muzikaliteit

Started by jamoman, March 5, 2002, 06:53:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jamoman

Hi folks,

een vraagje...?
Ben nog steeds op zoek naar een geschikte receiver, ik las reeds vele malen dat er een groot verschil is tussen het beluisteren van hc en anderzijds hifi.Ik dacht eerst aan een denon 3802 volgens jullie een goede allrounder.
Voor mij was enkel hc belangrijk  maar bij verder nadenken had ik graag ook een goede hifi kwaliteit en dacht dus aan rotel..RSX 972,-1065.
Nu is mijn vraag,
Bezit een thx speakerset met dipole surrounds,is het de moeite waard dat ik een versterker met goede hifi weergave kwaliteiten koop...of ben ik eraan voor de moeite met deze speakerset...thx,dipole...

bedankt voor jullie advies   ;) ;)

Jamoman
.................................

J.A.F._Doorhof

#1
Een combinatie is tegenwoordig goed mogelijk. Dipolen zullen alleen bij multichannel surround muziek minder presteren. Voor stereo maakt het natuurlijk niet uit.

Als je echte THX speakers gebruikt die onder de 80Hz matig presteren dan kun je hopenlijk vertrouwen op een goede sub. De meeste THX speakers zullen trouwens ook onder de 80Hz goed functioneren.

Ik ben zelf behoorlijk onder de indruk van de Denon apparatuur, voor het geld leveren ze gewoon een zeer goede kwaliteit. Tevens vindt ik Denon naast een goede HT klank ook meer dan redelijk presteren op Stereo gebied.

Je kan ook eens naar Arcam gaan luisteren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

#2
ik heb ook een 3802 met direct stralers en dipoles doorelkaar en dat gaat goed.
zelfs met multichannel klinkt het nog best maar met directstralers zou het misschien een tikje beter klinken maar ik luister toch weinig multichannel muziek.