Welke Linux satteliet ontvanger ??

Started by joth, January 7, 2007, 21:06:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joth

Ik ben een beginnend enthousiast voor satteliet tv.   ;D
Reden is de beeldkwaliteit tov de 'gewone' kabel.

Maar ik heb geen zin om veel euros uit te geven aan een 'domme' box,
daarom ben ik op zoek naar iets dat ook kan streamen, zowel audio als video,
en waarmee ik ook kan opnemen. Te gebruiken als pvr dus.

Volgende staan op mijn lijstje in volgorde van interesse:

  • Triple Dragon
  • ReelBox
  • DreamBox

Nu lees ik veel over de dreambox en reelbox maar heeft iemand ervaring met de TripleDragon ?
linkje
Deze wordt alom geprezen; vooral in Duitsland; en kost maar een fractie van een gelijkaardige dreambox of reelbox kan.

doei
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

bart_nl

als vervanging van de kabel zou ik de dreambox 7025s nemen. Als het voor erbij is is de Triple Dragon ook prima. Mijn ervaring met beiden is goed maar de gebruikers interface (in software) van de dreambox is m.i. beter en vooral verder uitgewerkt.
Voordeel van de 7025s is dat het een twin-tuner is wat ik voor PVR gebruik onmisbaar vind. Nadeel is de prijs.
Reelbox vind ik niks maar heb ik ook al tijden niet meer naar gekeken  ;)

joth

Ik ben voor satelliet tv een newbe.

Maar hoe zit dat juist dan met de bekabeling in geval van een twin tuner.

Wordt een loop gelegd binnenin het toestel zodanig dat je toch een prg kan opnemen
en kijken naar een ander ? Of moet men een dual LNB nemen om hetzelfde signaal aan beide
tuners aan te bieden ?

Die bekabeling en LNB al dan niet met dubbele kop - enkele aansluiting, of enekel kop - dubbele aansluiting,
is mij helemaal niet duidelijk.

De TripleDragon kan ook tot pvr ge-upgrade worden door en HDD aan te sluiten.
Maar wil dit dan zeggen dat men niet kan opnemen en kijken tegelijk ?
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

bart_nl

Twin tuner betekend echt twee tuners met ieder een eigen coax antenne aansluiting. Het is het beste om een "dubbele kop" te nemen. Deze kop is de eigenlijke antenne en schakelt op basis van de gekozen zender naar een bepaald (er zijn er 4) frequentiegebied.

Als je op de twin tuner een doorlussing maakt (is wel mogelijk) heb je hierdoor een beperking dat de kop maar één frequentiegebied tegelijk kan ontvangen. Je kunt dan alleen zenders uit zelfde range ontvangen cq kijken en opnemen.

Bij een single tuner zoals de Triple Dragon ben je nog meer beperkt dan bij een twin tuner met doorgeluste single LNB (=kop). Behalve het frequentiegebied bepaald door de LNB zit je ook vast aan één frequentie waarop de tuner staat ingesteld. In de praktijk betekend dat wanneer je via PVR functie Ned1 opneemt je alleen nog Ned1, 2 en 3 kunt kijken. Dit omdat die zenders toevallig op dezelfde frequentie uitzenden. Andere zenders zal dan met de Triple Dragon niet lukken.

joth

Na wat speurwerk op het net en zo begin ik het te begrijpen.  :D

Het komt eigenlijk op het volgende neer.

Je hebt zoveel kabels naar je receiver als er tuners in zitten,
en je hebt evenveel aansluiting op elke LNB als je tuners,
alsook evenveel switches die dan elke LNB signaal kunnen schakelen
naar de gewenste tuner.

Dus een vb met twee tuners, komt er op neer dan met twee LNBs,
ieder met twee uitgangen, twee switch (2>1, of 4>1), er uiteindelijk
twee coax kabels naar elke tuner het signaal verdelen.

Ik geef het voorbeeld van twee LNBs daar ik interesse heb in de astra 3 om EURO1080 te ontvangen  O0
Er is ook de optie van een dualfeed monoblok LNB, dwz één blok met twee LNBs en minimum 2 aansluiting,
de switches zijn dan ingebouwd in het blok.

Doch, zie ik betere uitbreidingsmogelijkheden met de single LNBs  ^-^
Maar net zo ver als je gaat met uitbreiden, net zo diep wordt het gat in je beurs  ::) :(

Ik denk te wachten op de DM8000  ::)
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

Driven2Shine