W&M Audio bekabeling

Started by A3-D, February 2, 2007, 16:27:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifi | Roderick

Ik heb na contact met Eugen Weber van W&M de W&M kabels opgenomen in het assortiment, dus ik kan ze vanaf nu ook leveren (RCA/XLR interlinks en luidsprekerkabels) :)

HTip

Quote from: AV123 Benelux on November 12, 2007, 17:58:27
Ik heb na contact met Eugen Weber van W&M de W&M kabels opgenomen in het assortiment, dus ik kan ze vanaf nu ook leveren (RCA/XLR interlinks en luidsprekerkabels) :)

Da's goed nieuws !! 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Stefan S.

Quote from: AV123 Benelux on November 12, 2007, 17:58:27
Ik heb na contact met Eugen Weber van W&M de W&M kabels opgenomen in het assortiment, dus ik kan ze vanaf nu ook leveren (RCA/XLR interlinks en luidsprekerkabels) :)

De strijd aangaan met marktplaatsverkopers lijkt me niet een goed plan  ;D

hifi | Roderick


PaulSQ

Heeft iemand de ls01 al met de ls02 vergeleken?

Ik heb de ls01 een tijdje gehad naar volle tevredenheid, maar met een 3weg met bovendien een extern filter werd dit wel heel veel tuinslang ;D

De ls02 zag ik los per meter te koop, das dus wel een mogelijkheid....
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

PaulSQ

Quote from: PaulSQ on November 12, 2007, 21:14:41
Heeft iemand de black magic bi-wire al met de ls01 vergeleken?

Ik heb de ls01 een tijdje gehad naar volle tevredenheid, maar met een 3weg met bovendien een extern filter werd dit wel heel veel tuinslang ;D

De black magic zag ik los per meter te koop, das dus wel een mogelijkheid....
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

-Freek-

@Darkman: bedankt voor je reactie! Dat is idd ook mijn probleem. Ik kwam er te laat achter dat de speakers het gewicht niet konden tillen, en toen er ook nog eens iemand tegen mijn speaker aanliep, knikten er 2 stekkers om...

Quote from: AV123 Benelux on November 12, 2007, 17:58:27
Ik heb na contact met Eugen Weber van W&M de W&M kabels opgenomen in het assortiment, dus ik kan ze vanaf nu ook leveren (RCA/XLR interlinks en luidsprekerkabels) :)
Hoi Roderick. Zou jij misschien die bananenstekkers kunnen naleveren?

Succes trouwens met de verkoop van de W&M bekabeling!

hifi | Roderick

Quote from: -Freek- on November 12, 2007, 21:43:43
Hoi Roderick. Zou jij misschien die bananenstekkers kunnen naleveren?

Succes trouwens met de verkoop van de W&M bekabeling!

Ik denk het wel, mail mij even welke je exact nodig hebt.

Dank je :)

eazyQ

Quote from: AV123 Benelux on November 12, 2007, 17:58:27
Ik heb na contact met Eugen Weber van W&M de W&M kabels opgenomen in het assortiment, dus ik kan ze vanaf nu ook leveren (RCA/XLR interlinks en luidsprekerkabels) :)
Da's beter! Zijn we niet meer zo afhankelijk van ebay en marktplaats ;) .
En zoals het er nu naar uitziet wordt W&M een hot iets, dus zijn we ook nog eens early adaptors ;)

Darkman

@ Freek, geen probleem :)


@ PaulSQ, ik heb de black magic ook en die kabel klinkt ook voortreffelijk, maar ik vind het lastig ze te vergelijken aangezien ze aan twee verschillende setups hangen. Toch durf ik zo wel te zeggen dat de LS-01 gewoon de betere kabel is van de 2.  Volgens mij is de LS-01 ook 5mm2 en de black magic 4mm2 per ader.

Het is natuurlijk mooi voor ze als W&M de professionele status krijgt die het op zich verdient, maar helaas betekent dat ook dat de prijzen daardoor wel zullen stijgen. Alles bij W&M wordt in China gemaakt ( alles bij de overige veels te dure merken ook overigens) en zelfs met de huidige lage prijzen via marktplaats e.d. wordt er nog altijd wel winst gemaakt, dus inkoop zijn ze nóg goedkoper. Zodra ze professioneel gedistribueerd gaan worden betekent dat maar 1 ding en dat is dat alles duurder wordt. Wellicht nog altijd goedkoper dan bij andere merken, maar desalniettemin duurder.  Sommigen vinden iets pas echt high-end als ze het bij een officiële hi-fi dealer hebben gekocht en er een premium prijs voor betaald hebben, want dan moet het wel super zijn, toch ?  Wij weten wel beter...

Tuurlijk gun ik W&M dat succes wel, maar eerst maar eens zien wat de prijzen gaan doen. Ik hoop niet dat ze op een gegeven moment maar besluiten om enkel aan "geauthoriseerde dealers" te gaan verkopen, want dan weet je wel wat er gaat gebeuren.

Gelukkig ben ik voor 90 % al voorzien en zal eerdaags via mijn leverancier nog wel inslaan wat ik nodig denk te hebben voordat het onbetaalbaar wordt ;)

Maar toch succes gewenst, Roderick ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Raphie

Absoluut, W&M kan qua specs met de top mee, profiteer nog maar even van de huidige prijzen voordat de gevestigde Hifi boeren ze gaan ontdekken en ze als "credible" zien, want dan is het het van de dam.

Rody gefeliciteerd met deze nieuwe vendor!
JBL PRX Power!

hifi | Roderick

Dank je, heren :)

Ik denk dat zolang er geen NLse importeur komt en ik als dealer rechtstreeks bij W&M kan inkopen, de prijzen nog steeds laag blijven. Een importeur betekent een extra schakel en dus hogere prijzen (want die wil immers ook wat verdienen ;D).

Raphie

Quote from: AV123 Benelux on November 13, 2007, 10:52:52
Dank je, heren :)

Ik denk dat zolang er geen NLse importeur komt en ik als dealer rechtstreeks bij W&M kan inkopen, de prijzen nog steeds laag blijven. Een importeur betekent een extra schakel en dus hogere prijzen (want die wil immers ook wat verdienen ;D).
Ja en dat is bij audio toch zo schaamteloos 100%  ;D
JBL PRX Power!

Ramius

Wanneer ik in mijn set verzilverde kabels probeer krijg ik wel een helder en detailrijk geluidsbeeld maar helaas heb ik dan ook last van een scherp randje en nogal redelijk slissende s-en. Nu heb ik even naar de LS-01 en de LS-02 gekeken en deze blijken volledig uit koper te zijn opgebouwd. Wat is jullie ervaring met deze kabels en dan vooral in het hoog?

Grtz
Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

hifi | Roderick

Quote from: Ramius on November 13, 2007, 13:18:01
Wanneer ik in mijn set verzilverde kabels probeer krijg ik wel een helder en detailrijk geluidsbeeld maar helaas heb ik dan ook last van een scherp randje en nogal redelijk slissende s-en. Nu heb ik even naar de LS-01 en de LS-02 gekeken en deze blijken volledig uit koper te zijn opgebouwd. Wat is jullie ervaring met deze kabels en dan vooral in het hoog?

Grtz
Ramius

Mijn ervaring is dat koperen kabels rustiger in het hoog klinken dan verzilverde (silver plated) kabels.

el-jorge

Waar zijn deze kabels allemaal te koop? En aan wat voor prijzen denk je dan? Misschien wil ik ze ook wel eens proberen :D
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

hifi | Roderick

#66
.

el-jorge

#67
Quote from: AV123 Benelux on November 13, 2007, 16:15:18
Jorg, onder andere hier: http://www.av123.nl/bekabeling/

Voor RCA-interlinks moet je denken aan:
W&M Audio AC-01 0,6m - €94,-
W&M Audio AC-01 0,8m - €97,-
W&M Audio AC-01 1m - €99,-
W&M Audio AC-01 1,5m - €105,-
W&M Audio AC-01 2,5m - €135,-


Hey Roderick,

Ik had AV123 natuurlijk al gezien, maar zoals een echte nederlander doet, ben ik op zoek naar opties ivm prijs enz. Prijzen van de kabels vallen me allerminst tegen. Ben je zelf ook op W&M overgegaan nu je LAT's te koop staan?
En ik ben daarnaast benieuwd waar andere forum leden ze gehaald hebben. Ik zie vaak ebay, maar ik heb ze zelf daar niet kunnen vinden.

owja, mij gaat het natuurlijk wel om de speakercables en niet om interlinks, ik ben erg tevreden met mijn mooie audioquest interlink's.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

HTip

Er zijn een aantal mensen op markplaats die ze verkopen. Wel aanzienlijk goedkoper :-\
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

qinq

#69
Quote from: htip on November 13, 2007, 19:08:49
Er zijn een aantal mensen op markplaats die ze verkopen. Wel aanzienlijk goedkoper :-\

Volgens mij kost de LS-02 daar 90 euro voor 2x2.5 meter. Bij av123 8 euro per meter of 142,50. In dat laatste geval betaal je dus 102,50 voor de stekkertjes.

hifi | Roderick

#70
...
Uiteraard kan ik bij meerdere kabels een goede prijs geven (powerbuy...?).

HTip

Het zou best kunnen wat je zegt over de MP verkopers... weet ik niet ;)

Echter op sommige producten zijn jouw prijzen bijna gelijk en ben je soms goedkoper, maar op andere producten zijn de MP prijzen veel lager ::) Dat snap ik dus niet...

Ik koop wel liever bij een echte dealer of een forumlid dan bij een MP verkoper :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

silver89

Quote from: AV123 Benelux on November 13, 2007, 16:15:18
Jorg, onder andere hier: http://www.av123.nl/bekabeling/

Voor RCA-interlinks moet je denken aan: ;) ;)
W&M Audio AC-01 0,6m - €94,-
W&M Audio AC-01 0,8m - €97,-
W&M Audio AC-01 1m - €99,-
W&M Audio AC-01 1,5m - €105,-
W&M Audio AC-01 2,5m - €135,-

En op marktplaats heb je geen goed geld terug ,is ook een service  ;)

HTip

Quote from: silver89 on November 13, 2007, 20:37:32
En op marktplaats heb je geen goed geld terug ,is ook een service  ;)

Helemaal mee eens :D Maar dat is bij W&M kabels niet nodig, die wil je toch houden ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Darkman

Quote from: htip on November 13, 2007, 21:16:52
Helemaal mee eens :D Maar dat is bij W&M kabels niet nodig, die wil je toch houden ;D

zo waar als ik hier sta ... ;) nou ja ...zit  ;D

Quote from: el-jorge on November 13, 2007, 19:01:21
Hey Roderick,

Ik had AV123 natuurlijk al gezien, maar zoals een echte nederlander doet, ben ik op zoek naar opties ivm prijs enz. Prijzen van de kabels vallen me allerminst tegen. Ben je zelf ook op W&M overgegaan nu je LAT's te koop staan?
En ik ben daarnaast benieuwd waar andere forum leden ze gehaald hebben. Ik zie vaak ebay, maar ik heb ze zelf daar niet kunnen vinden.

owja, mij gaat het natuurlijk wel om de speakercables en niet om interlinks, ik ben erg tevreden met mijn mooie audioquest interlink's.

Matching matching matching... geen idee hoe audioquest klinkt en zich verhoudt tot de AC-01. En of hij dus ook net zo goed zal matchen met de LS-01/02 als de AC-01 doet.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.