Reckhorn A-400 versterker

Started by yorkie13, January 21, 2007, 11:45:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13

na een zoektocht betreffende diverse subamps met veel regelmogelijkheden kwam ik deze a-400 van reckhorn tegen
voordeel is dat het gewoon een audiocomponent is en dus eenvoudig in te passen is tussen voor en eindtrap
ik wil er mijn BK electronics monolith clone mee gaan aansturen
het gaat om de volgende subamp
http://www.reckhorn.com/index.php?ln=de&prod=a400

op dezelfde site kwam ik echter ook nog een soort hoeksubwoofer tegen die volgens mij gebruik maakt van een drumstel principe
wel grappig, en misschien wel een alternatief voor de monolith clone en weer eens iets heel anders

yorkie13


Hanz71

Misschien weet je het reeds, maar in de HH van dec/jan stond de A-400 getest.
Scannetje?

Audiofiel

Ziet er wel grappig uit, die A-400. Lijkt een beetje op een NHT subamp...



Ziet er ook redelijk gedegen uit van binnen. Voor 229 euro geen geld. ::)

Quote from: Hanz71 on February 13, 2007, 09:37:55
Misschien weet je het reeds, maar in de HH van dec/jan stond de A-400 getest.
Scannetje?

Doe maar een scannetje. Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanz71

Komt er (misschien vanavond) per PM aan.

Audiofiel

Enige waar ik mij flink zorgen over maak als ik naar het plaatje kijk, is dat er geen koellichaam wordt gebruikt. Met dergelijke specs verwacht ik een serieus koellichaam... alleen de kast zelf is dan niet voldoende. ::)


Het ziet er ook niet uit als een klasse-D versterker, dus hij zou nog wel eens heel snel warm kunnen worden (of in de beveiliging schieten).  :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanz71

het lijkt erop dat se alu kast als koellichaam is gebruikt? idd voor Class A/B misschien een beetje optimistisch...

Audiotwin

Quote from: Audiofiel on February 13, 2007, 11:32:15
Enige waar ik mij flink zorgen over maak als ik naar het plaatje kijk, is dat er geen koellichaam wordt gebruikt. Met dergelijke specs verwacht ik een serieus koellichaam... alleen de kast zelf is dan niet voldoende. ::)


Het ziet er ook niet uit als een klasse-D versterker, dus hij zou nog wel eens heel snel warm kunnen worden (of in de beveiliging schieten).  :-\

Het lijkt dat de vermogens transitoren op een blok gemonteerd zitten,moeilijk te zien verder :-\
Tevredenheid!!!

Audiofiel

Quote from: Audiotwin on February 13, 2007, 11:47:07
Het lijkt dat de vermogens transitoren op een blok gemonteerd zitten,moeilijk te zien verder :-\

Er zit een klein reepje tussen inderdaad, maar dat doet ook niet zoveel... Dat is enkel een koppeling met de rest van de kast. :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanz71

Shit, helemaal vergeten.... Voor vanavond in de planning.

Hanz71

Ik zit een beetje op www.hifi-forum.de te lezen en i.i.g. met de F1 en B1 is wel wat mis:
thread op hifi-forum
korte samenvatting: de F1 moet je eerst solderen om genoeg signaal eruit te krijgen en hetzelfde lijkt te gelden voor de B1 (heb nog niet de hele thread gehad).

NielsLu

Is er inmiddels al iemand die deze versterker heeft getest?

Groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

NielsLu

Quote from: Hanz71 on February 15, 2007, 14:48:44
Shit, helemaal vergeten.... Voor vanavond in de planning.

Hanz,

Zou jij die scan nog willen plaatsen?

groet,

Niels
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Interficior

Ik heb hem zojuist besteld, ze reageren in ieder geval wel snel met de mail zeg. :o

Dus we gaan snel zien wat dit dingetje doet. :)
Take it or lease it

WMC

Ziet er best leuk uit, ik zou de test ook graag eens willen lezen. Voor mijn SVS based subwoofer best leuk denk ik. Misschien wel een concurrent voor de Conrad amp van 199 euro. Kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?

