separates en kostprijzen

Started by jamoman, April 4, 2002, 19:19:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jamoman

episode 3....
heb nog steeds geen versterking in huis... en
ik heb NOG vragen   ::)

aangezien separates meestal beter presteren dan receivers kan ik deze voorlopig toch niet uitsluiten...?
 
gezien de hoge kostprijzen van die beesten ga ik me wellicht op de 2de hands markt richten
hebben jullie een idee kwa aan te raden of te vermijden merken, eventueel richtprijzen ?

- en hebben we het hier dan over pre amp/processor en 5 kanaals eindbak ?  en/of zijn er andere oplossingen ?

thanks
jamoman
.................................

cinepaulis

#1
Hoi jamoman,

Je kunt je inderdaad op de 2e hands markt richten.
Welke merken goed bij jou passen (wat betreft budget, speakers en smaak) weet ik natuurlijk niet. Daar kom je alleen achter door uit te proberen.

Je kunt eens op www.marktplaats.nl kijken. Daar staat best het een en ander. Losse surround processoren /voorversterkers met Dolby Digital en DTS zijn niet zo heel vaak te koop, eindversterkers meestal wel, maar dat zijn dan vaak 2 kanaals types.
Je kunt ook opzoek naar winkels die ook 2e hands apparatuur verkopen: www.studio107.nl bijvoorbeeld.

Hoe dan ook: koop niks zonder het gehoord te hebben. Kijk goed of er niet aan geprutst is: als bijv. de originele voeding is vervangen door een ander (infererieur) type dan zal dit negatieve consequenties hebben voor het geluid.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

chendy

Hi there!

Ik zag gisteren met Raf( 8) ) samen in Amsterdam de $ony TAF/TAN-9000ES set. Dit is een occasion set met 3 mnd. garantie voor nog geen 2000 Euro. Maar je kan de apparaten ook afzonderlijk kopen. Voor het geld is het natuurlijk een top "beginners-set".
Verder ben je net mijn Parasound HCA-1205 "misgelopen". In Duitsland is wel goed aan o.a. de HCA-806 en HCA-1206 te komen. Maar een gebruikte Rotel RB-985 of RB-976 is ook niet "verkeerd" om mee te beginnen.
Wat ook leuk is: 2x Rotel RB-965. Zie daar maar eens 2e-hands aan te komen...

Met vriendelijkr groet, Chendy.
p.s: voor URLĀ“s mag je mij mailen
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

jamoman

#3
dank voor de info en links  
.................................