The Prestige

Started by Tijmen, January 25, 2007, 15:46:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tijmen

Release in bios: 8 februari
IMDB rating 8.1
Verenigde Staten / Groot Brittannië
Drama / Fantasy
135 minuten

geregisseerd door Christopher Nolan
met Hugh Jackman, Christian Bale en Scarlett Johansson

Rupert Angier en Alfred Borden zijn al van jongs af aan, toen ze nog lerende goochelaars waren, elkaars rivalen geweest. Nu, rond 1900, zijn ze beide volleerde illusionisten en is hun rivaliteit tot immense proporties gegroeid. Zelfs zo groot dat alles en iedereen in de buurt van de aartsrivalen gevaar loopt.

Tijmen

Ik heb hem gister gezien, ik moet zeggen.. ik keek de film en vond het het na 75% gekeken te hebben wel spannend maar had meer verwacht. Maar toen ik bij het slot kwam.. damm! Wat een onverwacht goed einde zeg!

Film steekt veder prima in elkaar, voor minder ervaren kijkers kan het verhaal lastig te volgen zijn in verband met flashbacks.
Scarlett ziet er weer heerlijk uit! Had iets vaker in beeld gemogen  O0
Wel een gemiddeld hollywood gehalte, film is in het niets te vergelijken met The The Illusionist.
Welke ik iets ruwer en puurder van vorm vondt (ook erg sterk/einde).

williams

ik heb hem gisteren ook gezien en ik moet zeggen dat ik heb zitten genieten (wat een einde echt te gek)
verder vond ik bale ook weer te gek
ik hoop dat nolan / bale ook met batman( the dark knight ) weer zo goed voor de dag komen
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

beunky

Dat einde was super, ik vond hem voor de rest niet boven 'gemiddeld' uitkomen.
Heb hem vorige week donderdag gekeken ;D ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Domino

Leuk tijdverdrijf meer niet.

Het plot zie je al mijlenver aankomen. Desondanks toch een voldoende.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

Erik

Ik heb hem gisteren gezien en van de eerste tot de laatste minuut genoten van oa de vele plotwisselingen en wat een einde zeg. Een superfilm wat mij betreft alleen al om een beter beeld van de wereld van illusies te krijgen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

squeek

sterke cast vond ik, knap uitgewerkt plot. absoluut een topper.


greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

FrankB

Jammer van de voorspelbaarheid door de vele mogelijkheden in te haken in het verhaal. Maar goed, voor het popcornpubliek is dat natuurlijk wel belangrijk. Verder een hele aardige film, mooie decors, prima acteerwerk. Ik heb me uitstekend vermaakt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Erik

#8
Ik las vandaag in de krant dat er nog veel meer wendingen in het originele verhaal zaten, maar dat ze dat niet allemaal konden verfilmen en dus keuzes moesten maken.  :o
Terwijl er al aardig wat wendingen in vond zitten.

ps d erol van David Bowi vond ik wel grappig, dat verwacht je niet echt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

nwolsink

Hij was goed, maar niet super
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

sapeschipper

ik vond t een goede film maar zou dr niet voor naar de bios gaan <heb ik ook niet gedaan>
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

HTR

imo leuke film! en ben er wel voor naar de bios geweesT :P mijn 2e homecinema zegmaar (langleve unlimited pasjes  ;D )

paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Xstream

Alles is top, alleen het einde is zo zonde!

SPOILERS:

Als hij iets meer had weg gelaten over hoe de machine nu werkte dan had je echt kippevel aan het eind gehad als je ineens al die clone lijken in die water containers zat zitten. Nu werd het al overduidelijk met de werking en daarnaast ook nog eens dat shot dat ze de box "geheimzinnig" via de achterdeur naar de zee brengen om te dumpen. Jemig, wat zou dat nou zijn ...

Daarnaast is het qua continuiteit dan ook niet helemaal ok, aangezien ze aan het eind dus vollop in de kelder staan, maargoed dat kun je zelf dan nog wel invullen en is niet zo erg. Alleen het einde geeft dan net niet helemaal de voldoening die het zou kunnen hebben. Heel de film is top en de spanning + opbouw is ook geweldig zonder momenten van saaiheid. Een dikke voldoende dus, maar zo zonde dat ze het net niet wat "mysterieuzer" hebben aangepakt met een klapper op het eind.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Peter O

Beetje voorspelbaar inderdaad, wel een mooie film en redelijk spectaculair. Toch vond ik The Illusionist de betere van de twee 'illusionisten'-films begin dit jaar.
Er is trouwens ook een film (docu) gemaakt over onze eigen illusionist, Hans Klok, 'See you in Vegas'. Waarschijnlijk ook binnenkort in de bios! (serieus)

BigNinja

Mee eens, vraag me alleen af wie onze hansje in de bios wil zien?

Iemand die er naartoe wil?  ???
Samsung LE32R72B, König.

Peter O

QuoteIemand die er naartoe wil? 

Tsja, ik begrijp de scepsis. Ik had ook m'n twijfels toen ik de rough cut ging bekijken, maar werd enorm aangenaam verrast! De Hans achter de 'gelikte performer met wapperende blonde lokken' blijkt een heel sympathieke vent met humor en relativeringsvermogen. Ik kan 'm echt aanraden!

BigNinja

Denk persoonlijk dat het zien van Mr. Klok live spectaculairder is.
Maar misschien  als er een keer niets op tv is zal ik eraan denken  ;)
Samsung LE32R72B, König.