Bij de Conrad-amp staan de schakel schema's erbij, dus dat maakt het misschien wat makkelijker.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

Welke Conrad amp bedoel je WMC?
Take it or lease it

WMC

Naar de Conrad site, dan zoeken op:

INBOUWVERSTERKERMODULE, AKTIEF, 600W
Bestnr.: 301766 - 89

Linken naar een conrad product gaat niet.

Schijnbaar is deze versterker ontworpen door Thommessen, maar wat ik daarover heb gelezen zijn speculaties.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

#17
Oké. Ja da's natuurlijk ten eerste een inbouwmodule, met mijn ronde SVS ton gaat dat moeilijker. Maar deze heeft dus 500 watt op 4 ohm, en de REckhorn 400. Mijns inziens niet zo'n groot verschil. Wat wel sterk in het voordeel is van de Reckhorn is de fasedraaier van 0 tot 270 graden in plaats van een switchje, en een sat out en EQ en boostmogelijkheden.

Edit: Oh, 400 watt is op 2 ohm. Naja, is ie in ieder geval wel stabiel maar levert dus niet zoveel power als dat conrad ding.
Take it or lease it

Interficior

WTF. Gister een mailtje gehad met je betaling is binnen we gaan hem verzenden, en vandaag binnen. :D En dat uit Duitsland voor 9 euro verzendkosten ofzo.

Hij ruikt wel een beetje vreemd maar hij doet het tot nu toe gewoon goed.







De versterker is dus niet zo diep. :)
Take it or lease it

WMC

Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

Het koellichaam wordt na anderhalf uur even wat harder prikkelen niet echt veel warmer dan handwarm. Verder zijn me niet echt speciale dingen opgevallen. Mja, misschien dat de cinch-ingangen niet retestrak klemmen, maar de high-out voor de subwoofer zijn daarentegen wel weer erg mooi. En hij geeft tenminste geen plop bij het aanzetten.

ik heb verder nog niet echt gemeten om met de EQ en de basboost goed te gebruiken, de EQ gebruik ik nu niet (=negatieve basboost) en de basboost staat nu zoals ik denk dat hij goed staat. Heel fijn is de faseregelaar tot 270 graden, dat maakt echt een groot verschil. Daardoor kon ik de gain een stuk terugknijpen.
Take it or lease it

WMC

Quote from: Hanz71 on March 12, 2007, 21:09:48
Ik zit een beetje op www.hifi-forum.de te lezen en i.i.g. met de F1 en B1 is wel wat mis:
thread op hifi-forum
korte samenvatting: de F1 moet je eerst solderen om genoeg signaal eruit te krijgen en hetzelfde lijkt te gelden voor de B1 (heb nog niet de hele thread gehad).

Heb je hier ervaring mee, of had je hier geen last van?
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

Als de vraag aan mij gericht is: Nee, ik heb hier geen last van, ik heb wel het gevoel dat de versterker genoeg power aan boord heeft en ik heb niet het idee dat ik dus te weinig signaal krijg of iets dat er op lijkt.
Take it or lease it

WMC

Vandaag bij een vriend van me aan het afstellen geweest met de Reckhorn A-400. Hij heeft samen met mij een SVS-achtige subwoofer gebouwd en heeft alvast een Reckhorn gekocht.

De instelmogelijkheden zijn goed te noemen. Met de equaliser frequentie is de subwoofer +/- 5 dB goed te krijgen in de kamer, dus met deze versterker is de plaatsing zeker minder gevoelig. Om de versterker meer als parametrische equaliser te gebruiken zou het handig zijn om de boostfrequentie wat hoger in te kunnen stellen. Nu gaat deze maar tot 55 Hz. Tot 100 Hz zou beter zijn om de subwoofer een vlakker verloop te krijgen.

Het luisteren: De sub speelt zelfs met een grote en zware aluminium driver redelijk strak. Bij het wisselen tussen large en small instellingen valt het bijna niet op dat de sub mee doet, dit is goed te noemen. De sub houdt het qua snelheid goed bij, wat wel anders was met de XXL Poweramp. Films hebben we nog niet gekeken, maar dit zal ook wel een stuk beter zijn.

Wat foto's



Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Interficior

Ik vind het jammer dat je de standby functie niet echt kan gebruiken.. Hij blijft bij mij net zo heet maar je hoort dus bij klassieke pianomuziek bijvoorbeeld de hele tijd *klik* van het relais.
Take it or lease it