Regio 1 en 2 ....

Started by teske, February 4, 2007, 12:02:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

teske

hey,

Voor zover ik het heb verstaan heb je regio 1 (USA) en regio 2 (Europa)
Sommige dvd spelers zijn regio vrij...dwz dat je alle regio's kan afspelen,klopt dit?

Nu vaag ik me af of ik ook regio 1 DVD's kan afspelen?
Ik heb een Toshiba HD-E1 hd dvd speler
en de regio 1 DVD's zijn een pak goedkoper + dat er interessante titels te verkrijgen zijn die hier nog niet zijn.

Bij aankoop heb ik me laten vertellen dat deze hd dvd speles alle HD dvd's afspeelt,dus nbiet regio gebonden is,
maar hoe zit het met "gewone" dvd's?

FredBeamer

Quote from: teske on February  4, 2007, 12:02:02
hey,

Voor zover ik het heb verstaan heb je regio 1 (USA) en regio 2 (Europa)
Sommige dvd spelers zijn regio vrij...dwz dat je alle regio's kan afspelen,klopt dit?

Nu vaag ik me af of ik ook regio 1 DVD's kan afspelen?
Ik heb een Toshiba HD-E1 hd dvd speler
en de regio 1 DVD's zijn een pak goedkoper + dat er interessante titels te verkrijgen zijn die hier nog niet zijn.

Bij aankoop heb ik me laten vertellen dat deze hd dvd speles alle HD dvd's afspeelt,dus nbiet regio gebonden is,
maar hoe zit het met "gewone" dvd's?

Beste Teske,

ik heb ook een Toshiba HD-E1. Waar ik toch benieuwd naar ben is het volgende.

In de specs staat vermeld dat upscaling alleen via HDMI mogelijk is. Ik mijn DLP projector zowel via component als HDMI aangesloten. Als ik via de projector van HDMI naar component switch blijft de speler in het display gewoon 720p staan. Ik merk ook geen verschil van beeldkwaliteit. Ik heb dit geprobeerd met zowel SD al HD-DVD. Sterker nog als ik in picture settings 480P selecteer zie ik met HD-DVD geen verschil in het beeld. Heel vreemd. Ik heb de laatste software update geinstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Fred
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

RRK

Quote from: teske on February  4, 2007, 12:02:02
hey,

Voor zover ik het heb verstaan heb je regio 1 (USA) en regio 2 (Europa)
Sommige dvd spelers zijn regio vrij...dwz dat je alle regio's kan afspelen,klopt dit?

Nu vaag ik me af of ik ook regio 1 DVD's kan afspelen?
Ik heb een Toshiba HD-E1 hd dvd speler
en de regio 1 DVD's zijn een pak goedkoper + dat er interessante titels te verkrijgen zijn die hier nog niet zijn.

Bij aankoop heb ik me laten vertellen dat deze hd dvd speles alle HD dvd's afspeelt,dus nbiet regio gebonden is,
maar hoe zit het met "gewone" dvd's?

Alle HD dvd's zijn tot nu toe nog regiovrij. Wat ze in de toekomst willen doen is nog onduidelijk. De Toshiba (als je hem tenminste hier hebt gekocht) is helaas niet in staat de regio 1 dvd's af te spelen.  Je moet hem dus regiovrij maken, maar ik ken niemand die zo'n speler regiovrij kan maken.  Het is inderdaad zo dat je in de VS veel meer keuze hebt en ik vind de kwaliteit (beeld en geluid) van Amerikaanse dvd's vaak beter dan de Nederlandse.  Kijk maar naar de dvd's van RCV, Bridge, DFW of Paradiso. DFW heeft vaak de nare gewoonte om films die oorspronkelijk in 2.35:1 zijn geschoten om te zetten in 1.78:1.

ajbeefde

Quote from: FredBeamer on March 24, 2007, 23:46:40
Beste Teske,

ik heb ook een Toshiba HD-E1. Waar ik toch benieuwd naar ben is het volgende.

In de specs staat vermeld dat upscaling alleen via HDMI mogelijk is. Ik mijn DLP projector zowel via component als HDMI aangesloten. Als ik via de projector van HDMI naar component switch blijft de speler in het display gewoon 720p staan. Ik merk ook geen verschil van beeldkwaliteit. Ik heb dit geprobeerd met zowel SD al HD-DVD. Sterker nog als ik in picture settings 480P selecteer zie ik met HD-DVD geen verschil in het beeld. Heel vreemd. Ik heb de laatste software update geinstalleerd.

Met vriendelijke groet,

Fred


hm... het topic gaat over de regio en dan .........
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI