Blu-ray ook gekraakt

Started by angel66, January 21, 2007, 19:13:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

angel66

Ook blu-ray is gekraakt!
Blijkbaar door dezelfde hacker die ook HD-DVD gekraakt had.

zie melding bij tweakers...

http://tweakers.net/nieuws/46009/Beveiliging-blu-ray-delft-ook-het-onderspit.html

redfox001

Dat zal tot heftige reacties leiden. Als je BR kunt rippen en dan op hd-dvd branden waarom zou je dan nog de dure BR player kopen?

reza

Quote from: Redfox001 on January 21, 2007, 20:11:04
Dat zal tot heftige reacties leiden. Als je BR kunt rippen en dan op hd-dvd branden waarom zou je dan nog de dure BR
player kopen?




;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Wimpie007

Omdat je de BR's toch ergens mee moet uitlezen lijkt me :P
Ook is er nog dat kleine probleempje dat je een HD-DVD brander nodig hebt, en een grote stapel dual layer HD-DVD's als je nog  maar denkt over het backuppen van BR's :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

redfox001

Ja waar maar ik voorzie conversie programmatjes en downloaden via internet in combinatie met een paar rewritable hd-dvd's.

Wimpie007

Goeie zet :)
Blijft nog maar de vraag in hoeverre het allemaal mogelijk wordt :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

borkaenjo@work

Hmmm...
Waarom het verhaal niet omdraaien.
2 HD DVD's rippen en op 1 BR schijfje zetten?
Ben je volgens mij goedkoper uit.

Raphie

#7
tijd voor HD-DVD/BR-Shrink zou ik zo zeggen  ;D ;D ;D ;D

Dan gelijk een .TS extractie daarin bouwen en iedereen is blij  ;D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

#8
En dan omzetten naar DVD of beter Divx zodat er meerdere op een DVD kunnen.
Kan iedereen ervan genieten :D













zucht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 22, 2007, 11:31:32
En dan omzetten naar DVD of beter Divx zodat er meerdere op een DVD kunnen.
Kan iedereen ervan genieten :D



















zucht.





;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 22, 2007, 11:31:32
En dan omzetten naar DVD of beter Divx zodat er meerdere op een DVD kunnen.
Kan iedereen ervan genieten :D

zucht.

Ach, wat kost een paar TB aan harddisks nu nog  ;D?

Films die je echt goed vindt, koop je toch wel.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Shorty

Dat bericht op tweakers.net lijkt me weer eens niet al te betrouwbaar... Volgens mij wordt AACS nog steeds niet toegepast op HD en BluRay omdat er nog steeds over geruzied wordt...

VrGr,

Bart J.

spotmatic

Quote from: Shorty on January 22, 2007, 14:48:58
Dat bericht op tweakers.net lijkt me weer eens niet al te betrouwbaar... Volgens mij wordt AACS nog steeds niet toegepast op HD en BluRay omdat er nog steeds over geruzied wordt...

Wat doet de "BackupHDDVD" utility dan waarmee ik gisteren een rip van King Kong heb gemaakt? Eerst wilde de film niet afspelen vanwege het feit dat ik geen HDCP compatibele videokaart had, maar na het rippen (vanaf de Xbox 360 HD-DVD add-on) naar mijn harde schijf werkte het afspelen perfect.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Del member

Quote from: spotmatic on January 22, 2007, 14:58:03
Wat doet de "BackupHDDVD" utility dan waarmee ik gisteren een rip van King Kong heb gemaakt? Eerst wilde de film niet afspelen vanwege het feit dat ik geen HDCP compatibele videokaart had, maar na het rippen (vanaf de Xbox 360 HD-DVD add-on) naar mijn harde schijf werkte het afspelen perfect.

Eigenlijk zielig dat we als consumenten zo'n illegale tool moeten gebruiken om fair use rechten te kunnen genieten.
Want je betaalt extra voor die HD content niet om ze daarna in een gedownconverted versie te zien omdat je scherm en videokaart nog geen HDCP doen.

Ik kan over DRM niks goed kwijt, zelfs als audiofiel moet ik speciale dingen doen om die crippled copy protected CD's in m'n audiospeler af te spelen (zoals een oude versie van EAC welke de originele TOC kan achterhalen - niet illegaal op zich - en dan vanaf een backup terugspelen).

DRM heeft niks met rights te maken maar juist alles met RESTRICTIES

Shorty

Quote from: spotmatic on January 22, 2007, 14:58:03
Wat doet de "BackupHDDVD" utility dan waarmee ik gisteren een rip van King Kong heb gemaakt? Eerst wilde de film niet afspelen vanwege het feit dat ik geen HDCP compatibele videokaart had, maar na het rippen (vanaf de Xbox 360 HD-DVD add-on) naar mijn harde schijf werkte het afspelen perfect.

Ik heb geen idee wat die doet....  Volgens HiFiNews werkt AACs nog niet (of niet helemaal). AACS is toch niet de enige techniek op HD-DVD en BluRay waarmee kopiëren bemoeilijkt wordt?

Op de Stereophile-site staat nu trouwens een leuk en informatief artikel met de naam Everything You Always Wanted To Know About AACS met veel links naar achtergrondinformatie. Onder andere naar de blog Freedom To Tinker ( "the go-to site for informed commentary on technology, law, and policy") van ene professor Ed Felten, professor aan Princeton, en volgens Stereophile "one of its 50 worldwide science and technology leaders in 2004."

VrGr,

Bart J.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Shorty on January 22, 2007, 17:27:53
en volgens Stereophile "one of its 50 worldwide science and technology leaders in 2004."

VrGr,

Bart J.

Voor het gemak slaan ze de overige..... vele technologische leiders....... die opstaan uit de miljoenen whizzkids achter hun pctje maar over... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Shorty

QuoteVoor het gemak slaan ze de overige..... vele technologische leiders....... die opstaan uit de miljoenen whizzkids achter hun pctje maar over...  :P

Stereophile heeft het dan ook over "technology leaders". Dus niet over "future technology leaders".

VrGr,

Bart J.