Welke top dvdspeler speelt dvd copyen het beste af ?

Started by addy, February 3, 2007, 11:10:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addy

Kijk rond naar o.a een denon 3930, maar lees dat er wel afspeelproblemen zijn bij gecopieerde dvds.
Mijn huidige speler (onkyo) begint bij copyen steeds meer te sputteren.
Ik wil dus een goede dvd speler (tot 1500,- euro) waarvan ik zeker weet dat hij alle soorten copyen draait, iemand een tip/meming ?

GR Ad

DVDGuy

[Off topic]
Als je bereid bent om een bedrag van ron de € 1.500,- uit te geven, waarom zou je dan genoegen nemen met een kopie in plaats van het origineel?
[On topic]
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

addy

Omdat ik gemiddeld 3 a 4 dvds per week niet officieel betrek, voor 2 euro per stuk.
Koop ik origineel ben ik tot kleine 80,- euro per week kwijt,  DUS DAAROM.

Gr Ad.

williams

waarom zou je zo veel nog aan een dvdspeler uitgeven je kan de oppo (wat op dit moment een van de beste spelers is )rond de 250 euro kopen
en de nieuwe oppo scaled zelf naar 1080p
nu hou je nog een bak geld over voor een eventuele hd speler
en het probleem met de gebrande dvd's zit hem  meer in de dvd schijfjes dan in de spelers
als je goed schijfjes koopt dan heb je dit bijna nooit
maar orginele zijn natuurlijk altijd beter
afz williams
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

blue-eyes

Quote from: addy on February  3, 2007, 12:28:03
Omdat ik gemiddeld 3 a 4 dvds per week niet officieel betrek, voor 2 euro per stuk.
Koop ik origineel ben ik tot kleine 80,- euro per week kwijt,  DUS DAAROM.

Gr Ad.

Goed argument!

Daarom betaal ik van mijn 3 maal tanken per week ook maar eenmaal................... :-X
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

dvd-fan

Mijn poineer 868 speelt alles af wat ik hem voor schotel. Zijn opvolger de 9.. zal dat ook wel doen denk ik. Anders op zoek gaan naar een 868.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

teske

de HD-XE1 van Toshiba (hd dvd speler)
Zou prachtig moeten scalen , speelt héél goed copy's af (mijn HD-E1 speelt ze perfect af) en je kan er bovendien HD dvd's op afspelen die hij weergeeft in 1080p

dit voor nog geen 1000 €

PeterPan

Quote from: williams on February  3, 2007, 12:35:42
waarom zou je zo veel nog aan een dvdspeler uitgeven je kan de oppo (wat op dit moment een van de beste spelers is )rond de 250 euro kopen
en de nieuwe oppo scaled zelf naar 1080p
nu hou je nog een bak geld over voor een eventuele hd speler
... of voor een stuk of 100 orginele DVD's ;)
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

PeterPan

Het nadeel van een topspeler als een 3930 is dat je bij gekopieerde DVD's, waarvan de bitrate is aangepast met b.v. DVDShrink dit vaak ook goed kunt zien. Waar eenvoudigere spelers misschien wat minder kritisch zijn kun je dit bij een 3930 vaak goed zien.
Zo heb ik laast nog een kopie van Miami Vice na 5 min. uitgezet (en niet vanwege het plot  ;) ). Van deze film, die uit zichzelf heel veel 'ruis' heeft in de donkere scenes, was na de extra compressie om 'm op een DVD5 te krijgen niet veel meer overgebleven.
Ik heb 'm inmiddels op HD DVD/DVD combo ;D
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

svmnb

Een Oppo kan ik ook aanbevelen. Zelf heb ik de 971H die tot 1080i kan upscalen en dat is al waanzinnig mooi. Ook slikt 'ie allerlei gebrande dvd's zonder morren.

Offtopic: er wordt in een ander subforum, door een flink aantal forumleden, zonder enige gene uitgebreid gesproken over downloaden van HD films uit nieuwsgroepen en via bittorrent, compleet met handleidingen. De topicstarter hier wordt nu scheef aangekeken op niet originele dvd's, da's een beetje krom. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

DVDGuy

#10
Quote from: addy on February  3, 2007, 12:28:03
Omdat ik gemiddeld 3 a 4 dvds per week niet officieel betrek, voor 2 euro per stuk.
Koop ik origineel ben ik tot kleine 80,- euro per week kwijt,  DUS DAAROM.

