Laserdisc, alweer ...

Started by jantje112, January 28, 2007, 16:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jantje112

De situatie is als volgt, ik heb een "bescheiden" Laserdisccollectie, ongeveer 200 stuks. Ik gebruik als weergever een pioneer dvl-919e, aangepakt met een kilo of 7 aan lood om hem stabiel te maken (erg onstabiel loopwerk) en opzichzelf werkt deze goed.

Laatst heb ik een Pioneer HLD-X9 aan het werk gezien, deze topspeler liet bij mij een verbazendwekkende glimlach achter, de kwaliteit hiervan is gewoon subliem. Nu is deze speler ook relatief onbetaalbaar, 2000 euro is voor mij geen optie, althans ik heb de "prio" ergens anders liggen.

Wat is dus eigenlijk mijn vraag, wie heeft er nog een zinnig advies over een speler die bescheiden (onder de 800) geprijst is en nog een verbetering geeft aan mijn huidige speler. Ik zit te twijfelen om maar de laatste CLD-R7G te bestellen bij de bekende verkoper van Japanse spelers. Maar ook kijk ik met een schuin hoofd naar sommige "vreemde" Muse modellen, die ook subliem schijnen te zijn. (bijvoorbeeld de HIL-C2EX of de nog zeldzamere HIL-1000, rond de 1000 euro)

Misschien iemand hier die mij eens een demo kan laten zien van een CLD99 of 97 (3d comb) om te kijken wat dit voor voordeel opbrengt? Belangrijkste nadeel van mijn huidige speler op het grote doek is dat er vrij veel ruis inzit. Dit zal een betere speler ongetwijfeld een deel oplossen.

J.A.F._Doorhof

Misschien een domme rekensom.
Je hebt 200 LD's
Als je 1000,00 voor een speler gaat betalen is dat 5,00 per LD er vanuit gaande dat je ze alle 200 nog minimaal 1x gaat zien.
Uiteindelijk zal dat niet zo zijn.
Dus kun je misschien beter investeren in HD-DVD/BD voor de films die je wel nog een keer wilt zien, voor 1000,00 kun je er ongeveer 56 kopen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

PS.
Ik heb ook nog een LD speler maar ga er geen cent meer in investeren, net als met DVD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jantje112

Tja, vaak is het in zo'n geval ook niet verstandig te gaan rekenen.. Dan kom je echt tot de conclusie dat er beter geen geld meer ingestoken kan worden. Het is meer sentiment waarschijnlijk, met mijn laserdiscspeler kwam ik op dit forum terecht en is mijn hobby langzaam veranderd in het HT virus (Wie kan ik de schuld geven???)

Voor de discs die ik heb wil ik gewoon een waardige speler hebben, volgens mij draaien alle "exclusieve"  modellen hier in nederland slechts een paar rondjes per jaar :)

garmtz

Ik heb een LD-S9 en die is een pak beter dan ALLE Elite modellen, ook de CLD-99/97. De LD-S9 heeft ook een sublieme ruisonderdrukking. Ik zal er ook nooit meer geld aan uitgeven en speel nou eigenlijk al weinig discs, sta al een hele tijd op de schopstoel: wegdoen of gewoon lekker mee blijven draaien... :-\  Tja, in het HD tijdperk wordt het wel makkelijk om te kiezen als het om beeldkwaliteit gaat. Ik heb overigens ook ongeveer 200 titels, waarvan 50 DTS en 50 Criterion/andere SE.

Del member

Zucht ja .... hoeveel mensen blijven niet lekker vastplakken aan oude patronen.

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 28, 2007, 16:35:00
Misschien een domme rekensom.
Je hebt 200 LD's
Als je 1000,00 voor een speler gaat betalen is dat 5,00 per LD er vanuit gaande dat je ze alle 200 nog minimaal 1x gaat zien.
Uiteindelijk zal dat niet zo zijn.
Dus kun je misschien beter investeren in HD-DVD/BD voor de films die je wel nog een keer wilt zien, voor 1000,00 kun je er ongeveer 56 kopen :D

Inderdaad, koop ze in HD ipv nog geld in een formaat te steken waar niks meer op uitkomt. Ik doe nu ook al m'n DVD's weg voor 5 EUR of minder das pijnlijk ja wetende dat je er 20 EUR of meer voor hebt betaald toen ze uitkwamen. Laserdisc wellicht nog duurder. Maar tijden gaan vooruit en het HD tijdperk is er NU. Weg met die SD rommel.

jantje112

Voor het geld van een goede speler heb je inderdaad ook een bluray en een hddvd speler :) Misschien eerst maar eens genieten van al het HD geweld en maar gewoon wachten tot er een koopje langskomt.

Mocht er toch iemand zijn speler wegdoen voor weinig ;) dan hoor ik het wel. Trouwens de huidige collectie blijft mooi aanwezig, zonde om afstand van te nemen voor het weinige dat het nog opbrengt.