Lipsync probleem met H3D ??? oplossingen....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2003, 12:32:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Aangezien er hele horror verhalen de ronde gaan over enorme lipsync problemen het volgende.

Iedereen die een H3D bij ons koopt krijgt hierbij 2 programma's:

1. DSCALER H3D versie
2. H3D immersive software

Bij Dscaler is er voorzover bekend GEEN lipsync probleem
Bij de Immersive software is de lipsync op sommige PAL titels te zien.

Er zijn ondertussen verschillende workarrounds.

Ten eerste:
Start D-scaler op sluit af en start H3D software op.

Ten tweede:
Gebruik de speciale versie van D-scaler voor de probleem titels.

Ten Derde:
Zet je AGP speed op 0.
Start/Settings/Controll Panel/Display/Settings/Advanced
Je vindt hier een SMARTGARB tab, zet de slider voor AGP op 0.
Eventueel kun je fastwrite/read ook nog uitschakelen.

ALLE mensen die een probleem hadden met lipsync hebben tot nu toe met één van deze oplossing GEEN problemen meer of in ieder geval is het niet meer opvallend.

Er zal ALTIJD een kleine vertraging in het beeld zitten, dit is normaal bij progressive scan, dit zal echter niet opvallen, tussen de 1-3 frames is normaal voor scalers, afhankelijk van de source.
Als de cadance gevonden is zal de vertraging 1 frame zijn, op het moment van switchen voor het zoeken van een cadance zal dit 3-4 frames zijn, dit gebeurt echter bijna onzichtbaar.

LET WEL !!!
Er is nog steeds geen echte releasecandidate van de software, we draaien allemaal nog met een BETA versie van de Immersive software die bijna wekelijks/maandelijks wordt geupdate. DSCALER werkt 100% maar persoonlijk vindt ik de H3D software veel mooier.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Hoi Frank,

Is de sync verschuiving een constante binnen een titel? Of varieert deze tijdens het kijken?

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Bij de Immersive software en AGP op 4x lijkt hij te fluctureren.
Binnen D-scaler is hij er niet.

Het plaatsen van de AGP speed op 0x of het gebruik van Dscaler lost dit voor zover ik nu weet op.

Waarschijnlijk zit het probleem in het proberen te vinden van een cadance van de FI2200 chipset.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ik heb nu ik met de AGP aan de slag ben geweest geen last meer van zwevende lip-sync.

Het vreemde is dat eerst met AGP op 0 het probleem opgelost leek, totdat daar ook opeens de lip sync fout ging.  Nu staat het weer op 1 en gaat het wederom goed.  Raar maar waar. Het lijkt eerder gaat het in het verzetten vd AGP zit dan de daadwerkelijk stand. Hopelijk blijft het nu goed staan.

Dat het met Dscaler blijkbaar wel goed gaat (ik gebruik enkel de H3D software) blijkt wel dat het puur een software probleem is.   De reputatie van de software-lead (Mark Rejhon) kennende zal dit wel tzt opgelost worden.


Verder niks dan lof over het beeld.  Alleen nog wat geouweh*er elke keer bij het opstarten om de SDI werkend te krijgen.


Rob




J.A.F._Doorhof

Robbo,

Wat heb je in powerstrip staan ?
Ik kwam er tot mijn stomme verbazing achter dat als ik mijn AGP speed op 4 heb staan, na de initialisatie van Powerstrip mijn AGP speed naar 0 terug springt.

En inderdaad ik heb ook geen last meer van de zwevende lipsync, de lipsync die er nu nog is is op te lossen met 1 frame delay in de Merdian, maar dan ben je wel aan het mierenn**ken als je dat doet.... maar zolang de mogelijkheid er is.... ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Hoi,

Powerstrip doet bij mij verder niks.  Maar die heb ik ook maar 1x gebruikt om de resoluties aan te maken, verder niet meer.  Hij start dus ook niet mee op.

Als het verder goed staat, is het verschil inderdaad nog ong. 1 frame langs.  Onlangs had ik een avondje een 568v2 op bezoek; daarop een 20ms ingesteld scheelde al een stuk.  Had nog wel iets meer gemogen wat mij betreft, maar we waren even met muziek bezig niet met beeld  ;D

Rob

J.A.F._Doorhof

30 ms zou als het goed is ongeveer één frame moeten zijn.

Je kunt dit via de software van de 568 direct op 1 frame zetten, dan hoef je het niet per input en DSP te regelen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank,

Ik gebruik catalyst 2.3 drivers en kan daar geen Smartgart tab vinden ?
Moet ik dan upfgraden naar 2.5 of 3.0 ?

Robbo


J.A.F._Doorhof

Je moet je control panel software installeren anders heb je geen overlay niets.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb de nieuwste driver en control panel gisteravond op mijn systeem gezet.  De AGP speed naa 0 of uit gezet.
Na vandaag wat testen lijkt alles nu te kloppen met 20 a 25 ms delay.

Dit lijkt het gelukkig te zijn, ik zal nog wat meer film fragmenten kijken, en dat ook even laten weten.
Steeds blijer met dit product, beeld is echt geweldig, en nu het geluid ook netjes in sync loopt kan het wat mij betreft niet meer stuk.

