M&G 24+25 maart: Pluimgraaff luistershow 2007

Started by Harry HT, February 3, 2007, 13:38:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

garmtz

Ik vond de Verity speakers wat onnatuurlijk klinken, erg 'hifi'. Aan de Nagra spullen zal het niet hebben gelegen. Het mooiste vond ik persoonlijk de set van Audio Cube, maar je moest wel onderuit gaan zitten, want als je stond was het beeld verstopt en dof (ik hoop dat de meesten de moeite hebben genomen even plaats te nemen). Ik vond de Magnepans een tegenvaller, maar kan aan het nummer hebben gelegen dat net werd gedraaid. Audio Note: ik snap echt niet waarom die speakers altijd in de hoeken van de ruimte moeten worden gepropt. Het laag was niet te doen. Interessant vond ik de nieuwe CD-speler van CEC in 'midi' stijl. Erg mooi om te zien vond ik ook de nieuwe Chario speakers in de Academy serie.

Snake64

Ik ben speciaal naar Rotterdan gegaan om de nieuwe JMR Offrande Signature te beluisteren.., helaas had de Belgische importeur slechts een kijk-opstelling i.p.v. een luister-opstelling.
Om toch nog iets van de dag te maken een rondje demo's gemaakt.
Met afstand de interessantste was van Audio-cube met de Musical Affairs luidsprekers. Het laag was niet altijd even goed maar verder onbetwist het meest natuurlijk (persoonlijke mening.., correspontentie hierover is zinloos ).
Volgens Cees Pel en de ontwerper / bouwer Hans ? lag het aan de beperkte inspeeltijd.., persoonlijk dacht ik meer aan een problematische acoustiek. Hoe dan ook.., indrukwekkend..!
Als ik op mijn 'oude' Offrande's ben uitgekeken / luistert - en die gaan na veel audio-nervosa toch al weer vier jaar mee - staan de MA's beslist op de short-list.

Verder.., véél hai-fay geluid.., emotie-loze perfectie..! 
J.M.Reynaud / Plinius

Ettepet

De Master Contemporary C klonk net als het prototype vorig jaar bijzonder prettig.  Vorig jaar speelden er toen ik luisterde o.a. Japanse (?) drums op met een zo heldere en strakke klank dat ik meteen upgradeneigingen op voelde komen.  Volgens mij hadden ze toen ook een flinke bak eindtrap staan, dus dat zal ook zeker hebben meegespeeld.

Er waren een aantal aardige opstellingen aanwezig, helaas inspireerde de zondagochtend bij een aantal het spelen van kerkmuziek.  Had te weinig tijd om de setjes op een later tijdstip op die dag nog eens te beluisteren.

Spacebass

#28
Sow ff wat probeersels...de eerste set die ik luisterde brak helaas de inspiratie voor de rest van de dag af....
En dat was gelukkig niet de luisterruimte waarmee ik de serie aftrap  8)

Hopelijk de volgende keer beter  :-\

Batch 1






























Ettepet

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 01:22:29
de eerste set die ik luisterde brak helaas de inspiratie voor de rest van de dag af....

Voor mij was het (gelukkig) de laatste plek waar ik luisterde.  De speakers klonken net zoals je je voelde: inspiratieloos. ;D

reMC

#30
Quote from: garmtz on March 25, 2007, 22:51:57
Het mooiste vond ik persoonlijk de set van Audio Cube, maar je moest wel onderuit gaan zitten, want als je stond was het beeld verstopt en dof (ik hoop dat de meesten de moeite hebben genomen even plaats te nemen).

Ja, de kamer was overgedempt. Met de gordijnen open ging het wel wat frisser, meer open en minder suf klinken, maar dan werd de klank grijs. Zondag klonk trouwens een stuk beter dan zaterdag, maar de stroom was nog steeds een ramp, (die varieerde van zo'n 225v tot 235v ofzo). Eens in het uur moesten we meten, aanpassen en de kamer even laten doortochten (te hoge luchtvochtigheid is killing voor deze set). Uiteindelijk en overall waren we toch erg tevreden met wat de set op sommige momenten liet horen.

Ik vond het ondanks de matige akoestiek een erg geslaagd weekend met heel veel positieve en inspirerende reacties voor ons (Audio-Cube & Audio-Life) 8)

Spacebass


Spacebass


Spacebass


Spacebass


Spacebass


bmateijsen

Space wat een ontzettend gave foto's weer!!! wow!!!

