Ervaringen Loewe Aventos 3981 ZW?

Started by Sullivan, January 26, 2003, 21:19:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sullivan

Heeft iemand ervaring met deze TV. Deze zit in dezelfde prijsklasse als de Philips 32PW9527 PP?

mvg,
Frank

hans2911

Ik heb 'm alleen in de Loewe-winkel/showroom gezien. Ik ben verkocht. De beeldkwaliteit is werkelijk schitterend en ook de opties van de tv zijn goed. Geluidskwaliteit is iets minder dan de duurdere modellen, maar men heeft met deze tv vooral  ingezet op een goede beeldkwaliteit in deze prijsklasse. Ga eens naar de Loewe dealer (geen media markt of wat dan ook) die kan je alles haarfijn uitleggen. Ook wat betreft de uitbreidmogelijkheden en bijvoorbeeld de optie om je video of dvd-speler via de tv te bedienen dmv een extra infrarood setje (erg goedkoop). Je kunt je dvd-speler of video dan gewoon in een kast zetten en dan via de tv bedienen.

Sullivan

Hoi,

Ik was inderdaad al naar een dealer geweest, maar hij was net verkocht.

Frank heb jij hem al voorbij zien komen tijdens een calibratie tour? Zo, ja, wat vind je ervan?

Hij is een stuk goedkoper dan de andere Loewe TV's. Vraag me af waar dit toestel inlevert i.v.t. zijn duurdere broertjes?

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem volgens mij al een keer gecalibreerd.
Als mijn geheugen me niet in de steek laat had de TV wat last van combing, kleine zwarte lijntjes bij snelle bewegingen, je moet wel met je neus voor de TV gaan zitten om het te zien.

Verder een zeer mooi toestel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hans2911

Sinds gisteren in bezit ;D Beeld is erg mooi, met name bij dvd, maar ook het beeld via de tv-kabel is mooi. Wel zorgen dat je goede kabels hebt, anders kun je dit bij sommige zenders merken (ruis).

Morgen even kijken hoe het beeld er bij een voetbalwedstrijd uitziet  ;)

Sullivan

Hallo Hans,

Ik heb hem ook besteld. Ik vind (wat ik gezien heb in de winkel) ook de kabel mooier bij deze TV dan bij de Philips PP.
Wacht met spanning af.

Heb je RGB gebruikt voor DVD. Ik hoorde dat hier problemen (weet niet welke) mee zijn i.c.m. Loewe TV's. Ben benieuwd of het opgelost is bij de nieuwe modellen.

mvg,
Frank

PS. Heb je de standaard bijgeleverde kabel gebruikt?

hans2911

Hoi Frank,

Wanneer wordt ie geleverd? Ik heb de dvd via de scart-aansluiting zitten , maar weet eerlijk gezegd nog niet hoe de instelling staat. Alles (video, dvd, zenders) is door de persoon van Loewe die de tv kwam brengen ingesteld.

In de winkel werd mij wel geadviseerd om, als de dvd-speler het ondersteund, deze via rgb aan te sluiten. Mijn dvd-speler ondersteund dat, maar ik weet niet of dit nu standaard is overgenomen. Gisteren had ik niet heel veel tijd en heb 'm dus nog niet binnestebuiten gekeerd.

Ik heb overal nieuwe goede kabels gebruikt. Dit werd niet alleen geadviseerd, maar ik zag ook dat de kabels die ik had niet geheel voldeden bij alle zenders (de ruis).

Overigens heb ik ook de infraroodkaart genomen om 1 apparaat in een afgesloten ruimte te kunnen bedienen. Helaas gaat dit maar op voor 1 apparaat. Ik moet een nieuwe video en ben nu op zoek naar een video die toch via de tv bediend kan worden (Loewe video is te duur). Er schijnen een aantal videos op de markt te zijn die dit kunnen zonder de infrarood-link omdat ze het zelfde signaal gebruiken. (Philips/Panasonic/Grundig en Aristona) Ik krijg van de Loewe-dealer de typenummers door van de videorecorders waarvan zij uit de praktijk weten dat dit werkt.

