Microsoft topman over stand van zaken HD-DVD/Blu-Ray

Started by angel66, January 23, 2007, 09:14:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Aleko

Heb het even door gelezen en het is inderdaad wel een leuk interview!  :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

PeterPan

Amir is ook zeer actief op AVSforum in o.a. de insiders thread:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=9265013&&#post9265013

ZEER interessant leesvoer voor HD DVD en BluRay liefhebbers.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

Shorty

Dat interview is helaas vooral marketingpraat en hier en daar een leugen:

QuoteThough the name Microsoft is certainly known to anyone living and breathing in the 21st century, they may be the most underestimated of the next-gen battle's major players. Their development of the VC-1 compression codec, coupled with the successful launch of the HD DVD add-on drive for their mega-selling Xbox 360 game console were perhaps the two biggest factors that gave HD DVD its early lead.

Dôh.  :-X

HD DVD's 'early lead' had geen zak met Microsofts VC-1 of Microsofts Xbox 360 te maken. Toshiba was immers maandenlang de enige met een HighDef-speler; BluRay bestond eenvoudigweg nog niet....  (En VC-1 is door MS vooral ontwikkeld omdat het geen licenties aan het Fraunhofer Instituut [de uitvinder van MPEG] wil betalen.)

VrGr,

Bart J.

Aleko

Ik denk wel dat de add-on voor de 360 geholpen heeft. 200 Euro is niet veel voor een HD-drive. De bluray standalone spelers zijn op dit moment nog aardig aan de prijs. Ook de HDDVD standalones zijn nog niet goedkoop. Ik vind 200 euro geen geld om HD content te kunnen aanschouwen. De meeste kopen een 360 voor het spelen van spellen en als je daar voor maar 200 euro een HDDVD speler van kan maken dan is dat geen geld in vergelijking met de andere mogelijkheden.

Kort gezegd: de goedkope add-on voor de 360 heeft meer mensen over de streep getrokken dan de dure standalone spelers, denk ik. :)
--|| Pioneer VSX-922 ||  Mordaunt Short 906i - 905i - 904i || Playstation 4 || Samsung 46D6530 ||--

DA BoSS

jeutje...wat zal de PR afdeling van microsoft blij zijn met dit soort kritiekloze interviews zeg :-\
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Shorty

"Wij van Microsoft adviseren: Microsoft."

;D

VrGr,

Bart J.

Del member

Wat leuk aan VC-1 isis  dat het gewoon Windows Media is.

1080p WM9 vreet minder CPU dan bvb eenzelfde h264
en ik zie HD DVD playback dus eerder haalbaar dan bvb 20mbps h264 waar veel PC's gewoon underpowered voor zijn