W&M Audio bekabeling

Started by A3-D, February 2, 2007, 16:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gino28

Quote from: Rob Eric Blank on February 15, 2007, 09:37:21
We wachten met smart op een review!

hallo
ik heb sinds kort een luidspreker kabel gekocht van dit merk en moet zeggen dat het er erg mooi en gelikt eruit ziet de kabels zijn 4mm dik afgeschermd door een soort van vilt met daar omheen een soort rubber met daar weer omheen een mantel van vertind koper
ben ook wel benieuwd naar ervaringen van de interlinks dit overweeg ik ook te kopen
heb een mooi adresje op marktplaats
\gr. gino
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

sultankat

Quote from: A3-D on February 15, 2007, 14:09:42

En zeg nou zelf, het komt toch niet echt professioneel over als je producten verkoopt met een adviesprijs die gemiddeld 3 tot 5 keer hoger ligt dan de verkoopprijs.  :-\


Vanuit W&M bekeken is het natuurlijk erg professioneel. Ze zetten eerst een hoge adviesprijs neer en gooien hem dan op de veiling met een startprijs van 1 euro. De W&M LS 2,5 meter single wire gaat gemiddeld weg voor een veilingprijs rond de 100 euro. Als dat W&M een goede marge geeft zijn beide partijen tevreden, want de koper denkt eens temeer dat hij een koopje heeft.

Geen kunst dus dat ze op marktplaats voor ca 150 euro worden aangeboden. Die aanbieders hebben ze eerst goedkoop verworven op de Duitse ebay. Hou die namen van bieders maar eens goed in de gaten.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

eazyQ

Quote from: sultankat on March  2, 2007, 08:14:29
Vanuit W&M bekeken is het natuurlijk erg professioneel. Ze zetten eerst een hoge adviesprijs neer en gooien hem dan op de veiling met een startprijs van 1 euro. De W&M LS 2,5 meter single wire gaat gemiddeld weg voor een veilingprijs rond de 100 euro. Als dat W&M een goede marge geeft zijn beide partijen tevreden, want de koper denkt eens temeer dat hij een koopje heeft.

Geen kunst dus dat ze op marktplaats voor ca 150 euro worden aangeboden. Die aanbieders hebben ze eerst goedkoop verworven op de Duitse ebay. Hou die namen van bieders maar eens goed in de gaten.
WMaudioUK bijvoorbeeld, verkoopt heel veel WM spul, ook dempers, powerkabels (alleen UK stekker) en dus de interlinks en speakerkabel.

hugorobbos

#28
Geachte forum leden,

W&M audio is ontstaan uit gedachtegang van Eugen Weber & Gerhard Maurer. Ik heb een aantal jaren bij deze heren producten ingekocht. Zij leverden toen op maat gemaakte interlinks en luidspreker bekabeling van o.a. Van den Hul & Straightwire. Gedurende die jaren hebben zij zelf het idee gekregen om een eigen lijn op te zetten. Via een aantal connecties die ik met hun deelde uit China hebben ze toen een eigen lijn ontwikkeld. De bekabeling is volledig door weber & maurer ontworpen, alleen vindt de productie en verpakking in China plaats. Mede daardoor heeft de bekabeling een zeer prijs/kwaliteit niveau. Andere producten vindt je op www.media-sun.de.

GREETZ

Rob Bos O0

eazyQ

Quote from: hugorobbos on March  6, 2007, 12:57:53
Geachte forum leden,

W&M audio is ontstaan uit gedachtegang van Eugen Weber & Gerhard Maurer. Ik heb een aantal jaren bij deze heren producten ingekocht. Zij leverden toen op maat gemaakte interlinks en luidspreker bekabeling van o.a. Van den Hul & Straightwire. Gedurende die jaren hebben zij zelf het idee gekregen om een eigen lijn op te zetten. Via een aantal connecties die ik met hun deelde uit China hebben ze toen een eigen lijn ontwikkeld. De bekabeling is volledig door weber & maurer ontworpen, alleen vindt de productie en verpakking in China plaats. Mede daardoor heeft de bekabeling een zeer prijs/kwaliteit niveau. Andere producten vindt je op www.media-sun.de.

