M&G 24+25 maart: Pluimgraaff luistershow 2007

Started by Harry HT, February 3, 2007, 13:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

jan-rotterdam

#50
@ Spacebass

Mooie foto's heb je weer gemaakt !

Groeten Jan


Roeland22

Quote from: Harry HT on March 26, 2007, 19:13:42


@ Roeland: Ook deze fotograaf heeft de Masters ook gemist  :) Maar Rick Paap zelf, staat gelukkig wel op foto  ;)

Gegroet,

Harry

Nou niet helemaal, je ziet er eentje verstopt staan achter zo'n reusachtige Maggie  :P :P
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Spacebass

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 19:05:57
Oh ok :) Nou je hebt naast Audipulse toch nog wel iets gemist hoor  :P Kijk maar eens op: http://audio.colab.be/News/BE081816-0428-412F-9AED-B2454F2C2E2E.html
Ai!!! Ik heb duidelijk multitrade gemist  :o.....hoewel, die Brel LP ......   ;D ;D
Maar die andere zooi is sowieso niet aan mij besteed. Ik hoef gelukkig geen verplichte verslagen of foto's te maken ;D

Spacebass

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 19:22:28
Nou niet helemaal, je ziet er eentje verstopt staan achter zo'n reusachtige Maggie  :P :P
Hoe vond jij ze klinken?

Ettepet

Spacebass, weer een aantal zeer fraaie foto's. 8)

Jammer dat jullie die Masters gemist hebben.  Ik kreeg een crash tour door 3/4 Pluimgraaff kado van Harry HT en heb het meeste dus wel gehoord.  Harry, bedankt nog daarvoor! ;)

Jimmy Conway


Harry HT

Quote from: Jimmy Conway on March 26, 2007, 20:45:16
Gave serie Spaceb.  8)
Ik ben benieuwd naar die van jou en van Mikekiwi? Of hebben jullie alleen van foto's van Rotjeknor gemaakt?

@Ettepet, je zal het wel niet geloven, maar ik heb je een hoop leed bespaart  ;D ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Audiofiel

Mooie foto's, Spacebass. Ik zit het hele weekend (en nu nog) met een een dikke snotterneus, maar die foto's maken het gemiste bezoek weer helemaal goed! :D 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jimmy Conway

Quote from: Harry HT on March 26, 2007, 20:51:31
Ik ben benieuwd naar die van jou en van Mikekiwi? Of hebben jullie alleen van foto's van Rotjeknor gemaakt?

Space heeft kosten nog moeite gespaard om foto's te maken die het hele
spectrum weergeven. Ik zou het niet beter kunnen. ;D

gr. Niels.

wil

Prachtige foto's... van mij mogen buizen wel in het perspectief waarbij jij ze op de foto zet (buizen mogen sowieso). Geweldige diepte.

Jammer dat ik niet kon, maar hier word je toch echt hebberig van...

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

mikekiwi

Mijn camera is lekker in de tas gebleven en is er pas uitgekomen tijdens de VSB Kunst en Cultuurroute door R'dam...

Mijn complimenten voor de foto's, SpaceBass! Een gedeelte van de apparatuur ziet er zo beter uit dan het klonk...(oei...en dat zeg ik met mijn zeer nederige stapeltje electronica). Wil je overigens doorgeven welke Marcus Miller cd je bij je had? Wil ik ook wel eens aanschaffen.
Leuk om wat HT-mensen te ontmoeten, (thanks HarryH-thee! voor het warme drankje)

Ik vond de Contemporary C erg fijn klinken, ze hadden ook lekker de ruimte daar; verder veel lekker klinkende setjes beluisterd, helaas niet altijd een lekkere zitplaats om plaatsing e.d. goed te kunnen beoordelen. Xanadu vond ik wel prettig van klank, de Chario-lijn blijft ook mij bekoren qua geluid en design.

Net in de zaal waar ik de beste zitplek had (aan het einde links, Audionote met de Meishu-amp geloof ik) werd ik op dat moment "weggepest" met wat ruis en geknetter waar met moeite ook nog wat instrumenten in te ontdekken vielen. Was het niet echt.
Verder juist lekker wat nieuwe muziek gehoord, ook altijd een pre op dit soort dagen.