Peter O

D'r is toch eigenlijk nooit iets leuks op TV? Er is geen programma in het huidige aanbod waar ik voor thuis zou blijven.
Maar om dit topic niet verder te vervuilen, zal ik even een nieuw topic openenen over de Hans Klok docu.

Paul Landsmeer

"The Prestige" heb ik eergisteren bekeken. Hij viel me ietwat tegen.

<spoiler alert>

De "onverwachte" plotwending zag ik al na tien minuten aankomen, dus dat scheelt nogal in het vermaak. Daarnaast vond ik de Tesla machine een zwak element in het plot, zeker gezien haar cruciale rol daarin. Niet alleen was dit apparaat volstrekt ongeloofwaardig en nogal science-fiction, de film brak daarmee ook met zijn eigen thema, namelijk dat een illusionist het doet voorkomen alsof er iets magisch gebeurt, terwijl alles in werkelijkheid te verklaren valt. Bij de Tesla machine was juist het tegendeel waar, met als gevolg dat het op mij overkwam als een makkelijke uitweg om het plot nog een interessante wending te geven. Het zou leuker zijn geweest als Vangier zijn concurrent met een echte illusie had proberen / weten te verslaan.

Op zich dus best een vermakelijke film, maar zeker geen topper. Nolan kan absoluut beter dan dit.


Del member

Quote from: Tijmen on January 25, 2007, 15:51:29
Wel een gemiddeld hollywood gehalte, film is in het niets te vergelijken met The The Illusionist.
Welke ik iets ruwer en puurder van vorm vondt (ook erg sterk/einde).

Na twee weken voorbereiding voor Hifi Brugge eindelijk weer tijd voor film.
Gisteren The Illusionist gezien. Toch wel erg sterk en een stuk beter dan The Prestige welke gedomineerd wordt door zware SFX en het in The Illusionist allemaal wat subtieler aan toe gaat.

The Prestige is een eindeloze concurrentie tss twee illusionisten, terwijl in The Illusionist je gewoon om de tuin geleid wordt zelfs al kijker ook heb je ergens wel door dat het oproepen van de geesten een illusie is. Maar hier wordt ook nergens verklaard hoe hij het voor mekaar krijgt dat is volgens mij wel de kracht. De endgame was wel redelijk te voorspellen.


PjotrrrNL

Mee eens, The Prestige was een leuke film en zeker het bekijken waard maar The Illussionist is echt een van de vijf beste films van het laatste jaar!

Xstream

Quote from: 4G on October 31, 2007, 13:09:29
The Prestige is een eindeloze concurrentie tss twee illusionisten, terwijl in The Illusionist je gewoon om de tuin geleid wordt zelfs al kijker ook heb je ergens wel door dat het oproepen van de geesten een illusie is. Maar hier wordt ook nergens verklaard hoe hij het voor mekaar krijgt dat is volgens mij wel de kracht. De endgame was wel redelijk te voorspellen.
Dat was ook de reden waarom ik The illusionist vond tegen vallen. Vanaf het begin heb je al door hoe de vork in de steel zat. Dus alles wat er tussen zit heeft dan al geen lading meer en is het niet meer dan leuk kijk vermaak. Zeker met die illusies inderdaad. Prima, dat ze het voor zich houden hoe die het doet (kan ook nooit natuurlijk als ze gewoon door de zaal lopen vanuit elke hoek, projectie valt dan al af iig). Dus eigenlijk allemaal best wel slap. Dat gevoel had ik uiteindelijk.

Terwijl The Prestige me van begin tot einde geboeid heeft en een bepaalde spanning had. Alleen was de eind clue dan weer te voorspelbaar en zonde, anders was het echt een kraker geweest. En welke SFX? Ik heb ze amper gezien. Ok, die bliksem effecten, maar daar heb je niet eens SFX voor nodig :) Er zaten er meer in The Illusionist. Prestige wordt toch meer wetenschappelijk bekeken ... totdat dat ene punt natuurlijk, dat is enerzijds vervelend, want het kan niet, maar anderzijds ook wel boeiend. Ook het acteerwerk vond ik veel beter en er zaten wel een paar twistjes in die ik niet aan zag komen en die waren goed in elkaar gezet. Bij The Illusionist zat er niks in eigenlijk ... In ieder geval niets onvoorspelbaars, wel onverklaarbaars. En ik zie het liever andersom.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Tube-freak

Beter laat dan nooi.  Vandaag op Blu ray gekeken.  Vond het wel een aardige film.
Wel het gevoel of de hele film wat onder belicht is opgenomen (Zat met 9,4 FTLB te kijken is toch niet echt weinig licht voor een projector).

Verder rommelige scenes. De scenes lopen allemaal door elkaar dan in het heden dan weer in het berdleden. En ook de verleden tijd lopt weer door andere verledens door elkaar.  Maar verder geen indicatie dat je naar een flashback zit te kijken (zoals zwart wit gefilmt, of een tekst die je even verteld waar je zit in de film).  Vandaar dat hij toch niet echt makkelijk te volgens is vond ik zelf.  Zou normaal een 7 geven voor de film maar ivm met het rommelige scene verloop wat het wat onduidelijk maakt geef ik de film toch maar een 6,3.

Wel leuk detail dat ik de hele tijd naar gloeiende Tesla buisjes in de versterker zat te kijken. geeft toch weer een extra dimensie ivm met meneer Tesla in de film.




16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai