Bouw van Serious Sub "The Matrix"

Started by hsantifort, January 28, 2007, 16:59:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duck Twacy

Waarom geen Crown K2 (bridged 1600 watt@8 ohm). Worden op ebay voor rond $800 aangeboden (gebruikt) en met deze dollarkoers is dat geen geld.

Ik heb er ook een. power supply is universeel, je moet alleen een plugje kopen voor 15 euro bij de importeur. Die klik je er zo in.

hsantifort

Zeker dat is een goed alternatief, alleen dan heb je'm nog niet hier. De vorige keer heb ik de Velodyne SMS-1  ;)als "gebruikt" laten sturen maar er kwam een behoorlijk bedrag aan verzendkosten bij en alsnog belasting. Was nog steeds de moeite waard  ;)

Als alles goed gaat komt de Crown 602 deze week, dan kan ik in ieder geval vooruit en heb ik alle tijd om me verder te orienteren. Dan eerst maar eens zien wat het resultaat wordt.

Duck Twacy

Mijn K2 heb ik 2 jaar terug voor $1500 gekocht (nieuw), kwam $117 transport bij. En natuurlijk btw en invoer (meen dat invoerrechten op versterkers tamelijk laag isn, 2% ofzo).

hsantifort

Zie er net nog een voor 750,- vraagprijs op marktplaats, dus er dient zich altijd wel een mogelijkheid aan. Voor de 620d heb ik 329,- betaald (350,- met verzendkosten) dus daar kan ik me geen al te grote buil aan vallen als ik hem weer kwijt wil.

Zoals eerder al aangegeven als je meer gaat uitgeven dan wordt de keuze wat rianter, zoals een UcD700 of de K2 maar upgraden kan altijd nog

tbusquet

Ik heb pas een 602 voor 200 euro op de kop getikt. Perfect apparaatje. Maar verwacht er geen 1,2kw van.. dat is nl. het vermogen van de trafo ;) Het opgenomen vermogen wel te verstaan!

Verder hoor ik erg goede verhalen over de Behringer EP2500, serieus vermogen voor weinig. Schijnt een exacte cloon te zijn van een QSC.

BOUBOU

Ik heb mijn QSC PLX3002 onlangs via marktplaats op de kop getikt voor €725, deze doet 2 x 1500w of gebridged 3000w.
Hij heeft een ingebouwde fan, deze is echter zonder problemen te verwijderen, de versterker zit tijdens een film immers 95% van de tijd uit zijn neus te eten.


MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

hsantifort

Heb inmiddels 2 weken ge-experimenteerd en wat een verschil, het is werkelijk geen overbodige luxe om een krachtige versterker te gebruiken. Het laag (bij film) is nu werkelik indrukwekkend. Grappig is dat zelfs bij flink volume je de speaker nauwelijks ziet bewegen. De Crown 620 heeft een matige demping en toch hoor ik geen vervorming, tenminste op normale volumes. Dus na een upgrade kan het alleen maar beter worden.

De fans maakten een storende herrie, dus heb ik ze vervangen door 2 stille met een weerstandje ervoor om ze wat langzamer te laten draaien. Zelfs dan wordt de kast nimmer warm, dus BOUBOU inderdaad een goed idee om ze dan maar helemaal niet te laten draaien.

Volgende stap is nog wat schuiven met de woofer want hij staat nu tussen de hoofdluidsprekers en om er een redelijk rechte response uit te krijgen moet ik met de Velodyne SMS flink in de weer. De kast is echter zo zwaar dat je zoiets pas weer doet als het geen "buiten weer" is.

mr TC

#57
Quote from: hsantifort on May 13, 2008, 22:49:21
De fans maakten een storende herrie, dus heb ik ze vervangen door 2 stille met een weerstandje ervoor om ze wat langzamer te laten draaien. Zelfs dan wordt de kast nimmer warm, dus BOUBOU inderdaad een goed idee om ze dan maar helemaal niet te laten draaien.

Wanneer je de fans wil veranderen voor stillere fans is dit misschien iets voor je, vooral de Papst fans zijn erg stil

http://www.ikbenstil.nl/Fans:::27.html?osCsid=742ee30a879bf9953aa473705f030c04

Let wel op het voltage van de fans en de lucht verplaatsing!!
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

hsantifort

Ja die heb ik, maar toch bij heel stille passages hoor je ze nog, bij film is dat nog acceptabel omdat de fan van de projector ook zachtjes meeloopt maar bij muziek zeker niet