De Mike Parker mod, de thread ......

Started by J.A.F._Doorhof, January 23, 2003, 13:43:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ok,

Dinsdag binnen gekomen, en vandaag in gebouwd.
Vanmiddag zal ik de kaart goed gaan testen, maar hier alvast een foto van de kaart (als opwarmer).

De afwerking is ZEER netjes, en het ziet er allemaal indrukwekkend uit (vooral door de externe voeding trouwens).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Ziet er erg stoer uit..
Ben zeer benieuwd naar de results..

groet Bjorn

RuudG

Hoe werkt dit nu Frank. Stuur je je eigen videokaart naar Parker die hij daarna modificeert of koop je kaart+mod samen bij Parker?

Ben ook erg benieuwd naar de resultaten.

Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

Ok,

RuudG.
In principe zijn wij in onderhandeling met Mike om de mods los in te kopen en dan kunnen wij in principe de kaarten hier modificeren, je kunt ze ook compleet via ons bij Mike bestellen.

De prijs van de mod zal in Nederland op € 425,00 gaan liggen dat is $ 350,00 + 19% BTW + wat shipping.

Is het het waard ?
Na wat tests van bekende scenes kan ik meedelen dat IK er heel blij mee ben. Het is geen dag en nacht verschil maar vooral diepte is enorm vooruitgegaan, ook de scherpte is opzienbarend verbeterd (vooral goed op de desktop te zien), en het beeld is wat schoner dan voorheen.

Is het € 425,00 waard ?
Ja en nee.
Het verschil is te zien, en voor mensen die een zeer goede CRT projector gebruiken is het zeker de moeite waard. Het is echter net als met speakerkabels en interlinks de vraag is het zoveel geld waard.....

En dat is moeilijk te zeggen.
Persoonlijk wil ik het absolute best op beeld gebied, en ik ben van mening dat met deze MP mod in combinatie met de Goliath ik nu wel HEEL dicht bij perfect in de buurt kom.

Belangrijkste verschil is voor mij diepte, de winst daar is ongeveer 25-35%.
Daana de scherpte, de winst op dat gebied zal tussen de 5-15% liggen, en is goed te zien.
Ook de schoonheid van het beeld is opvallend, het is net alsof er een klein dekentje is weggetrokken met een ruisvloer, de impact op het totale beeld is daardoor best wel groot ik schat tussen de 50-100% schoner.

Zou de mod € 150,00 kosten dan zeg ik "Je bent gek als je het niet doet".
Voor € 425,00 zou ik zeggen kom een keer kijken, het is het waard, maar het hangt wel op het randje.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

de welbekende vraag.... wat is een zeer goede CRT projector.. Bedoel je daarmee zo min mogelijk wear en burn in... of bedoel je voorgaande inclusief minimaal een 8" (en de latere modellen, dus 808, G70, etc).

15% scherper is voor mij best veel... en 50-100% schoner klinkt goed, maar ja.. dit is op de 808 getest (of hangt de G70 alweer??)

Groet Bjorn

Johan Van Gompel

Goed om een zoveelste bevestiging te hebben dat de mod het beeld zoveel beter maakt maar om me een gat in mijn portefeuille te besparen zal ik toch maar zelf mijn Radeon opereren.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

J.A.F._Doorhof

Op de 808.

Wat is een goede CRT ?
Dit kan van alles zijn van een 12xx tot een 701 als hij maar in goede staat is. Kijk het verschil is te zien, maar het is wel in de details, als je een projector hebt hangen die al niet 100% is dan zul je waarschijnlijk je geld weggooien.

Heb je een goed afgestelde goed projecterende projector dan is het het overwegen zeker waard, heb je een 808/G70/G90/Cine8/Cine9 in goede staat dan moet je het eigenlijk gewoon direct doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Komt de prijs van 425 euro bovenop de prijs van de videokaart, of is het inclusief? Welke videokaart is het. Een radion lees ik overal, maar welke (9000, 9500, 9700, normaal, pro) en van welke fabrikant (ATI, Club3D, Connect3D, Sapphire)

Heeft iemand al ervaring met de passieve koeling http://www.tomshardware.com/graphic/20030226/index.html? Scheelt weer herrie...
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

De ZALMAN hebben wij op voorraad liggen en dat werkt goed.

