Areadvd test: Audiolab 8000AV 8000/7 8000M

Started by Abracadaver, February 6, 2007, 09:52:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Abracadaver

Op areadvd is een test verschenen van de Audiolab 8000AV processor plus 2 versterkers. De 7 kanaals eindversterker en de 8000M monoblock.
Ze zijn redelijk goed te spreken over zowel de processor als de mono eindversterker.

http://www.areadvd.de/index2.html

Misschien wel interessant aangezien ik heb begrepen dat dit de oude tag mc laren is en er hier veel tag fans zitten.

Is de 8000AV inderdaad het zelfde als een tag AV30R, of zijn er nog wel zaken intern veranderd?

Raphie

Nou, lijkt me duidelijk: Achterhaalde video opties, geen automatische room correctie, maar wel ABSOLUTE TOP geluidskwaliteit. hiermee alle concurrenten ver achter zich latend......

Mijn AV32r 192BP dp blijft voor lopig nog wel even, er is nog steeds geen beter alternatief op de markt die deze kwaliteit stereo en surround weet te combineren in een processor.
JBL PRX Power!

Nahpets

Quote from: Abracadaver on February  6, 2007, 09:52:28
Is de 8000AV inderdaad het zelfde als een tag AV30R, of zijn er nog wel zaken intern veranderd?

Jee of na. Volgens het forum op AVS zijn het eigenlijk dezelfde apparaten. Alleen is bij de prouctie van de 8000AV gebruik gemaakt van andere  componenten (volgens Udo Zucker van een mindere kwaliteit dan bij de AV30R). Ik heb de 8000AV niet gehoord, wel gezien en ik moet zeggen dat ik de AV30R er beter uit vindt zien, de 8000 doet enigzins plastic-achtig aan (kijk maar naar de volumeregelaar).

[schaamteloze promotie]Overigens staat mijn AV30R te koop[/schaamteloze promotie]

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Richi

Best een aardige test van de 8000AV en de 8000X7. Na mijn teleurstellende test van de Cyrus 8vs2/DAB 8.0 en Discmaster 8.0 (AV Master 8.0 is nog niet leverbaar), is dit misschien een mooie optie om stereo en AV te integreren. Ik zal eens zien of ik bij mijn dealer een setje kan losweken voor een test.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Jinsu

Quote from: Raphie on February  6, 2007, 10:15:50
Nou, lijkt me duidelijk: Achterhaalde video opties, geen automatische room correctie, maar wel ABSOLUTE TOP geluidskwaliteit. hiermee alle concurrenten ver achter zich latend......

Mijn AV32r 192BP dp blijft voor lopig nog wel even, er is nog steeds geen beter alternatief op de markt die deze kwaliteit stereo en surround weet te combineren in een processor.


Hoi,

Dat Tag mooie spullen heeft gemaakt ok, maar ver achter zich latend is overdreven ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Pieter-Jan

Iemand al gezien of de zwarte audiolab eindversterkers hetzelfde zwart zijn als Tag McLaren zwart?
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Moony

Lees ik er nou zo overheen of staat er nergens de adviesprijs van de monoblokken?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Nahpets

Quote from: Moony on May 11, 2007, 23:27:30
Lees ik er nou zo overheen of staat er nergens de adviesprijs van de monoblokken?




QuoteDiese Monoendstufen sind besonders wegen ihren Preises von 649 Euro interessant
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Moony

stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Harry HT

#10
Hoi,

Voor de hdmi & bypass freaks: de 8000 ap (juli '07)




Linkje
http://www.audiolab.co.uk/model.php?id=12#

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

El Nino

Quote from: Enno on February  6, 2007, 10:25:23
Alleen is bij de prouctie van de 8000AV gebruik gemaakt van andere  componenten (volgens Udo Zucker van een mindere kwaliteit dan bij de AV30R).