Spacebass

QuoteJammer dat jullie die Masters gemist hebben.  Ik kreeg een crash tour door 3/4 Pluimgraaff kado van Harry HT en heb het meeste dus wel gehoord.  Harry, bedankt nog daarvoor! ;)
Ik heb eigenlijk alleen Harry gemist tijdens mijn luisterrondjes!  :(  ;D  Hopelijk kunnen we de volgende keer weer als team aan de slag  8)

Audiofiel

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 22:41:22
Ik heb eigenlijk alleen Harry gemist tijdens mijn luisterrondjes!  :(  ;D  Hopelijk kunnen we de volgende keer weer als team aan de slag  8)

??? Is de ééneïge tweeling (noodgedwongen) gescheiden geweest? :o Ik heb wat gemist! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Quote from: mikekiwi on March 26, 2007, 22:29:52
Mijn complimenten voor de foto's, SpaceBass! Een gedeelte van de apparatuur ziet er zo beter uit dan het klonk...(oei...en dat zeg ik met mijn zeer nederige stapeltje electronica). Wil je overigens doorgeven welke Marcus Miller cd je bij je had? Wil ik ook wel eens aanschaffen.
LOL  ;D Smaak verschilt gelukkig. Er waren voor mij een paar uitschieters naar boven en beneden. Ik merk bijvoorbeeld dat dynamisch, snel en ruimtelijk geluid waar ook druk achter kan zitten (als de muziek daar om vraagt) steeds belangrijker wordt. Iets dat geheel in mijn straatje ligt  8). Als 1 van die punten ontbreekt dan is mijn interesse snel weg. Als meerdere punten ontbreken, dan mag het nog zo vloeiend zijn, maar dan klinkt het voor mij vermoeiend. Hoe aardig ik de mensen achter een product ook vind! 8) "It has to swep me off my feet", so to speak ;)

Maar goed de CD is M2 van Marcus Miller. Pas wel op, want er zit kwaliteits verschil tussen de varianten  ;)


QuoteLeuk om wat HT-mensen te ontmoeten, (thanks HarryH-thee! voor het warme drankje)
Idd top van Harry  8)

QuoteNet in de zaal waar ik de beste zitplek had (aan het einde links, Audionote met de Meishu-amp geloof ik) werd ik op dat moment "weggepest" met wat ruis en geknetter waar met moeite ook nog wat instrumenten in te ontdekken vielen. Was het niet echt.
Verder juist lekker wat nieuwe muziek gehoord, ook altijd een pre op dit soort dagen.
Toen de tweede nog erger was, zijn wij ook maar vertrokken  ;D

Quote from: Audiofiel on March 26, 2007, 23:03:54
??? Is de ééneïge tweeling (noodgedwongen) gescheiden geweest? :o Ik heb wat gemist! ;D
LOL  ;D   :'(  Ja Harry had privé verplichtingen  :'(

Ettepet

Quote from: Harry HT on March 26, 2007, 20:51:31
@Ettepet, je zal het wel niet geloven, maar ik heb je een hoop leed bespaart  ;D ;)

Ik geloof het meteen. ;)

Was ook alweer mijn 3e keer achter elkaar daar, met deels dezelfde deelnemers.  Je krijgt dan een zekere snelheid in het rondneuzen en interpreteren.  Op de nearfields, kerkmuziek en "doffe ellende" na heb ik overal wel even kunnen genieten.

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 23:06:36
Ik merk bijvoorbeeld dat dynamisch, snel en ruimtelijk geluid waar ook druk achter kan zitten (als de muziek daar om vraagt) steeds belangrijker wordt.

Klinkt precies als mijn wensenlijstje, alleen dan (thuis) wel liefst met surrounds erbij voor HT. :)

QuoteMaar goed de CD is M2 van Marcus Miller. Pas wel op, want er zit kwaliteits verschil tussen de varianten  ;)

Goed om te weten, hmm.. heb ik de goede... :-\

HarryH-thee, indeed! ;D

reMC


Midcall

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 23:06:36
LOL  ;D Smaak verschilt gelukkig. Er waren voor mij een paar uitschieters naar boven en beneden. Ik merk bijvoorbeeld dat dynamisch, snel en ruimtelijk geluid waar ook druk achter kan zitten (als de muziek daar om vraagt) steeds belangrijker wordt. Iets dat geheel in mijn straatje ligt  8). Als 1 van die punten ontbreekt dan is mijn interesse snel weg. Als meerdere punten ontbreken, dan mag het nog zo vloeiend zijn, maar dan klinkt het voor mij vermoeiend. Hoe aardig ik de mensen achter een product ook vind! 8) "It has to swep me off my feet", so to speak ;)