Gr Ad.

Je snapt volgens mij de bedoeling van mijn opmerking niet  :-\

De kwaliteit van niet originele schijfjes is beduidend lager dan die van het origineel, dus waarom een "top-speler""  kopen, als je naar kopieën kijkt  :-X
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

blue-eyes

#11
Quote from: svmnb on February  3, 2007, 13:38:08
Offtopic: er wordt in een ander subforum, door een flink aantal forumleden, zonder enige gene uitgebreid gesproken over downloaden van HD films uit nieuwsgroepen en via bittorrent, compleet met handleidingen. De topicstarter hier wordt nu scheef aangekeken op niet originele dvd's, da's een beetje krom. ;)

Ook dat vind ik niet kunnen (indien illegaal)......... Ik heb wel langzamerhand het gevoel dat ik nog de enige ben die er zo over denkt, maar dat is een ander onderwerp dat in een andere topic thuis hoort. Als ik het geld niet heb, kan ik het dus niet kopen, that simple.


On topic maar weer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jaco

Quote from: svmnb on February  3, 2007, 13:38:08
Offtopic: er wordt in een ander subforum, door een flink aantal forumleden, zonder enige gene uitgebreid gesproken over downloaden van HD films uit nieuwsgroepen
downloaden uit nieuwsgroepen is niet strafbaar.
Dus als de TS dat doet en ze op DVD brand en zelf kijken wil mag hij dat rustig doen.

Al kost op die manier een film geen 2 Euro natuurlijk. Eerder 20 cent.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Darkman

De aanschaf van een goede dvd speler degradeert het beeld van dvd "copyen" zoals jij ze noemt.

Als voorbeeld mijn onglangs verkocht DV7600 van Marantz. Die mag je kwa beeld prima vergelijken met de denon 3930. Als ik daar mijn dvd "copyen" op afdraaide geupscaled naar 720p , werd het voor mij toch wel duidelijk waarom ik de laatste tijd meer originele dvd's koop.

We kopiëren allemaal wel eens een dvd'tje of hebben er een paar gekregen of zelf gemaakt. Maar je argument slaat echt nergens op.

Waarom zitten er mensen thuis met een uitkering ? Omdat ze anders moeten werken voor hetzelfde geld ! valt ook in dat rijtje.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WubboZ

Heerlijke discussie ;D
Maar nog even de toelichting op het degraderen van films en zo ;D
Als een film die op dual layer staat geript wordt, dan wordt ie gecomprimeerd naar 4,6gb. Meestal worden dan wel de menu's en extra's weg gelaten, maar op een copy'tje heb je meestal dus minder minder beeld info, plus dat dat dus met (misschien niet de meest ideale) software is omgezet.
Was het origineel een enkellayer dan is het copy alleen psychologisch (geen officiele dvd, etc)
Misschien niet helemaal eerlijk, maar ik koop de laatste weken ook 5 dvd's per week voor 2 euro per stuk. Aleen dan wel legaal ;D Free record shop heeft nu een voorraad dvd's die weg mag als 5 voor 10 euro. Zijn niet de nieuwste films maar nu oa Bottom 1,2,3 (voor de fans ;))
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

addy

Beste Williams,

Waar heb jij deze oppo gekocht, is er maar 1 type, ik heb wel interesse.
Gr Ad

williams

ik zelf heb deze oppo niet maar bij mijn broer op zijn werk worden deze verkocht 
als je wil kan ik wel er naar vragen voor je
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

WubboZ

Quote from: jaco on February  3, 2007, 16:06:55
downloaden uit nieuwsgroepen is niet strafbaar.
Is het trouwens niet dat downloaden niet strafbaar is, maar het in bezit hebben van een kopie (zonder dat je het origineel hebt) strafbaar is? Je mag van je eigen cd's zo veel kopieen (lees backup's) maken als je wilt. Deze zijn echter alleen voor eigen gebruik. Een kopietje voor in de auto bijvoorbeeld. Zo gou je het origineel verkoopt (dus niet meer in jou bezit hebt) dan is het strafbaar om nog een kopie te hebben. Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat downloaden ook strafbaar is als je zelf het origineel niet hebt. Je kijkt/gebruikt gewoon materiaal met copyright zonder daarvoor te betalen, en dat is strafbaar.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

addy

Al is het strafbaar, so what ?
Er mag zoveel niet, dat kleine beetje rommelen alleen voor prive, maakt niet uit.
Gr AD

