Denon dvd 3930

Started by Tcb-Basemam, January 15, 2007, 13:09:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tcb-Basemam

Afgelopen vrijdag heb ik de Denon dvd 3930 gekocht, alle aansluitingen heb ik in mijn ogen goed gedaan maar ik blijf alleen om 1 of andere reden verstoken van multi channel sacd geluid   ???  2-channel sacd is goed.

De dvd speler is nog tijdelijk aangesloten op een sony reciever (wordt als ik weer wat gespaard heb vervangen door de denon 2807) welke ook sacd doorgeeft een daar heb ik verder in de instellingen niets gewijzigd.

Aansluitingen heb ik zoals gezegd via de 5.1 uitgangen op de reciever aangesloten, daarlangs loopt er een hdmi kabel vanuit de dvd naar mijn lcd scherm, meer kabels heb ik niet aangesloten zitten.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie of heeft iemand deze speler ook en kan me mogelijk advies geven?

Thanks in advance !!
T.V.:                  Philips     37pf9830
DVD-Speler:         Denon     DVD 3930

Reciever:        Denon AVR 4306
Frontspreakers:    Magnat   Vintage 760
Rearspeakers:      Magnat   Vintage 720
Centerspeaker:     Dali   Blue

DVDGuy

Op mijn 1920 zit er een apart menu (even doorbladeren, is niet gelijk zichtbaar), waarop ik separaat heb moeten aangeven dat het om Multi-Channel ging.
Na een upgrade van de Firmware waren namelijk alle instellingen weer naar de defaultwaarde terug gezet en ik dacht dat ik d.m.v. de AB het toestel wel op MultiChannel kon zetten.

Misschien is dat bij de 3930 ook zo.

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Tcb-Basemam

Klopt, zaterdag heb ik op mijn speler ook de nieuwe firmware gezet en toen waren alle settings idd weer terug gezet naar default.

Het rare van alles is dat ik het sacd geluid wel werkend heb gehad (ook na de update) maar ik geen idee meer heb hoe ik em dat geflikt heb  :-\

Moet hdmi uitstaan?

Als ik op de sacd knop druk heb ik hem op multi ingestelt staan, neem aan dat dit ook goed is ...
Volgens mij moet de speler (mits de settings goed staan) een sacd zelf detecteren en hem vervolgens via multichannel gewoon afspelen.
Weet nog van mijn vorige sacd speler dat het in het begin ook een gezoek was maar als je het eenmaal weet is het een fluitje van een cent.

Nogmaals dank voor je/jullie reakties.
T.V.:                  Philips     37pf9830
DVD-Speler:         Denon     DVD 3930

Reciever:        Denon AVR 4306
Frontspreakers:    Magnat   Vintage 760
Rearspeakers:      Magnat   Vintage 720
Centerspeaker:     Dali   Blue

DVDGuy

Je moet IN de SETTINGS geluid op MULTI instellen.

HDMI staat hier helemaal los van
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Dutchman01

Niet alle SACD's zijn in multi channel formaat opgenomen, op dit moment verre weg de meeste nog in gewoon stereo.

Steek er dus dan ook een SACD met multi surround in de 3930.

De knop Super Audio CD Setup op de speler kent ook 3 modes.

Mode 1 = "CD" : Deze mode speeld alleen de cd laag af op een hybride SACD schijf.

Mode 2 = "Stereo" : Deze mode speeld alleen de Stereo channels af.

Mode 3 = "Multí" : Deze mode kan dus 5.1 Afspelen.

Suc6 met je fijne speler.

Denon AVR-4306
Denon DVD-3930
Technics SE-A1000MK2
Technics SL1200MK5 Sony MDS-JE780.  4x Mission M35i 2x Mission M32i  1x Mission M3C2i 1x Rel Strata 5