Groet,
Hans

Sullivan

Hans,

Ik wacht het RGB verhaal nog wel even af.

Ik gebruik zelf om mijn apparatuur te bedienen een IR verlenger. Ik heb ook mijn apparatuur (Versteker/DVD/Video) in een kast staan en wil deze (Radio/CD) ook nog bedienen als de deurtjes voor de TV dicht zijn. Aan de ontvanger zit ongeveer 2 meter snoer en twee oogjes. Met 1 oogje kan ik al alle apparatuur aansturen zonder problemen. Het tweede oogje kan je gebruiken als je de video en radio op verschillende planken hebt staan in de kast. Is dit niet iets voor jouw.

Ik kreeg hem over anderhalve week als het goed is. Ik wilde de zwarte hebben en die was niet op voorraad. De grijze wel maar die vonden we minder mooi.

mvg,
Frank

hans2911

Succes met het wachten ;)

Hoe zit dat precies met zo'n IR verlenger, ik ken het niet? Het werkt dus hetzelfde als dat infraroodkaartje, maar hoe ziet het er uit. Is het een kastje dat je naast je tv zet of plug je 'm in de tv. Kun je met 1 apparaatje alles bedienen? Maakt het nog uit welk merk apparatuur je hebt? Hoe duur is zoiets en waar koop je het?

Gr.,
Hans

Sullivan

Het ontvangst kastje (dus niet aansluiten op je TV) zet je waar je maar wilt (zit wel een voeding aan en een draadje naar de oogjes). Ik zet hem dus niet naast mijn TV maar op de kast. Ik durf niet te zeggen welke apparaten hij aan kan, maar volgens mij is dat IR vrij standaard. Met mijn Pronto reageert hij prima en ook met mijn Philips Video/TV en TEAC muziek installatie. Verder geen ervaring.
Ik weet niet meer precies wat hij kostte (dacht ongeveer 50 euro) en heb hem bij een electronica zaak in Almere gekocht.

mvg,
Frank

MrPink

Als je een scart/rgb-kabel hebt, dan moet je hem allereerst aansluiten op de scart/rgb ingang op je tv (duh), en vervolgens in het tv-menu aangeven dat er rgb signaal in komt.

Een bijgeleverde scart-kabel kan best alleen composite zijn, dus dat moet je wel even checken.

Groetjes,
Oscar

hans2911

Hoe kun je zien dat de scart alleen composiet is?

bmateijsen

Dat kan je checken aan het uitgaande signaal van je dvd-speler, deze zal aangeven welk signaal hij naar de TV gooit.

Verder is waarschijnlijk 1 scart maar geschikt voor RGB (meestal ext2 bij loewe)

Ook bij de loewe kan je de TV precies vertellen welk signaal deze zou moeten ontvangen om de scart. zie het video-instellingen menu

Groet Bjorn

Sullivan

Volgens de website heeft de Loewe Aventos 2 RGB scart aansluitingen.
Wat staat er in de handleiding?

mvg,
Frank

bmateijsen

Ik heb een ergo.. de voorloper zeg maar.. het zou zeer netjes zijn als men er nu 2 RGB scart aansluitingen heeft ingezet.

Groet Bjorn

P.S. maar wat maakt het uit?

Sullivan

Quote from: bmateijsen on February 12, 2003, 11:36:32
P.S. maar wat maakt het uit?

Goede vraag! Zijn er niet meer apparaten die RGB gebruiken zoals een sataliet ontvanger bijvoorbeeld ???

mvg,
Frank

hans2911

Zoals beloofd mijn ervaring met het bekijken van een voetbalwedstrijd:

Ook de Aventos heeft 100Hz verschijnselen. Niet heel erg storend, maar als je er op let zie je het. Het gaat dan met name om blokjesvorming als je kijkt naar de lijnen en het gras. Overigens alleen wanneer je een camerastand hebt die een groot gedeelte van het veld laat zien. Bij ingezoomde beelden heb je helemaal geen last. Ik heb geen sleepbewegingen of dat soort dingen geconstateerd.