GREETZ

Rob Bos O0

wat voor zeer niveau ;) ?
Kijk dit is leuke info om te weten.

hugorobbos

Sorry ik bedoel natuurlijk een zeer hoog prijs/kwaliteit :o niveau!!

GREETZ

Rob Bos  O0

eazyQ

Quote from: hugorobbos on March  6, 2007, 14:54:46
Sorry ik bedoel natuurlijk een zeer hoog prijs/kwaliteit :o niveau!!

GREETZ

Rob Bos  O0
Wist ik wel ;) .
Maar Rob, weet je misschien ook het hoe en waarom vwb hun verkoop, aangezien het bijna alleen maar via het internet gaat. Zoals je op de eerste pagina misschien hebt gelezen roept dat bij sommige nogal wat vraagtekens op, kun jij daar duidelijkheid over geven?

hugorobbos

De eerste introductie van hun eigen merk gaat uitsluitend via het internet omdat dit gewoon erg goedkoop is en je er een groot bereik mee hebt. Wat betreft de prijs kan ik zeggen dat ze waarschijnlijk zelf nog opzoek zijn naar wat hun bekabeling qua prijs/qualiteit waard is. Ik heb vernomen dat ze al bezig zijn met een 2e editie van de huidige bekabeling, waarschijnlijk zullen er dan vaste prijzen en vaste verkooppunten komen. Ze hebben mij hierover al aangesproken.

Mochten er mensen geintresseerd zijn dan kan ik wel een groepsinkoop regelen. Prijzen zullen dan afhankelijk zijn van het aantal. Maar ik schat dat interlink + luidspreker bekabeling incl verzendkosten ongeveer 160,00 euro zal gaan kosten. Maar waarschijnlijk nog iets minder als we een een aankoop doen van 10 sets of meer.

MVG

Rob Bos O0

gino28

hehe  :) :)
eindelijk wat meer duidelijkheid omtrent deze fabrikant
nu ben ik echt overtuigd   :) :) :)
kopen kopen kopen kopen kopen man!!!!!!
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

atie

ik heb ze via Marktplaats aangeschaft, na sinds januari dit jaar van alles en nog wat beluisterd te hebben.Had best de centen om bv Nordost of Kimber aan te schaffen, maar het er niet voor over:zelfs voor 400 euro was ik nog niet tevreden.
Ook zelf wat geknutseld, beviel ook prima. Maar ik ben uiteindelijk zeer tevreden met deze WM`s, die mij ca 70 euro hebben gekost.Klankmatig te vergelijken met de MIT shotgun, die alleen 560 euro kost:warm, breed ,doortekend,detail, geen enkele scherpte, stevig fundament,kamervullend, zijdezacht.Ik heb dit tot nu toe nooit bereikt met een zilveren IL.past helemaal in mij klankconcept.De verkoper vindt het geen probleem ze 2 weken uit te lenen, zoals het hoort.Voor deze centen is deze kwaliteit belachelijk.uiteindelijk is zelf uitproberen de enige optie, niets weerhoudt jullie ervan dit te doen, en ik word niet gesponsord of zo.Dus....?

bartjemla

Heb onlangs geboden op W&M Audio XLR kabels van 0.8 meter:
- vraagprijs op eBay : EUR 206,=
- vraagprijs op website www.soundboerse.de : EUR 182,=
- mijn bod: EUR 75,=
- tegenbod van verkoper : EUR 99,=

Dit zijn belachelijk grote verschillen en voor mij is de leverancier daarmee onbetrouwbaar.

eazyQ

Quote from: bartjemla on October 26, 2007, 10:35:50
Heb onlangs geboden op W&M Audio XLR kabels van 0.8 meter:
- vraagprijs op eBay : EUR 206,=
- vraagprijs op website www.soundboerse.de : EUR 182,=
- mijn bod: EUR 75,=
- tegenbod van verkoper : EUR 99,=

Dit zijn belachelijk grote verschillen en voor mij is de leverancier daarmee onbetrouwbaar.
Dat mag natuurlijk, we leven in een vrij land ) .
Vergeet niet dat de op ebay aangeboden spullen ook eerst gekocht zijn en men daar vaak groffe winst op wil maken. Overigens, de leverancier van de spullen is niet de fabrikant, het produkt zelf is goed zoals je kunt lezen, alleen de verkoopwijze blijft wat vreemd waardoor jouw gedachtengang op zich begrijpelijk is.