Op basis waarvan is deze uitspraak gebezigd? Udo Zucker is weg bij IAG dus die zal niet zo snel toegeven indien zijn opvolgers een beter apparaat gemaakt hebben tegen lagere kosten.......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Ramius

Had een serieuze kandidaat-upgrade kunnen zijn voor mij maar helaas ondersteunt ie de nieuwe geluidsformaten nog niet, is toch jammer  :-\
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

El Penumbra


Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Richi

Ziet er inderdaad heel eenvoudig en mooi uit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Nahpets

Quote from: El Nino on May 20, 2007, 11:45:26
Op basis waarvan is deze uitspraak gebezigd? Udo Zucker is weg bij IAG dus die zal niet zo snel toegeven indien zijn opvolgers een beter apparaat gemaakt hebben tegen lagere kosten.......

Komt van AVForums waar Udo Zucker nog regelmatig van zich laat horen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

El Nino

Ja, ik weet dat hij zich daar nog van zich laat horen  :), maar waar baseert hij zijn claims op.....

Begrijp me niet verkeerd, bovendien heb ik zelf een TAG set, maar mensen roepen vaak dingen die niet rederlijkerwijs onderbouwd zijn.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Penumbra

De prijs van de 8000AV was 50% lager dan van de AV30R, dan is het toch behoorlijk aannemelijk dat er andere/mindere onderdelen inzitten.

Deleted member

Quote from: El Penumbra on May 22, 2007, 09:14:36
De prijs van de 8000AV was 50% lager dan van de AV30R, dan is het toch behoorlijk aannemelijk dat er andere/mindere onderdelen inzitten.

Of je betaalt natuurlijk minder voor het merknaampje waardoor de prijs dichter bij de kostprijs ligt.  ;)

El Penumbra

Quote from: Antoine on May 22, 2007, 09:27:25
Of je betaalt natuurlijk minder voor het merknaampje waardoor de prijs dichter bij de kostprijs ligt.  ;)

Dat daar een gedeelte van het prijsverschil in zit twijfel ik niet over. Echter ik geloof niet dat het een 1 op 1 kopie.

Deze pre heeft lang op mijn lijstje gestaan en ik heb veel contact gehad met Audiolab en Transtec en van beide kreeg ik telkens antwoord dat er behoorlijk wat wijzingen waren voor de AV8000 tov de AV30 en omdat ze nog niet tevreden waren er telkens werd uitgesteld met de 1e levering.

El Nino

De philosophie van IAG is om een breder publiek te bereiken en wil audio apparatuur ontwikkelen die beter betaalbaar is.....het is op zich dan voor te stellen dat men het de processors herontworpen hebben en kwalitatief andere componenten hebben verwerkt.

@ El Penumbra:
Er zijn héél veel producten waar er geen enkel relationeel verband bestaat tussen de verkoopprijs en de kostprijs, echter betaald wordt voor de waarde (markt, merk, vertrouwen etc.). In dit geval gaat het om aantallen x marge dus indien men een groter publiek kan bereiken kunnen ze ook met een lagere marge genoegen nemen en zo toch meer winst maken, zelfs bij gelijkblijvende kostprijs.

Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

El Penumbra

Ben ik helemaal met je eens. Ik kan ook geen enkel voorbeeld geven van een onderdeel van beide apparaten wat anders zou zijn, kwalitatief minder/beter of wat dan ook.

De 8000AV is echter zo vaak uitgesteld dat het me raar lijkt als het een 1 op 1 kopie is van de AV30R, dan hadden ze immers geen introductieproblemen gehad. Maar goed, ook dat feit geeft natuurlijk geen uitsluitsel.  ;)

El Nino

#23
En dat ben ik dan weer met jou eens!  ;)

Gezien de constructie aan met name de achterzijde denk ik dat de opbouw wel gewijzigd is. De analoge en digitale ingangen zitten wel degelijk op een andere plek......maar inmiddels is deze audiolab toch wel verkrijgbaar? Gewoon eens naast een TAG zetten en de verschillen beluisteren.... ;)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Ramius

De kans zit er misschien ook in dat TAG veel research doet en zo telkens met de nieuwere ontwikkelingen, innovaties uitpakt! Audiolab gebruikt dan misschien de minder recente ontwikkelingen tegen een lager prijskaartje, maar daarom niet minder goed.  ;)
Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|