Probleem met Onkyo versterker

Started by SanderSp, January 18, 2007, 22:06:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SanderSp

Halllo allemaal,

Ik heb hier een Onkyo TX-SR501 E versterker staan, met een Tannoy 5.1 speakerset. heeft het altijd goed gedaan. Ik heb mijn pc er op aangesloten met coax en met tulpjes, ook heb ik er een dvd speler optisch op aangesloten en een xbox 360, ook optisch.

Nu heb ik een probleem. Ik had net wat muziek geluisterd via mijn pc, de muziek was afgelopen, maar de versterker stond nog aan. Ik stond op om even wat te drinken te halen toen mijn sub ineens steeds harder ging brommen. Echt hard, mijn moeder zei dat ze beneden zat te trillen. Ik kon de versterker nog net op tijd uitzetten, want ik was echt bang dat hij zou ontploffen.

Ik heb hem daarna weer aangezet en even geprobeerd, maar steeds als ik met het volume boen de 40 kom begint hij te brommen, eerst zachtjes, maar steeds harder. Ik heb de versterker ook even op DVD gezet om er zeker van te zijn dat mijn pc de boosdoener niet is, en daar kwam er een soortgelijk geluid uit mijn linker achterspeaker, waarvan ik van harte hoop dat ik hem nu niet heb opgeblazen aangezien het geluid hier een stuk sneller harder werd dan uit de sub. (leek wel een scheepshoorn)

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

edit: op video1, 2 en cd geen problemen. alleen op dvd en video 3 dus...