Darkman

#37
Nou Jongens, ik ben inmiddels helemaal pro W&M en heb practisch alles van ze :)

Heb de LS-01 op mijn hoofdluidsprekers + Center 3x 2.5 meter dus ( waren toen nog niet langer ter krijgen, de nieuwe LS-02 is dat wel)
Heb de AC-01 tussen mijn SA7001KI en SR9600 zitten. heb de DC-01 ( digitaal) ook, alleen gebruik ik die momenteel niet ten gunste van HDMI. Daarvoor gebruik ik sinds kort de HD-01 HDMI kabel van W&M.  Ook heb ik de W&M Black magic luidsprekerkabels voor mijn stereo only set ( PM7001 CD5001).   Alles wat ik tot dusver van W&M heb gehoord was al erg goed, maar ik was nog niet helemaal 100% overtuigd.

Dit kwam dus door verkeerde matching. Omdat ik met een 7.1 setup draai en de LS-01 niet bi-wire zijn, moest ik een oplossing bedenken om de mid/hoog en de laag terminals met elkaar te verbinden. Hiervoor kreeg ik toen op aanraden van de verkoper waar ik mijn W&M spullen vandaan heb een stuk Oehlbach zilver/koper ( om en om) kabel mee. Dat zou volgens hem wel aardig moeten matchen. En het klonk allemaal mooi helder zuiver en strak, maar het was het allemaal net niet. Op een bepaald moment begon ik de bruggen al te verdenken. Onlangs verving ik die voor volledig koper en dikkere kabel, ook van Oehlbach en ineens was het daar... super geluid !!!!.

De agressie die ik bij Marantz toch een beetje miste sinds mijn HK avr7000 was terug en heftiger dan het ooit op de HK geweest was !!. Vooral met rock muziek, daarbij erg gedetailleerd hoog zonder schelheid en erg veel mid-detail.  Nu speelde de SR9600 voor het eerst pas zoals hij hoort te spelen, want ik was met stomheid geslagen en dat terwijl ik het apparaat toch al even heb... moet je nagaan hoe belangrijk matching is ... op sommige dagen klinkt muziek zowieso beter dan op anderen, heeft allemaal met jezelf te maken, maar dit was een veels te groot verschil ( positief).  Het geluid was ook van een beetje compressed naar erg ruimtelijk en kamervullend gegaan. Ook kan ik de versterker nu 10db zachter zetten terwijl de geluidsdruk dan hetzelfde lijkt te zijn gebleven.  Ben meteen door een groot deel van mijn CD collectie gegaan en heb nummers ervaren zoals nooit tevoren.

Conclusie : W&M ROCKT !!!! Ongelooflijke kwaliteit voor een prijs waar je broek vanaf zakt... Maar daarnaast... matching matching matching, ongelooflijk belangrijk.... met Marantz Matched W&M uiteindelijk zeer goed.. hoeft niet met alles zo te zijn, maar ik zou zo alles blindelings van ze kopen  ;D
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

eazyQ

Darkman, leuk om te lezen, het onderschrijft mijun gevoel wat ik ook had bij W&M maar ook het grote belang van matchen. Geniet ze!

qinq

Ik heb het geld voor een W&M LS-02 2x2.5M met spades gister overgemaakt. Ik kan eigenlijk niet wachten tot hij er is. Hij schijnt nog beter te zijn dan de LS-01 met de gescheiden connectoren.

