6 channel output?

Started by rriessen, March 22, 2002, 22:53:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rriessen

Hallo formisten,

Ik ben in het bezit van een Marantz SR 7000 die ik alleen gebruik als VV Nu zit er een 6 channel output op terwijl de versterker zelf 5.1 is wat heb ik hieraan

Groeten Richard

rriessen

#1
Even nog een aanpassing ik bedoel dat jehem in kunt stellen op 2 kanaals of zes kanaals input. Wat kan ik hier mee

Groeten Richard

garmtz

#2
Ik snap je vraag nog steeds niet echt...  ???

Even wat algemene dingen:
  • Een 5.1 ingang of uitgang wordt ook wel 6-channel input of output genoemd, omdat er zes kanalen aanwezig zijn: links, center, rechts, linker surround, rechter surround en LFE/sub
  • Met een 6-kanaals input kun je bijv. een DVD-Audio of SACD speler aansluiten.

Als je antwoord hier niet bij zit (kan ik me helemaal voorstellen), moet je even je vraag wat precieser formuleren.

jaco

#3
Richard,
Je schrijft dat je hem als voor versterker gebruikt.
Je zal dan wel Front links + rechts, Center en Surround Links en rechts in een eindversterker stoppen. De subwoofer uitgang gaar dan naar een woofer toe als je die hebt.

Als je het over een ingang hebt, is die zoals Garmt al hierboven vermeld een ingang voor een DVD speler met ingebouwde decoder voor DD en DTS (maar je kunt beter de ingebouwde decoder van de versterker gebruiken - zal er wel inzitten neem ik aan, maar ik ken de marantz die je hebt niet)
Of je kunt een SACD of DVD-A speler analoog aansluiten waarbij je dus 6 kanalen hebt (ook wel 5.1 genoemd)


Zoals garmt al schrijft kun je misschien je vraag even opnieuw formuleren om het juiste antwoord van een van ons te krijgen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm