet helemaal door dat hij een 12v trigger heeft.

"Oh, kijk nou. Die 12v trigger was ik helemaal vergeten..." ;D ;D ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jean Sibelius

Quote from: bmateijsen on February  6, 2007, 15:22:58
Jan, zet even beide apparaten volledig uit, soms dan heeft de voorversterker niet helemaal door dat hij een 12v trigger heeft.
Hoi Bjorn,

Ik heb alle appartuur zo'n 10 [min] van de stroom afgehaald.
Maar helaas... na zo'n 1 à 2 [sec] gaat het rode lampje van de JC-1 weer uit.

Voor de zekerheid heb ik nog even de master/slave configuratie van de JC-1's omgedraaid, maar dan gaat het wel goed (dus de 12 [V] in/out triggers van de JC-1's zijn OK).
Er lijkt dus iets raars met de 12 [V] trigger van de Arcam te zijn :-[
(heb er de handleiding al op nageslagen, maar ik kan niets vinden) => zou verwachten dat dit gewoon goed gaat

Als je nog andere suggesties hebt, dan hoor ik het graag!
(destijds was het even stroomloos maken van de DD-18 wel de oplossing)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen

Hmm.. ik ken de AV8 niet uit mijn hoofd, maar heeft die niet ergens nog een extra instelling?