HTip

#40
Sinds vandaag (het is net na 0.00 uur, dus eigenlijk gisteren ;)) ook lid van de W&M fanclub ;D

Heb nu de AC-01 tussen de DV9500 en SR9600 hangen en na 1 korte luistertest met de CD van Lucy Silvas (Breathe In) overtuigd van de kwaliteit van de kabel. Eerste indruk: warmer, minder schel, bassen strakker, middengebied beter gedefinieerd, minder rommelig en iets minder ruimtelijk (wat we bij muziek mooier vinden). Gaan nog testen doen met CD's die we niet vonden klinken (Live, Keane, Bryan Adams) via de digitale kabel. Kan best zijn dat deze analoog beter tot zijn recht komen. Verwachtingen zijn hoog :D

Denk er nu al aan om uit te gaan kijken naar de DC-01, de digitale interlink van W&M...

Quote from: Darkman on November  7, 2007, 15:50:15
En het klonk allemaal mooi helder zuiver en strak, maar het was het allemaal net niet. Op een bepaald moment begon ik de bruggen al te verdenken. Onlangs verving ik die voor volledig koper en dikkere kabel, ook van Oehlbach en ineens was het daar... super geluid !!!!.

Bedoel je de bruggen bovenaan de versterker?



Kun je foto posten van de aanpassing?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Moony

Quote from: htip on November  9, 2007, 00:03:18
Bedoel je de bruggen bovenaan de versterker?

Ik denk eerder de bruggen van de bi-wire luidsprekerkabel aansluitingen achterop de luidsprekers.  ;)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

HTip

Quote from: Moony on November  9, 2007, 12:13:13
Ik denk eerder de bruggen van de bi-wire luidsprekerkabel aansluitingen achterop de luidsprekers.  ;)

Dat lijkt me inderdaad waarschijnlijker ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Ik heb ok de LS01, deze kabels zijn i.d.d. verbazingwekkend goed, heb ook nog Nordost Red Dawn geprobeert, maar snel de LS01's weer terug gehangen. FANTASTISCHE speakerkabel dit...
JBL PRX Power!

Kortekaas

Ik heb de DC-01, HD-01 en twee Tornade Netkabels van W&M. Ik ben erg erg mee in mijn schik moet ik zeggen. Mijn Monster Cables komen echt niet meer terug.  ;D
Ik zou ook graag de Monster Z1R en Z2R vervangen door de LS01, maar de ellende is dat ik die kabels nooit door mijn Spectral stands krijg.  :(
Receiver:     Harman Kardon - AVR745
Dvd speler:  Harman Kardon - DVD47
Front:         B&W - 602S3
Center:       B&W - LCR60 Rear:          B&W - 601S3 TV:            Philips 32PFL7332 Bekabeling:  Monster Cable, W&M

Stefan S.

Quote from: Raphie on November  9, 2007, 12:27:38
Ik heb ok de LS01, deze kabels zijn i.d.d. verbazingwekkend goed, heb ook nog Nordost Red Dawn geprobeert, maar snel de LS01's weer terug gehangen. FANTASTISCHE speakerkabel dit...

LOL, een zeer verstandige keuze  ;D

Raphie

prijs/kwaliteit is onverslaanbaar. Durf zelfs te zeggen dat de absolute kwaliteit van deze kabel tot in de hoogste regionen mee kan.
JBL PRX Power!

-Freek-

Ik heb de LS-01 hier hangen. Maar door een ongelukkig toeval zijn 2 bananenstekkers omgeknakt (zijn zegmaar een beetje omgevouwen). Iemand een idee waar ik die dingen kan nabestellen?

Darkman

#48
Quote from: Tim Radges on November  8, 2007, 17:01:49
Darkman, leuk om te lezen, het onderschrijft mijun gevoel wat ik ook had bij W&M maar ook het grote belang van matchen. Geniet ze!

Thanks, met volle teugen ! :)

Quote from: qinq on November  8, 2007, 23:02:51
Ik heb het geld voor een W&M LS-02 2x2.5M met spades gister overgemaakt. Ik kan eigenlijk niet wachten tot hij er is. Hij schijnt nog beter te zijn dan de LS-01 met de gescheiden connectoren.