FrankB

Quote from: WubboZ on February  4, 2007, 15:27:22
Is het trouwens niet dat downloaden niet strafbaar is, maar het in bezit hebben van een kopie (zonder dat je het origineel hebt) strafbaar is? Je mag van je eigen cd's zo veel kopieen (lees backup's) maken als je wilt. Deze zijn echter alleen voor eigen gebruik. Een kopietje voor in de auto bijvoorbeeld. Zo gou je het origineel verkoopt (dus niet meer in jou bezit hebt) dan is het strafbaar om nog een kopie te hebben. Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat downloaden ook strafbaar is als je zelf het origineel niet hebt. Je kijkt/gebruikt gewoon materiaal met copyright zonder daarvoor te betalen, en dat is strafbaar.

Volgens mij mag je EEN kopie maken voor thuisgebruik. En die kopie moet je vernietigen zodra het origineel niet meer in je bezit is.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

Hoi,

Quote from: WubboZ on February  4, 2007, 15:27:22
Is het trouwens niet dat downloaden niet strafbaar is, maar het in bezit hebben van een kopie (zonder dat je het origineel hebt) strafbaar is? Je mag van je eigen cd's zo veel kopieen (lees backup's) maken als je wilt. Deze zijn echter alleen voor eigen gebruik. Een kopietje voor in de auto bijvoorbeeld. Zo gou je het origineel verkoopt (dus niet meer in jou bezit hebt) dan is het strafbaar om nog een kopie te hebben. Eigenlijk zou je dus kunnen zeggen dat downloaden ook strafbaar is als je zelf het origineel niet hebt. Je kijkt/gebruikt gewoon materiaal met copyright zonder daarvoor te betalen, en dat is strafbaar.

Nee.

QuoteVolgens mij mag je 'n kopie maken voor thuisgebruik

Ja.

QuoteEn die kopie moet je vernietigen zodra het origineel niet meer in je bezit is

Nee.

Een kopie maken voor eigen gebruik is tot nu toe toegestaan, hiervoor hoef je het origineel niet in eigen bezit te hebben.

Downloaden mag, uploaden niet. Kopieren mag, de kopieerbeveiliging omzeilen niet.

mvrg

Patrick


WubboZ

Quote from: patrick_vdb on February  4, 2007, 17:08:58
[blaat]

Een kopie maken voor eigen gebruik is tot nu toe toegestaan, hiervoor hoef je het origineel niet in eigen bezit te hebben.

Downloaden mag, uploaden niet. Kopieren mag, de kopieerbeveiliging omzeilen niet.

mvrg

Patrick

Het zit ook zo lekker in elkaar.
Laten we lekker met zn allen naar het eiland van the Piratebay verhuizen ;D
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Michel1973

#23
Quote from: DVDGuy on February  3, 2007, 13:43:37
Je snapt volgens mij de bedoeling van mijn opmerking niet  :-\

De kwaliteit van niet originele schijfjes is beduidend lager dan die van het origineel, dus waarom een "top-speler""  kopen, als je naar kopieën kijkt  :-X
Beetje off topic  :P
Copyen zijn best handig:
Zelf maak ik verzamel dvds van verschillende concerten, zodat je niet steeds hoeft te swappen tussen die originelen.
Voor een top film is het prettig als die onmiddelijk begint.
Het is leuk als je familie filmpjes kunt bekijken opgenomen met een dvd-cam.
Via een computer monteren en vervolgens op dvds branden!


Randal

Quote from: WubboZ on February  3, 2007, 20:34:40
Misschien niet helemaal eerlijk, maar ik koop de laatste weken ook 5 dvd's per week voor 2 euro per stuk. Aleen dan wel legaal ;D Free record shop heeft nu een voorraad dvd's die weg mag als 5 voor 10 euro. Zijn niet de nieuwste films maar nu oa Bottom 1,2,3 (voor de fans ;))


Ik ben een Fan! Welke FRS? Op internet zie ik de aanbieding iig niet...