fedex

Started by beetle99, January 23, 2003, 21:32:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beetle99

Tijdje terug DVD's bij DVDEmpire.com in de VS besteld, krijg ik vandaag van FEDEX de rekening voor BTW en invoerrechten.

Het bedrag voor btw (EUR 23,75) kan ik me nog wel in vinden. Wat ik minder vond was dat ik ook EUR 7,20 imoet betalen als zijnde voorschotprovisie, da's 1/3 van het btw bedrag.

Iemand alternatieve webwinkels in de US die niet met FEDEX werken?

gr
Stefan

markvl

Je kunt bij DVDEmpire ook via de normale post laten sturen (= optie bij het bestellen). Dat heeft als nadeel dat je gemiddeld 3x zo lang wacht en dat je geen verzekering hebt. Het voordeel is dat je maar bij de helft van de paketten belasting betaald, en dat je wat verzendkosten betreft flink goedkoper uit bent.
MAAR: bij mij is in het verleden al een paar keer wat verdwenen uit een post verzending uit de US. En natuurlijk zijn dat juist dan box-sets van $150,- ...

Als alternatief kun je DVD-Boxoffice proberen. Die zijn ongeveer even duur en sturen ieder disc afzonderlijk in een enveloppe. Dus nooit invoerrechten. Maar met als nadeel dat het assortiment beperkter is dan bij Empire.

Zelf gebruik in Boxoffice voor het normale werk en verzamel de speciale gevallen voor eens in de zoveel maanden via Empire met FedEx, en dan meteen 5 of 10 discs per zending.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.