HD-RELEASES blu-ray

Started by Erik van Voorst (in memoriam), January 15, 2007, 09:44:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paul groot

Dan is die doos met alle 3 de delen op BD voor 85 euro bij de MM een betere deal.
Hij staat er nog Erik.
Of je laat die doos komen uit de states voor 62 dollar plus verzend kosten.
62 Dollar is pakweg 50 euro,  ??? dat scheelt wel erg veel.

http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=5223276

Maar dan heb je hem niet op zaterdag............ :'(

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

jantje112

Het lijkt net alsof jullie bezig zijn met een grote bouwvakvakantie waarbij het te koud is om buiten te zitten.. Hoeveel schijfjes staan er al op de planken?

Erik van Voorst (in memoriam)

Nope gisteren al bij Rodisc geweest....begin maart weer voorraad... :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Quote from: jantje112 on February  2, 2007, 16:27:47
Het lijkt net alsof jullie bezig zijn met een grote bouwvakvakantie waarbij het te koud is om buiten te zitten.. Hoeveel schijfjes staan er al op de planken?
Ha Ha ja,
valt mee,
eens kijken..............al 4. ;D

en Erik? een paar meer?
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

#54
Zojuist Totall Recall gezien...echt een stuk meer 3D dan Terminator I...
Prachtige levendige kleuren....Sharon Stone is bij 1080 nog mooier dan ik al dacht.....geluid is ook weer heerlijk over de top....gewoon niet meer normaal...voor mij in ieder geval een aanwinst....
De SD is behoorlijk minder....de special edition in het Mars pakket schijnt weer beter te zijn dan de SD
met deze Bluray als overtreffende trap..... 8)

Al het glas wat er in deze film aangaat.. :o.....toen ik het licht weer aan deed eerst maar mijn serre beneden gechecked.... ;D

Het DTS/HD spoor wordt dus uitgevoerd als DTS.......who cares........ fenomenaal.....geen straf om te wachten op de DTS-HD Panny firmware.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Hallo,

Gisteren is mijn barcootje door Reinier voor HD ingesteld.
Meesterlijk,  wat kan ik zeggen........He's magic.

The Phantom of the opera. Na de relaese van de film op DVD, dat was denk ik vorig jaar, wilde ik die meteen hebben.
Dit is nu de 4de keer al weer dat ik hem gedraaid heb, maar deze keer in HD.
De film leent zich daar erg goed voor. Kostuums en decors zien er zo ongelooflijk kleurig en gedetailleerd uit. De belichting, de sfeer beelden, het camera werk, absoluut een meesterwerkje.

Dit is mijn 4de BD al weer en wederom een uitmuntende transfer kwa beeld. Rob melde het al, demonstratie kwaliteit.

Dank je wel Warner Bros.

De audio track is DD 5.1. Helaas niet PCM uncompressed .......... maar daarom niet getreurd. De songs, door de cast van Andrew Loyd Webber bezorgen je toch wel kippenvel, mits dit je smaak is en je daarvoor gevoelig bent natuurlijk.

Wat jammer dat de film industrie het tot nog toe niet aandurft om meer musicals te produceren met een inzet als dit exemplaar.
Neem nou de musical Miss Saigon, welke ik in Scheveningen gezien heb, vanaf de planken zeg maar, die heeft toch alle ingrediƫnten in zich voor een succesvol recept.?

Ik heb de Cats DVD vandaag nog in de schappen zien liggen maar of deze ook een zelfde indruk maakt?

Mijn volgende BD.  >:D Morgen Erik een compliment maken met zijn keukentje  ;D en dan maar meteen het lenen van zijn BD terminator 2  of Totall Recall ter sprake bergen. Tja, het draait soms ook om timing nietwaar?


Mijn demo top 2 is nu Tears of the Sun om zijn geluid en beeld en The Phantom om zijn kleurige gedetailleerdheid.

