Sony KP-61PS2

Started by HW, January 25, 2003, 12:20:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HW

Graag jullie mening/ervaring over dit monster :
Sony KP-61PS2

http://www.sony.de/view.x?cat=14928&prod=24648&loc=de_DE

Is nu voor een aardige prijs te koop bij Correct.

mvg. Henk

J.A.F._Doorhof

Sony heeft hele goede projectie TV's maar ook mindere.
Dit model ken ik zo niet, maar check goed dat je een 16:9 stand hebt, en laat je niets wijsmaken dat je DVD speler dat doet.

Ik kom wel eens de 4:3 modellen van Sony tegen die GEEN 16:9 stand hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HW

Bedankt voor je reaktie Frank

Er schijnt inderdaad een 16:9 stand op te zitten (aan de hand van de review hieronder van het voorgaande model)
http://www.homecinemachoice.com/testbench/Televisions/Sony/SonyKP-61PS1%20.shtml
Er wordt zelfs gesproken dat in deze mode anamorphic dvd`s in volledige resolutie kunnen worden bekeken.
Is dit ook zo ?
Ik dacht eigenlijk dat een anamorphic dvd op een 4:3 tv juist minder scherp werd weergegeven ivm het minder aantal vertikale beeldlijnen tov een bbtv.
Of heb ik het gewoon helemaal verkeerd ?

mvg. Henk

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dat heb je inderdaad verkeerd, als de TV een SQUEEZE stand heeft (of 16:9 stand) dan worden de beeldlijnen op elkaar gedrukt en kun je alsnog de volledige resolutie gebruiken, dit werkt ALLEEN bij CRT toestellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HW

Dus.... de beeldkwaliteit van een 4:3 rp-toestel is in de 16:9 mode net zo goed als een vergelijkbaar 16:9rp-toestel ?

J.A.F._Doorhof

Niet helemaal, je blijft met wat restlicht zitten door de zwarte balken, maar je mag het eigenlijk wel zeggen.

MvrGr.
Frnak
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HW

Bedankt voor de info... het is duidelijk nu wat betreft de beeldkwaliteit

mvg. Henk