W&M Audio bekabeling

Started by A3-D, February 2, 2007, 16:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hifi | Roderick

Is er onder de forumleden wellicht interesse in een powerbuy voor W&M Audio producten?

qinq

Ik vind de prijs raar berekend. De 2x2.5 kost €142,5, en de 2x 3.5 €175. En die 2 meter kabel los kost 16 euro. Toch zit er meer verschil tussen. Ook betaal je als je naar de kabelprijs kijkt bijvoorbeeld 102 euro voor de stekkertjes en krimpkousen bij de 2x2.5M.

-madison-

Ik snap best dat er winst op gemaakt moet worden door de verschillende partijen, maar ik heb voor m'n AC-01 interlink van 0,6 meter slechts 55 euro betaald ::) (wel via een MP handelaar..) Nou koop ik over het algemeen wel liever bij een echte dealer, maar voor zo'n prijsverschil zou ik toch naar de mp man gaan.. een verschil van 10/20 euro ofzo vind ik nog kunnen, en dat zou ik ook wel betalen aan een dealer maar dit scheelt toch behoorlijk veel :-\
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Jurgen79

Ik wist niet dat de LS-02 ook per meter verkocht werd? Bedoel je daarmee niet de Black Magic kabel die W&M wel per meter verkoopt?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

kippekop

Bij de speakerkabelprijzen zitten dus de afmontage inclusief banenstekkers en krimpkous bij de prijs inbegrepen?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

el-jorge

Black Magic is ook nog een kabel uit hun assoritment, of is dat de LS-02??

En als je een W&M kabel koopt dan komen er bananen en spades bij, of moet je kiezen?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

hifi | Roderick

#81
Quote from: kippekop on November 14, 2007, 10:11:49
Bij de speakerkabelprijzen zitten dus de afmontage inclusief banenstekkers en krimpkous bij de prijs inbegrepen?

ja

Raphie

Dat maakt niks uit rody, want hij moet nog steeds in BTW kopen ;) draagt dus geen BTW af, maar krijgt ook geen BTW terug.
Alleen een producent of dienst heeft baat bij "zwart"  ;)
JBL PRX Power!

hifi | Roderick

#83
Quote from: Raphie on November 14, 2007, 12:39:01
Dat maakt niks uit rody, want hij moet nog steeds in BTW kopen ;) draagt dus geen BTW af, maar krijgt ook geen BTW terug.
Alleen een producent of dienst heeft baat bij "zwart"  ;)
Waarschijnlijk geeft hij zijn inkomsten dan niet op bij de belasting...

Maargoed, niets houdt je tegen om daar te kopen natuurlijk :)

Raphie

Quote from: AV123 Benelux on November 14, 2007, 13:02:14
Waarschijnlijk geeft hij zijn inkomsten dan niet op bij de belasting...

Maargoed, niets houdt je tegen om daar te kopen natuurlijk :)

klopt,. maar ik vind met jouw prijzen helemaal niks mis hoor  ;)
JBL PRX Power!

scanspeakman

#85
Quote from: Raphie on November 14, 2007, 12:39:01
Dat maakt niks uit rody, want hij moet nog steeds in BTW kopen ;) draagt dus geen BTW af, maar krijgt ook geen BTW terug.
Alleen een producent of dienst heeft baat bij "zwart"  ;)

off-topic:

Nee hoor; intracommunautaire handel dus 0% btw. Moet hij hier zelf aangeven. Wordt dus hoogstwaarschijnlijk op de F. Jacobse en Van Es (voor de jongeren onder ons: zie Van Kooten en de Bie) manier "zwargt" (spreek uit met Haags accent) verhandeld.

Dit soort handel mag wat mij betreft keihard worden aangepakt. Hier is niet tegenop te concureren door de normale (detail-)handel. Had ik in mijn vorige werk (ICT) ook met een concurrent op de hoek. Illegale versie van windows erop en hopla...pc € 150 goedkoper bij die andere zaak.

Concurrentie prima....maar wel op een eerlijke manier. 

Maar even on-topic; volgens mij is die LS-02 kabel niet los te krijgen. Die losse kabel is volgens in het LS-01 model toegepast. Die LS-02 kabel is anders qua opbouw en niet voor biwire te gebuiken. Die black-magic kabel wel en de LS-01 is dan ook in bi-wire versie te krijgen in tegenstelling tot de LS-02.

David

hifi | Roderick

Quote from: scanspeakman on November 14, 2007, 15:28:43
Nee hoor; intracommunautaire handel dus 0% btw. Moet hij hier zelf aangeven. Wordt dus hoogstwaarschijnlijk op de F. Jacobse en Van Es (voor de jongeren onder ons: zie Van Kooten en de Bie) manier "zwargt" (spreek uit met Haags accent) verhandeld.

David

Als hij een BTW nummer heeft kan dat onder intracommunautaire handel inderdaad.

HTip

Quote from: AV123 Benelux on November 13, 2007, 22:55:22
Is er onder de forumleden wellicht interesse in een powerbuy voor W&M Audio producten?

Ik heb interesse, want ik mis nog een aantal zaken ;)
Kun je alles van W&M leveren? Zoals de Tornado stroomkabel...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

hifi | Roderick

#88
Quote from: htip on November 14, 2007, 18:07:12
Ik heb interesse, want ik mis nog een aantal zaken ;)
Kun je alles van W&M leveren? Zoals de Tornado stroomkabel...

Ik kan in elk geval alle W&M kabels leveren, dwz:
AC-01 analoge interlinks
BC-01 gebalanceerde interlinks
DC-01 digitale interlinks
LS-01 luidsprekerkabels (voorgemonteerd)
LS-02 luidsprekerkabels (voorgemonteerd)
HD-01 HDMI kabels

Volgens mij zijn dit alle kabels die ze hebben (van het merk W&M).

Wat mij betreft kan een forumuser de powerbuy regelen en opzetten - dan regel ik alleen de kabels.
Andere optie is dat ik de powerbuy regel en opzet , ook geen probleem.
Als er nog meer animo is, meld het dan even hier :)

el-jorge

Maar de Tornado en de LS-01 dus niet?
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

hifi | Roderick

#90
Quote from: el-jorge on November 14, 2007, 19:23:42
Maar de Tornado en de LS-01 dus niet?


De Tornado is de stroomkabel toch? Ik moet even kijken, maar ik denk dat ik die ook wel kan leveren.

kippekop

Ik heb wel interesse in een powerbuy, kan nog een nieuwe set speakerkabel en hdmi kabel gebruiken :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

qinq

#92
Ligt het aan mij of zijn er op Ebay geen items meer te vinden? Als ik op winkel bekijken druk is hij leeg, en er zijn ook geen producten meer te vinden. Misschien zijn ze alleen maar aan dealers gaan leveren.

EDIT:

Via ebay.nl vind ik ze wel¿ niet via .com. Vreemd.

hifi | Roderick

Quote from: kippekop on November 14, 2007, 20:45:31
Ik heb wel interesse in een powerbuy, kan nog een nieuwe set speakerkabel en hdmi kabel gebruiken :)

Is er iemand die een eventuele powerbuy op zich wil nemen?

el-jorge

Alle opties in gedachten houdend, wat is het verschil tussen de LS-01 en de LS-02.
Ik vind de LS-01 op zich wel een interessante optie, aangezien je bij die kan wisselen van banana's en spade's. En zoals ik al zie bij bijv. Darkman zou dat voor mij ook misschien wel handig zijn. Ik heb mijn speakerterminals ook ergens op 60cm hoog zitten. Dus de voorkeur gata uit naar de LS-01, en als er geen verschil is met de LS-02 zouden die voor mij een mooiere optie zijn.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Darkman

#95
Quote from: scanspeakman on November 14, 2007, 15:28:43
off-topic:

Nee hoor; intracommunautaire handel dus 0% btw. Moet hij hier zelf aangeven. Wordt dus hoogstwaarschijnlijk op de F. Jacobse en Van Es (voor de jongeren onder ons: zie Van Kooten en de Bie) manier "zwargt" (spreek uit met Haags accent) verhandeld.