Volgens mijn leverancier zit er niet zo veel verschil tussen de LS-01 en de LS-02's het zijn vooral de lengtes en de aansluitmogelijkheden die veranderd zijn. Daarvan waren die van de LS-01 robuuster en makkelijker te matchen omdat je kon kiezen tussen banaan/spades of een combi daarvan. Ik had verwacht dat de LS-02 een bi-wire kabel zou zijn, maar helaas... ( dan zou hij wellicht nog dikker moeten worden  :o)

Quote from: Moony on November  9, 2007, 12:13:13
Ik denk eerder de bruggen van de bi-wire luidsprekerkabel aansluitingen achterop de luidsprekers.  ;)

Helemaal correct ;)   Ik heb ook wel eens gekeken naar een alternatief voor de brugjes achterop de versterker, maar ben daar weer vanaf gestapt, of beter gezegd, het is in de vergetelheid geraakt ;) Wie weet...

Quote from: Cheeser on November  9, 2007, 12:36:01
Ik heb de DC-01, HD-01 en twee Tornade Netkabels van W&M. Ik ben erg erg mee in mijn schik moet ik zeggen. Mijn Monster Cables komen echt niet meer terug.  ;D
Ik zou ook graag de Monster Z1R en Z2R vervangen door de LS01, maar de ellende is dat ik die kabels nooit door mijn Spectral stands krijg.  :(

Price performance van W&M is niet te benaderen door elk gerenommeerd high-end kabelmerk. Ik denk dat ze peentjes zweten. Wel zijn er verdacht weinig reviews over te vinden. Waarschijnlijk omdat 99% van al die reviews gesponsord wordt ( of zeg ik nu iets dat niet kan ?  :-X)

Quote from: Raphie on November  9, 2007, 12:59:05
prijs/kwaliteit is onverslaanbaar. Durf zelfs te zeggen dat de absolute kwaliteit van deze kabel tot in de hoogste regionen mee kan.

Als zelfs Raphie al om is ....  ;D

Quote from: -Freek- on November 10, 2007, 01:42:53
Ik heb de LS-01 hier hangen. Maar door een ongelukkig toeval zijn 2 bananenstekkers omgeknakt (zijn zegmaar een beetje omgevouwen). Iemand een idee waar ik die dingen kan nabestellen?

Dit heb ik ook gehad. Omdat bij mijn Mordaunt-Shorts de Luidsprekerterminals niet onderaan de speaker zitten, maar halverwege en de LS-01's loeizwaar zijn, had ik ze eerst met de bananen achterin de mid/laag terminals gestoken. maar omdat de kabel erachter wel eens geraakt werd bij het stofzuigen e.d. is 1 banaan toen afgebroken. Die heb ik met een tang er uit kunnen peuteren. Inmiddels heb ik die banaan vervangen gekregen via mijn leverancier, maar besloten om toch maar de spades te gebruiken omdat die veel massiever zijn.
die hangen nu in een hoek van 45graden aan de hoog terminals ( die bij MS gelukkig stevig genoeg zijn om de LS-01 te kunnen dragen)
Wel heb ik begrepen van mijn leverancier dat je de connector waar je de banaan of spade op kunt schroeven, van de kabel af kunt draaien. Als je die er voorzichtig afdraait, dan zou je uiteindelijk een connector aan moeten treffen die op bare wire uit komt.
Dus je zou die er vanaf kunnen halen en er stevigere pluggen op kunnen knijpen.  Je kunt ook contact opnemen met W&M
http://www.wm-audio.de/ En ze vragen of ze je stevigere bananen kunnen leveren, dan kan je die er op knijpen.  Het is jammer dat de bananen bij W&M Hol zijn en derhalve minder stevig ( iig niet stevig genoeg voor het gewicht van de LS-01). 

Aan de receiverkant kan je niet anders dan de bananen gebruiken, maar de mazzel daarbij is dat de receiver veel lager staat, waardoor de LS-01 zijn eigen gewicht draagt ( contact met de grond).
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

-madison-

Ik ben ook al enkele maanden tevreden met m'n W&M analoge interlink! Afwerking is prachtig en de match met m'n Marantzen is nog mooier! Ik denk er ook nog over na om de LS-02 aan te schaffen maar ben daar nog niet helemaal over uit..
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.