Spelen met de beeldinstellingen lost overigens veel van de blokjesvorming op.

robcarmax

Voor een duidelijke lijst (wel in Duits) van dit model zie hier:

http://www.kabierske.de/Aventus.PDF

Maar wat lezen we:
COMPONENT INGANG (mogelijkheid) en Digital Progressive Scan ?
:o ::)

Heeft iemand dit eerder opgemerkt bij dit model? Zou je hiervoor een uitbreidingskaart voor moeten kopen? De verkoper van de zaak waar ik geweest ben wist hier eigenlijk niets over te vertellen (verder trouwens goed verhaal en demo gezien).

Wie kan dit verklaren?

Groeten,
Rob

Sullivan

Ik heb hem! Hij is vanvond geleverd. :) :) :)

Eerste indrukken zijn indrukwekkend.
DVD: schitterend (S-video, geen top DVD speler, dus dat beloofd wat bij een upgrade). Kabel: Redelijk (sommige zenders goed, sommige slecht), maar veel beter dan de PP :) en ik heb echt nog hele goedkope kabeltjes.
Zeer mooi menu (uitgebreid) en handiger de het puk menu van de philips PP.
Geen last van dikke digitale randen bij snelle bewegingen, geen verticale strepen, geen vlekken. Ik ben blij dat ik geen PP heb genomen!

Minpuntje: hele kleine boog aan de rechter kant, loopt ietsje bol. weet voor 99% zeker, dat dit te corrigeren is in het service menu. Het is namelijk heel weinig. Toch Frank?

Wordt vervolgd...

mvg,
Frank

PS. Ik vergelijk deze TV met de Philips PP, niet om flauw te doen, maar om dat ik de laatste maanden heb zitten twijfelen tussen deze twee modellen.

J.A.F._Doorhof

Meestal zijn Loewe's wel helemaal goed te krijgen.
En anders kun je een perfecte tussenoplossing maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hans2911

Ik ben nog iedere dag blij met mijn Aventos ;D

Eerder melde ik dat er blokjesvorming was tijdens voetbalwedstrijden, maar ik heb een vermoeden dat dit te maken heeft gehad met de zender waarop dit werd uitgezonden (SBS6). Op nederland 2 (NOS) was er van blokjesvorming eigenlijk (bijna)geen sprake.

(Ik wilde dit toch nog even kwijt om mijn verhaal van 13 februari compleet te maken).

Hans

TomW

Quote from: robcarmax on February 20, 2003, 16:51:00
Maar wat lezen we:
COMPONENT INGANG (mogelijkheid) en Digital Progressive Scan ?
:o ::)

Heeft iemand dit eerder opgemerkt bij dit model? Zou je hiervoor een uitbreidingskaart voor moeten kopen? De verkoper van de zaak waar ik geweest ben wist hier eigenlijk niets over te vertellen (verder trouwens goed verhaal en demo gezien).

Wie kan dit verklaren?

Ik sluit me aan bij deze vraag.
Ik ben zeer beniewd naar de component ingang (ik twijfel tussen deze TV en de JVC 32D25 die in ieder geval wel component ingang heeft).

Sullivan

Kan dit helaas niet vertellen, omdat mijn DVD Speler geen component ondersteunt. Wel weet ik dat er geen 'echte' component aansluiting op zit, maar dat dit ondersteunt wordt via de scart aansluiting. Ik weet niet of dit een nadeel is, m.a.w. of dit echt component is.

Misschien dat Frank dit weet, hij is deze TV via de ISF tour tegengekomen.

mvg,
Frank

J.A.F._Doorhof

Hi,

Digital progressive scan HOEFT niet hetzelfde te zijn als hij kan een progressive speler aan.
Meestal wordt hier de 100hz methode mee aangeduidt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TomW

Ik heb bij Loewe navraag gedaan over de component ingang. Het antwoord is:

De Aventos 3981 ZW is voorzien van een component ingang.
Deze is beschikbaar via de Scart.

Component via scart is niet helemaal optimaal, maar beter dan Svideo, denk ik ?