Dit soort handel mag wat mij betreft keihard worden aangepakt. Hier is niet tegenop te concureren door de normale (detail-)handel. Had ik in mijn vorige werk (ICT) ook met een concurrent op de hoek. Illegale versie van windows erop en hopla...pc € 150 goedkoper bij die andere zaak.

Concurrentie prima....maar wel op een eerlijke manier. 

Maar even on-topic; volgens mij is die LS-02 kabel niet los te krijgen. Die losse kabel is volgens in het LS-01 model toegepast. Die LS-02 kabel is anders qua opbouw en niet voor biwire te gebuiken. Die black-magic kabel wel en de LS-01 is dan ook in bi-wire versie te krijgen in tegenstelling tot de LS-02.

David

Klopt niet.. De kabel die los te krijgen is, is verwerkt in de black magic. Dit is een kabel die je zelf in elkaar moet zetten. Wel kon je ze een tijdje afgemonteerd krijgen, zo heb ik toen de mijne gekocht. afgemonteerd 2x 3 meter met pluggen erop waar je zelf of bananen of spades aan kon schroeven.   

De LS-01 is nooit bi-wire te krijgen geweest en is gewoon een super massieve kabel die je amper kunt buigen, laat staan zelf mee werken. 

de LS-01 en de LS-02 zijn kwa kabel diameter volgens mij 100% gelijk, alleen was het zo dat de LS-01 hetzelfde systeem had als bij de compleet afgemonteerde black magic, namelijk dat je zelf kunt kiezen uit de (overigens allemaal meegeleverde) bananen of spades, om zo het geheel te matchen voor jouw situatie.

Bij de LS-02 moet je nu kiezen bij aanschaf, of je wilt bananen of je wilt spades, of op bestelling aan de ene kant banaan aan de andere spades. Mensen met receivers zullen namelijk toch bananen MOETEN gebruiken aan de receiver kant spades zijn geen optie.
Aan de speaker kant zullen spades weer een betere connectie geven dan bananen ( er van uitgaande dat ze nog steeds hol zijn en net zo "sterk" als bij de LS-01   ::)

En dan even ter verduideliking wat foto's ...


LS-01



LS-02



Black Magic



HD-01

Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Darkman

#97
Zo....  ;D  Lijkt me een duidelijk verhaal dat alle fabeltjes over de verschillen uit de wereld helpt.

De black magic is de meest flexibele en  (relatief) smalle LS-kabel en dat is de enige bi-wire kabel van W&M,  De LS-01 en 02 staan daarboven kwa absolute kwaliteit. Maar vergis je niet, de Black Magic is nog altijd een tuinslang kwa dikte  ;D

@ Roderick   een powerbuy is altijd mooi meegenomen, maar dan moet het wel echt interessant worden kwa prijzen, zelfs voor mij die ze via MP dicht bij huis kan oppikken.

Ik zou dan interesse hebben in wat tornado netkabels in verschillende lengtes...
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Ramius

#98
@ Darkman

Als ik het goed begrepen heb heb jij zowel de LS-01 als de LS-02 gehad. Welke van die twee klinkt volgens jou het minst agressief in het hoog? En hou verhoudt zich de Black Magic tegenover deze twee? Is dit misschien ook een goede optie in geval van bi-amping?

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

hifi | Roderick

Nog even nagevraagd, de LS-01 is ook gewoon beschikbaar.
De Tornado onderdelen ook, de vooraf afgemonteerde versies worden verwacht in 5-7 weken.