De prijs van de MOD is EXCLUSIEF de kaart, met als voorkeur een Radeon 9500/9700.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tapeshirt

wat kost die Zalman koeling eigenlijk. Ik kon hem niet vinden op de webshop.

J.A.F._Doorhof

€ 29,95.

We zullen hem morgen op de webshop zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Tapeshirt

Okee, Thanks!
nou meen ik me te kunnen herinneren dat ie niet makkelijk past op een mobo met 6 pci sloten ivm ruimte gebrek. Weet je daar toevallig iets meer van Frank? mobo is een P4S533 van Asus. Hier komt ook de H3D in. Maar de vraag is: past dit?

Alvast bedankt,

Berend

J.A.F._Doorhof

We gaan er voor iemand één inbouwen dus ik zal dat eind van de week wel laten weten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Doerak

Wat houdt de mod precies in Frank?
Ik zie een externe voeding en 5 BNC's.

Greetz, Ton.

J.A.F._Doorhof

Hi,

De Mike Parker mod gebruikt andere RGB versterkers en filtering.
Tevens wordt het signaal al erg vroeg op de kaart weggehaald.
Ook stuurt de kaart op 1 V uit ipv 700mv

Verder zou ik het niet weten, het is echter een nogal uitgebreide mod dus er zal vast meer gebeuren.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Wow, klinkt allemaal erg goed... Als ik weer wat geld heb, denk ik aan een DVD-speler met zeer goede component uit, een Goliath met H3D met Parker Mod... Volgens mij ga ik gek worden op mijn Cine 8...  :o ;D

J.A.F._Doorhof

Dat weet ik wel zeker, als je kicked op 3D beeld dan is een DV8300 met een MP mod en H3D niet te versmaden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Quoteheb je een 808/G70/G90/Cine8/Cine9 in goede staat dan moet je het eigenlijk gewoon direct doen.


Dan heb je waarschijnlijk ook de inkomsten ernaar...

;D HAhahahahaah, wat ben ik toch een zeikerd!

Maar mooi dat je het  geprobeerd hebt Frank, ik heb ook gelezen over de mod, maar ik vind het absurd duur. Ik kan me niet voorstellen dat de componeten die gebruikt zijn zelfs maar de helft van die prijs in beslag nemen.

garmtz

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 28, 2003, 17:59:18
Dat weet ik wel zeker, als je kicked op 3D beeld dan is een DV8300 met een MP mod en H3D niet te versmaden.

Gaaf, sinds ik de Barco heb, kick ik NOG meer op 3D beeld... Dus als de H3D nog meer 3D is dan de PSM-1 op 1024x768, gimme, gimme!! :)

Maar ik wacht nog heeeel eventjes naar wat dingetjes die wellicht op korte termijn uitkomen, vooral qua DVD-spelers, maar ook de Tag McLaren scaler, die trouwens wel schreeuwend duur wordt volgens mij, iemand enig idee? Trouwens, heb nu even toch geen geld meer... :(

J.A.F._Doorhof

Als je de Tag wilt kun je een prijsopvragen, we leveren sinds kort ook TagMclaren.

Met de MPmod en de juiste speler vindt ik er meer 3D look in zitten dan de PSM-1. Is mischien niet helemaal eerlijk maar ik heb hier een 737 met PSM-1 even vergeleken met de DV-8300 component op de H3D en dan won de H3D het in diepte.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Heel interessant... Nu je Tag Mclaren kunt leveren, zou je dan ook willen kijken hoe de interlaced component output is van de spelers van dit merk? Vergelijking met de Meridian? Geluidskwaliteit? Wil hier desnoods wel een een ander topic voor openen.

Hoe zijn de andere aspecten van de weergave als je een vergelijking maakt tussen de PSM-1 en H3D/Goliath?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik zal een thread openen PSM-1 vs H3D onder het kopje producten en diensten ITC.
Als ik van Transtec een Tag kan lenen dan zal ik hem zeker testen.
Ik heb meer geïntresseerden namelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview