audioplan powerstar S

Started by bartd, January 22, 2007, 15:42:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bartd

Heeft iemand ervaring met de audioplan powerstar s?
Ik wil een nieuwe verdeeldoos met netsnoer voor mijn Lavardin IS en Gamut CD1r.
Ik heb al begrepen dat een Isotek Multiway met Nordost netsnoer een erg goede optie kan zijn, maar ik wil toch gaan vergelijken.
Ik kwam op de Audioplan omdat dit een ongefilterde doos is, met een niet afgeschermde netkabel er aan.
Graag ervaringen.

Groeten,
BartD
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

bartd

niemand ervaring met de audioplan powerstar?
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

FrankB

Quote from: bartd on January 23, 2007, 22:20:24
niemand ervaring met de audioplan powerstar?

Nope, nooit van gehoord. Sorry :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bartd

Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

peter248

Wel eens van gehoord en gelezen. Schijnt in Duitsland redelijk bekend te zijn. Ik meen dat de Powerstar S een aansluitkabel met verzilverde aders heeft en een behuizing van aluminium. De Powerstar G heeft geen verzilverde aders en een behuizing van plaatstaal.

In december 2003 stonden ze in Stereoplay: "Ratgeber Stromversorgung".

bartd

Ja, dat klopt.
Geen afscherming van de aansluitkabel, sterbekabeling van de contactdoos en geen filtering.
Zo op internet lijkt het een goede kandidaat voor mijn Lavardin IS.
Mogelijk een alternatief voor de Isotek Multiway?
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

bartd

Nog even een paar plaatjes erbij:
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

garmtz

Als ik naar de toplogie kijk, moet het gewoon prima werken. Ik heb de Powerstars nooit persoonlijk gehoord, maar van mij krijgen ze een stamp of approval... :) Ziet er namelijk ERG degelijk uit. Ik ben altijd VOOR solid core... :)  Lijkt mij inderdaad een alternatief. Bedenk wel dat de Multiway voor mijn Lavardin een verbetering was t.o.v. een 'normaal' stekkerblok, omdat deze nog de individuele uitgangen van elkaar scheidt door delta-filtering. De verschillen waren echter niet schokkend en het was in vergelijking met vrij standaard andere stekkerdozen (Rittal, Kopp).

bartd

Ik vond het er ook wel degelijk en vertrouwenwekkend uitzien.
Ook zag ik een foto van een opengewekte Multiway: die zag er fragiel uit, met dunne draadjes en printplaat......
Maar met een vertrouwenwekkende bouw weet je nog niet hoe het klinkt, denk ik.
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

FrankB

Bart, heb je een foto van dieopengewerkte multiway toevallig?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bartd

Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E

Maximus_Aurelius

#11
Ik heb de Powerstar G en Powerstar S thuis gehad als demo.Je kunt bij de importeur dat vragen.Je krijgt dan een koffer waar de collectie G inzit en een collectie waar S inzit.+ een netfilter zit erbij.

Ik ben er redelijk over te spreken voor de S. De middelste contact gaat de voorversterker in of de geintrigeerde versterker.
Qua details was het goed , maar had bij mij het gevoel dat bij sommige cd's de details wegvloeide , dat heb ik met mijn huidige stekkerblok niet.En de kabel wat er standaard aan zit was voor mij te kort.Dit vind ik een negatief punt.(1.3meter kabel)
Vandaar dat ik de Powerstar S niet genomen heb.Maar ik zeg wel zo je haalt degelijkheid in huis Made in Germany en de opbouw is uitstekend.
Er zitten ook Sicomins bij.Anti spike.Ze zitten onderaan de stekkerblok.

Al met al zeer goede stekkerblok.Maar vergelijk hem maar eens met de Powerstar G , ze zitten dicht op elkaar , maar de prijs is dik 200 euro verschil.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

bartd

Wel goedkoper dan een Isotek Multiway met een Nordost Brahma, of Vishnu: meer dan 1000 euro
Audioplan powerstar S: 465 euro.......
Lavardin IT; Tentlabs loopwerk; DDDAC 1794 duo; Spendor SP2/3R2; Phonodude; Lenco PTP6 met Schick arm en Ortofon SPU classic mkll E