Jaco

Robbo

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 27, 2003, 13:52:45

Ik kwam er tot mijn stomme verbazing achter dat als ik mijn AGP speed op 4 heb staan, na de initialisatie van Powerstrip mijn AGP speed naar 0 terug springt.

Ja klopt, ik heb dit even nagekeken en dit doet ie bij mij ook. Vind het toch vreemd want in het begin toen ik met AGP 4x draaide en daarna op 2x bleef het daar wel op staan.

Robbo

Wat trouwens ook helpt is enkel in de NTSC resolutie/refreshrate te draaien. Dus ook PAL titels.

Rob

J.A.F._Doorhof

Dat is weird.
Ik schakel gewoon netjes tussen PAL en NTSC en ben het nu kwijt.
Als ik hem op 60hz laat staan dan schokt pal toch behoorlijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Quote from: Robbo on January 31, 2003, 23:26:27
Wat trouwens ook helpt is enkel in de NTSC resolutie/refreshrate te draaien.  Dus ook PAL titels.    

Rob


Dat ben ik met Robbo eens op deze manier ben ik ook van mijn lipsync af...
Als Robbo ook een DLP projector heeft dan zou daar het probleem volgens Frank welleens kunnen liggen.

Echter de psm1 stuurde toch ook op 60 Hz/50 Hz uit en daar heeft mijn dlp geen probleem mee.

                                                                               m.v.g searcher



Robbo

Nee, ik heb een CRT.  

Maar het zou kunnen liggen aan de performance van de PC.  

Aangezien Frank geen problemen heeft (P4 1.9 toch)  en ik wel  (Celeron 1300) zou het zo maar eens kunnen zijn dat de power van Frank PC de lip-sync oplost.  

Daarom ben ik met de performance setting bezig geweest in de Catalyst driver.  Lijkt nu beter te gaan.

Rob

searcher

Ik heb een P4 2.4  ;D

??? kun je het in leken taal uitleg i.v.m de power....
Ik zie de link niet .....???

                                                                                   m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

ATI staat bekend om buggy drivers etc.
Op zich heeft wat Robbo doet weinig tot niets te maken met de overlay van de H3D, toch kan het voorkomen dat er dus een verband bestaat.

een 2.4Ghz is OVERKILL voor dit soort zaken  ;D, maar voor de toekomst kan het lekker zijn, plus het voorkomt dit soort kleine bugs omdat je meer dan genoeg overhead hebt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Spijtig genoeg is ook de H3D II in hetzelfde bedje ziek.
Stevige lipsync problemen !!!

Spacebass

Is raar dat ik daar geen last van heb...het is dus blijkbaar echt afhankelijk van  het systeem...draai jij ook met XP Pro UK?

pietnoeck

Oplossing :

zet de VMR aan, sluit de H3D af, start terug op en zet de VMR terug uit en hopla geen problemen meer.

J.A.F._Doorhof

Piet,

Op sommige systemen komt dit inderdaad voor, wat je kunt doen is een nieuwe installatie maken, en probeer wat verschillende sloten uit. Door de VMR aan en uit te schakelen wordt er een bit omgegooid in direct X (immers VMR draait onder directX) en dat zorgt voor het vervallen van de delay, op een volledig goed werkend systeem (zijn ze er wel  ;D) zou dat niet mogen gebeuren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Ik vraag mij af Frank of je bij prbleem gevallen ook geprobeerd hebt om de IRQ settings in de BIOS vast te leggen ipv uit te gaan van wat windows assigned...

Het verhaal van RuudG dat het probleem verdwenen is, kan komen doordat het verplaatsen van de kaart de IRQ assignment door windows opnieuw uitgevoerd is...
Misschien heb ik het gemist dat je dit al uitgeprobeerd hebt...

J.A.F._Doorhof

Het vast zetten van IRQ's moet je in principe op alle systemen doen, de autosensing is zeer beroerd voor bepaalde kaarten.

Wat wij meestal doen bij Goliaths.

1.
H3D heeft een ECHT vast IRQ nummer.
Vaak gebruiken we OF slot 5 of slot 4

2.
Verder GEEN kaarten in de PC.

3.
Direct X9.a en de nieuwste catalyst drivers van ATI (of 2.4)

4.
Alle overbodige services uit.

5.
AGP speed op 1 of 0x

6.
Fast writing/combined writing off

7.
GEEN verdere poespas zoals active desktop etc.

8.
Intel acceleration pack geïnstalleerd en alle MB drivers natuurlijk.

9.
Geluidskaarten uitgeschakeld, net als printerpoorten en seriele poorten die je niet gebruikt.

Let ook altijd goed op programma's die staan te pollen zoals bv automatic updates.

In principe moet alles dan werken, we hebben echter klanten die de H3D in een overvolle vervuilde machine proppen en alles werkt direct 100% en we hebben ook klanten die het maar niet lopend krijgen met alle tips.

Ik adviseer ook altijd dezelfde mainboards te gebruiken als wij doen, MSI MAX of NEO's daarop weten we zeker dat het allemaal kan draaien.
En gebruik altijd een GOEDE PSU, sommige PSU's staan wel netjes op 350W maar als je even naar de kleine letters kijkt zie je al gauw dat combined power vaak maar 125 of 150W is, wij gebruiken op dit moment met de H3DII alleen maar voedingen met een combined power van MINIMAAL 280W, dat zijn dan of de Antec true powers of 550W Q-tec voedingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview