cyburg needle met beter/ meer laag

Started by mipo, January 24, 2007, 09:28:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dutchie

Quote from: Henkjan_O on June 25, 2007, 21:10:07
@Dutchie: mooi wit is niet lelijk!  erg goed afgewerkt zeg!  zo op de foto helemaal geen naden te zien, klasse! hoe heb je dat gedaan?

Dat was een langdurige kwestie van schuren, grondverf, plamuren, weer schuren, lakken, weer plamuren en schuren en aflakken.. Maar het resultaat is inderdaad prima!
De centerspeaker is inmiddels ook af en het klinkt geweldig in de slaapkamer..

Binnenkort eens kijken voor een leuk subwoofer zelfbouw projectje.
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

Godtoh

ziet er heel erg leuk uit.

Aparte kast ook is dat nou zo'n tl kast of lijkt het er wat op???
Sub projectje ook even volgen als je eraan gaat beginnen ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Dutchie

Quote from: Godtoh on June 27, 2007, 18:48:42
ziet er heel erg leuk uit.

Aparte kast ook is dat nou zo'n tl kast of lijkt het er wat op???
Sub projectje ook even volgen als je eraan gaat beginnen ;D
Het principe van de Cyburg needles is inderdaad de transmission line.
Voor de sub zul je nog even moeten wachten. ben nog op zoek naar een leuk zelfbouw project.
Iemand misschien een idee??
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

Henkjan_O

ook een TL uiteraard  ;D

ik heb zelf een TL met 2 stuks Tangband W69+1042 er in gemaakt, gaat mooi diep (is wel een wat afwijkend maatje, 120 * 25 * 40)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

fgroen

Quote from: Dutchie on June 28, 2007, 13:50:00
Voor de sub zul je nog even moeten wachten. ben nog op zoek naar een leuk zelfbouw project.
Iemand misschien een idee??



Iets vierentwintig incherigs...  >:D

Mag van mij wil in een transmissielijntje als je dat per sé wilt...  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Dutchie

Quote from: fgroen on June 28, 2007, 19:43:21


Iets vierentwintig incherigs...  >:D

Mag van mij wil in een transmissielijntje als je dat per sé wilt...  ;D
Dan mag ik die Needles wel aan de vloer gaan vastspijkeren  ;D
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

Interficior

Needles kun je natuurlijk zelf al de grond in drukken. ;)

Met zo'n 24"-woofer krijg je juist veel minder boomboom, als je snapt wat ik bedoel. Je krijgt dan alleen druk als het ook echt moet, en niet bij elke kickdrum. Zo'n 24"-er is veel afweziger dan dat je zou denken.
Take it or lease it

Henkjan_O

Quote from: Henkjan_O on June 25, 2007, 21:10:07
ik ga binnenkort 9cm Vifa breedbanders testen in de Needle, in de simu ziet t er allemaal goed uit. deze hebben een ~20% groter oppervlak en een flink grotere Xmax, dus daarmee zou de dynamiek een stuk beter moeten zijn.  en verder wordt die Vifa als een van de betere breedbanders genoemd, dus ik verwacht er veel van.

De nieuwe Ti 3" breedbander van Tangband ga ik uiteraard ook testen als ik 'm binnen heb
zo het heeft even geduurd, maar de test met de Vifa's is gedaan, en met vlag en wimpel geslaagd.  ik heb als notch het filter van de PicoLino2 gebruikt, en daarmee klinkt het al erg goed.  qua hoog en mid vergelijkbaar met de BB3.01, maar er is duidelijker bas aanwezig.

De W3-1285 versie is ook gereed, maar omdat mijn meetsoftware blijft tegenwerken heb ik nog geen notch daarvoor kunnen maken, dus resultaten daarvan laten nog even op zich wachten

op een komende ZBA luisterdag neem ik ze allemaal wel mee om te vergelijken.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Godtoh

Quote from: Henkjan_O on March  3, 2008, 22:21:38
zo het heeft even geduurd, maar de test met de Vifa's is gedaan, en met vlag en wimpel geslaagd.  ik heb als notch het filter van de PicoLino2 gebruikt, en daarmee klinkt het al erg goed.  qua hoog en mid vergelijkbaar met de BB3.01, maar er is duidelijker bas aanwezig.

De W3-1285 versie is ook gereed, maar omdat mijn meetsoftware blijft tegenwerken heb ik nog geen notch daarvoor kunnen maken, dus resultaten daarvan laten nog even op zich wachten

op een komende ZBA luisterdag neem ik ze allemaal wel mee om te vergelijken.
Hou ons (mij) op de hoogte ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Mitch--

#34
Wat kost het nou ongeveer om zoiets te bouwen? Lijkt mij erg leuk om ook een keer te doen, en dan misschien de needles met ingebouwde kleine sub te bouwen, weet iemand of dat ook mogelijk is?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Godtoh

Quote from: Mitch-- on March  6, 2008, 11:53:51
Wat kost het nou ongeveer om zoiets te bouwen? Lijkt mij erg leuk om ook een keer te doen, en dan misschien de needles met ingebouwde kleine sub te bouwen, weet iemand of dat ook mogelijk is?
Euh Henkjan? ;D
Volgens mij (weet niet zeker) mag je de kast van de Needles niet vergroten/verkleinen aangezien de kast er zo voor is gemaakt.
Of zoiets...
Liep ook nog een ander topic (hier of zba) over dit gevalltje.
Zou gewoon een losse sub doen eigenlijk ;)
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Mitch--

Is het misschien mogelijk bij iemand deze speaker te beluisteren? Dan heb ik een indruk van deze jongens? ;D
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Interficior

Ik denk dat je dan bij Henkjan moet aankloppen. Ik heb daar een stuk of 5 paar zien staan geloof ik. ;D Maar meer mensen hebben die dingen staan.
Take it or lease it

Godtoh

Allen berkel en rodenrijs of hoe het ook heet is niet naast de deur :P
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Mitch--

#39
Quote from: Godtoh on March  6, 2008, 20:39:50
Allen berkel en rodenrijs of hoe het ook heet is niet naast de deur :P

Laat ik toevallig in Den Haag wonen en in Delft studeren ;) peace of cake :D

@Godtoh: jij heb ze toch ook, of inmiddels niet meer?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Godtoh

Quote from: Mitch-- on March  6, 2008, 20:42:38
Laat ik toevallig in Den Haag wonen en in Delft studeren ;) peace of cake :D

@Godtoh: jij heb ze toch ook, of inmiddels niet meer?

Ben ze aan het maken :P
Nog steeds ja, alleen de afwerking is ronduit ***************************
Daar zit het dus op klem...
Mocht ik ooit zelf nog eens wat gaan maken dan weet ik een paar dingen... geen skai en geen verf meer voor mij...
MDF met triplex werkt beter vind ik ;D
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Mitch--

Quote from: Godtoh on March  6, 2008, 21:03:53
Ben ze aan het maken :P
Nog steeds ja, alleen de afwerking is ronduit ***************************
Daar zit het dus op klem...
Mocht ik ooit zelf nog eens wat gaan maken dan weet ik een paar dingen... geen skai en geen verf meer voor mij...
MDF met triplex werkt beter vind ik ;D

Zijn ze al in een stadium om te kunnen beluisteren? misschien kunnen wij eens wat afspreken als dat mogelijk is, pm'en misschien makkelijker om het topic schoon te houden?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Henkjan_O

Quote from: Henkjan_O on March  3, 2008, 22:21:38
zo het heeft even geduurd, maar de test met de Vifa's is gedaan, en met vlag en wimpel geslaagd.  ik heb als notch het filter van de PicoLino2 gebruikt, en daarmee klinkt het al erg goed.  qua hoog en mid vergelijkbaar met de BB3.01, maar er is duidelijker bas aanwezig.

De W3-1285 versie is ook gereed, maar omdat mijn meetsoftware blijft tegenwerken heb ik nog geen notch daarvoor kunnen maken, dus resultaten daarvan laten nog even op zich wachten

op een komende ZBA luisterdag neem ik ze allemaal wel mee om te vergelijken.
zo... even graven om dit topic weer te vinden, maar ik had beloofd wat te melden als ze echt af waren.  zowel die met de Vifa als met de Titanium Tangband zijn af, met eigen notch.  ergens in de loop van komende week pas ik m'n site (www.juoiga.nl) wel aan om ook die filters erbij te zetten.

Ik heb alle 4 de versies van de Needle meegenomen naar de 'Breda' luisterdag van zelfbouwaudio.nl, waar ze uitgebreid beluisterd zijn.  zie t topic op t zba forum...

de titanium w3-1285 is echt erg goed, een mooie detaillering, echt de top in breedbanders onder de 100 euro. en dat zonder dat t scherp wordt (wat je met andere harde conussen wel eens hebt).  bv de gitaar van Nils Lofgren op Accoustic Live klonk echt om te smullen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)