Je verwoord het hier helemaal zoals ik het ook altijd voel. Iedere set/component kan een acceptabel gitaartje neerzetten en wellicht als er nog wat laag bijzit ook nog wat druk neerzetten.... maar als het laag weg is, is de druk ook weg. Bij echt goede systemen merk je dat er ook veel druk in het middengebied zit en wordt het luisteren naar muziek verheven boven simpelweg 'luisteren' naar veel meer een totaalbelevenis en dat is wat voor mij de meerwaarde geeft, de kick zeg maar. In te weinig systemen vind je dat terug, de nadruk wordt veel op detaillering gelegd op dit soort shows, of je elk plingeltje wel kunt horen in de veronderstelling dat we dat allemaal wel prachtig zullen vinden. Voor mij maakt dat de boel al snel dodelijk saai. Dynamiek, snelheid en ruimtelijkheid met druk (om met de woorden van Spacebass te spreken) is toch hetgene wat je op je punt van je stoel brengt en wat de wereld om je heen doet vergeten.

Helaas wilde ook ik niet de op zijn retour zijnde griepepidemie weer nieuw leven inblazen door af te reizen naar het alijd mooie Rotterdam. Als ik het zo lees was het er druk genoeg voor om als wandelende virus-bom een nieuwe pandemie te veroorzaken.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

mikekiwi

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 23:06:36
Maar goed de CD is M2 van Marcus Miller. Pas wel op, want er zit kwaliteits verschil tussen de varianten  ;)

Dank je!
En was het nu nummertje 5 of 7 waar ik nu zo goed naar moest luisteren?   :P :-X ;D

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

cas3100

Foto's zijn echt super. Prachtig gemaakt. Echt waar. Zou ze zo op mijn site willen zetten...

::)

Spacebass

Quote from: mikekiwi on March 27, 2007, 20:00:16
Dank je!
En was het nu nummertje 5 of 7 waar ik nu zo goed naar moest luisteren?   :P :-X ;D
Die waren het ook niet...of zou ik ze gewoon niet meer terug herkend hebben? ;D  ;D

Ettepet

Quote from: mikekiwi on March 27, 2007, 20:00:16
En was het nu nummertje 5 of 7 waar ik nu zo goed naar moest luisteren?   :P :-X ;D

Het nummer wat er speelde op verzoek van Spacebass toen ik erbij was was nummer 7. ;)

Roeland22

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 19:46:27
Hoe vond jij ze klinken?

Nou ff een korte rondgang dan :)

Dynamic Solutions: Heel mooi geluid, al vond ik de Maggies wat minder uit de verf komen in die ruimte. Ik denk dat daar heel wat meer in zit. Masters vond ik wel heel goed, maakte muziek.

Analogue Audio: Best ok, alleen wat te dreunende bas bij momenten vond ik. Die Maestro is echt wel een beest van een versterker  ::)

Multitrade: Samen met Dynamic Solutions beste demo vond ik, heb hier ook wel wat geholpen dus ben niet helemaal vrij van vooroordeel  ;D Leukste momenten waren toen mensen spontaan applaudisseerden na sommige nummers (bvb na 'ne me quitte pas' van Brel). Van zo'n applaus krijg je toch ook kippevel

Hihat Audio: Mooi ding die SME  :) En die LUa's klinken ook allesbehalve verkeerd

Audiocube/Audionote: echt niet mijn ding, sorry

Daluso: Heel mooi geluid uit die AMR, vind alleen (persoonlijk) de apparaten op zich niet zo mooi (uiterlijk)

Clofis: Toen ik er was, waren ze een stukje film aant draaien. Zag er best goed uit, maar daar ken ik niet echt iets van  :-[

Xanadu: Mooie speakers, mss iets te dun in combinatie met vM (voor mijn smaak)

Audipulse: klonk voor zijn prijs best goed vond ik, speakers zien er wel cool uit
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

reMC


garmtz

QuoteWie liever geen buizen toepast kan een Nagra PSA pyramide kopen met PWM versterker ingebouwd. Het geluid tekende een glimlach op de gezichten van voormalige HiFi.nl auteurs Björn en Garmt, nu eigenaren van Beter Beeld & Geluid, die stonden te luisteren.

Hahaha! Ik stond meer te ge*len op de Nagra spullen dan op het geluid an sich... ;D