Buizen versterkers, het Walhalla voor audio ?

Started by J.A.F._Doorhof, February 21, 2002, 10:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De gitaren die ik gebruik (Hamer, Fender Strat (malmsteen) en een zelf gebouwde strat) zijn inderdaad behoorlijk "hot".

Mijn smaak is trouwens wel wat breder dan Rammstein hoor  ;D. Mijn grote liefde ligt bij bands als Queen, en gitaristen als Satriani en Vai. Voor muziek van mij en mijn band (uit het verleden) kun je hier terecht http://artists.mp3s.com/artists/126/frank_doorhof.html (het zijn allemaal maar demo opnames, maar ik denk wel de moeite waard  ;)).

Maar toch ook via de halselementen geeft de buizenversterker een ander geluid dan een transistor, maar ik denk inderdaad dat je dat los moet koppelen van de audio versterkers).

Ik ben het inderdaad met je eens dat een versterker vooral lekker moet klinken hoewel ik wel voor 100% van mening ben dat hij niet teveel mag kleuren. Ik val behoorlijk voor zeer natuurlijke versterkers. Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk. En nogmaals wat ik bij Rob heb gehoord zou zeker iets zijn waar ik voor zou vallen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"