Tube-freak

De Pluimgraaf show is altijd erg goed verzorgt.  Redelijk kleinschalig en zeer goede demos.  Ook eigen cd's meenemen is meestal geen probleem.  Ben er tot nu toe 2 maal geweest en beviel goed.  Wat dat betreft vond ik de doelen hifi show 3 jaar geleden al een aflopende zaak.  Het is leuk om rond te kijken maar voor luisteren hoef je er niet te komen.  Ik vind het meer leuk voor mensen die misschien iets nieuws zoeken, of foldertjes verzamelen enzo, informatie inwinnen, fotos maken enzo.

De Pluimgraaff show pakt het een stuk professioneler aan.  Misschien dat ik kom, maar is nog niet zeker of ik kan.



16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

bmateijsen

Quote from: Tube-freak on March 26, 2007, 18:21:15
De Pluimgraaff show pakt het een stuk professioneler aan.  Misschien dat ik kom, maar is nog niet zeker of ik kan.

Ik neem aan dat je het dan hebt over 2008, want deze show is net geweest ;).

Roeland22

Quote from: bmateijsen on March 26, 2007, 18:14:45
Space wat een ontzettend gave foto's weer!!! wow!!!

Idd schitterende foto's! We want more !  O0
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Tube-freak

Oeps.

Ik was even in de war met de data geloof ik.  Duidelijk gevalletje van aan vakantie toe...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Spacebass

Quote from: bmateijsen on March 26, 2007, 18:14:45
Space wat een ontzettend gave foto's weer!!! wow!!!
De luistershows veranderen steeds meer in "Darkrooms" dus het lijkt steeds moeilijker te worden om een redelijke foto te maken zonder flitser en statief. Wat te denken van dodelijke spotjes en apparatuur vermomd als spiegel...helpt ook niet echt.
Daarnaast wordt het steeds moeilijker om niet in herhaling te vallen..mja het blijft een leuke uitdaging, zeker met nieuwe producten.

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 18:30:42
Idd schitterende foto's! We want more !  O0
Zo groot was het nou ook weer niet! ;D

Harry HT

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 18:30:42
Idd schitterende foto's! We want more !  O0
Vincent toch ook op deze beurs ?





















;D


;)

Toppie Spacebass  O0  O0

Gegroet,

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Roeland22

Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 18:43:09

Zo groot was het nou ook weer niet! ;D


Nee, maar er waren toch meer exposanten, niet? Audipulse en Multitrade denk ik en nog eentje of niet? Dus nog veel foto's  ;D
Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Spacebass

Quote from: Harry HT on March 26, 2007, 18:47:01
Vincent toch ook op deze beurs ?
;D  Dan moet ik bodyguards meenemen zodat ie niet weer aan mijn camera begint te rukken en een advocaat vanwege het merkenrecht ;D... no way dat ik daar ooit nog foto's maak  ::)

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 18:49:33
Nee, maar er waren toch meer exposanten, niet? Audipulse en Multitrade denk ik en nog eentje of niet? Dus nog veel foto's  ;D
Heb ik wat gemist dan?

bmateijsen

Quote from: Roeland22 on March 26, 2007, 18:49:33
Nee, maar er waren toch meer exposanten, niet? Audipulse en Multitrade denk ik en nog eentje of niet? Dus nog veel foto's  ;D

Ik denk niet dat Spacebass nog audipulse fotografeert ;D

Roeland22

Naim Supernait 2 - Naim ND5XS - Astin Trew AT3500+ - VPI Scout/Shelter 501 MK2/SutherlandPH3D - Audiophysic Tempo 25 - B&W P7 Wireless

Raphie

Ligt het nou aan mij, of was er gewoon ontzettend veel Chinese "Bling Bling" ?!?
Zie veel foto's van buizenversterkers met chromen spoilers e.d.
Erg een Hifi Fashion show.... Hadden ze niks meer gedistingeert als Classé of Levinson (de Madrigral versie dan  ;D )
JBL PRX Power!

Harry HT

Hoi,
Quote from: Spacebass on March 26, 2007, 18:58:16
;D  Dan moet ik bodyguards meenemen zodat ie niet weer aan mijn camera begint te rukken en een advocaat vanwege het merkenrecht ;D... no way dat ik daar ooit nog foto's maak  ::)
:-X  ;D
QuoteHeb ik wat gemist dan?
Master luidsprekers o.a., maar dat komt waarschijnlijk omdat ze op het moment dat jullie bij Dynamic Solutions waren, de maggie's waren opgesteld.

@ Roeland: Ook deze fotograaf heeft de Masters ook gemist  :) Maar Rick Paap zelf, staat gelukkig wel op foto  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."