Gr
Paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

angel66

heeft iemand hier nou eigenlijk een vergelijking gemaakt van een blu-ray film met een HD-DVD film?
het is mij nou niet duidelijk welke de betere is van de 2.

rtoonen

Ik heb beide spelers, maar geen films op beide formaat (2 versies is al erg genoeg), m.i. is er geen enkel verschil  tussen beide formaten. Er is alleen per titel verschil, de ene film is net wat mooier dan de andere, maar dat heeft niets met het formaat te maken. Tot nu toe is King Kong het mooist en die staat (toevallig) op HD DVD. Ben overigens erg benieuwd naar een CGI-titel zoals Ice-Age II, maar die is mij even te duur en vind ik het verhaaltje wel erg mager om er nog een versie van te kopen. Wellicht dat Cars hier uitkomst gaat bieden.

Rob

angel66

ah ok dan.
blu-ray[speler] is mij nog te duur.

welke blu-ray speler heb jij eigenlijk?
is die samsung echt zo slecht?

Erik van Voorst (in memoriam)

De Samsung is niet "erg slecht"....hij is wel iets minder dan de Panasonic ...maar ja die is weer duurder...dus alles in perspectief zien.....je kunt even tussen de dvd magazines neuzen...hij is recentelijk getest... ;).
De Panny wordt nu getest in de UK DVD-Magazine van februari.

Ik hoop dat King Kong ook op Bluray komt...ik heb er nog niets over gelezen/gehoord... :'(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

spotmatic

Quote from: Erik van Voorst on February  5, 2007, 13:19:03
Ik hoop dat King Kong ook op Bluray komt...ik heb er nog niets over gelezen/gehoord... :'(

Ik hoop het niet... Want ik wil niet dat BluRay de HD oorlog wint (ik heb nl. de HD-DVD drive ;D). Dus de LOTR reeks zou wat mij betreft ook alleen op HD-DVD uit moeten komen (als extra duwtje in de rug voor HD-DVD).
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Erik van Voorst (in memoriam)

LOTR is uit op HD-DVD... ;)

Een hoop filmmaatschappijen hebben "beloofd" de film op beide formats uit te brengen
(bv Mission Impossible box)...zodat de klant ZELF kan kiezen.....eats your hart out eh !!!!... >:(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112


Erik van Voorst (in memoriam)

#63
Zeg ik niet...het is een Bluray topic...(1-1 ;D:P

Grapje.... ;)

Je moet zelf even kijken hij is als box verkrijgbaar op HD....werd onlangs ook genoemd in het UK DVD-Magazine van Februari...met foto van de bruine HD-DVD box.... ;)

Hier nog een mailtje van het amerikaanse forum:

During their TotalHD press conference at CES, Warner announced that New Line was working on the Lord of the Rings trilogy for both HD DVD and Blu-ray. While they did confirm that the titles were in the works, no details were given.

A source close to the matter gave us a few details of the upcoming release, these include:


Quote:
* Main feature will be a single DL disc on both HD DVD and Blu-ray. (no word if it will be a TotalHD disc)
* The movies will be the Theatrical Versions of each film. Yes you heard it right.
* Both discs will be encoded using VC1
* These will be the first titles to use Dolby TrueHD 7.1 Audio *crosses fingers for 24bit*
* Due to bandwidth constraints, as of now there will be no IME like features. 



It's a real bummer that New Line is forcing us once again to double dip by releasing the theatrical versions, not that it was unexpected.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jaco

Weer 2 x LOTR kopen omdat je eerst de 'korte' versie hebt ?
Ze melken die 3 films echt uit lijkt het.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

#65
Tja zo ga je vanzelf weer aan het kopieren..... ;D

Enfin misschien koop ik die Lord of The Rings wel helemaal niet meer...ik heb nu de extended versies met de bijbehorende beeldjes...als een mooi boekwerk... :-\

Hierbij een oproep om de Blurays van LOTR te vermijden er komen nog zat mooie films met een kortere zit...   :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Ik sla deze ook maar over straks, heb de extende versies als giftsets en de extended versies op de hardeschijf als HD file

angel66

ja dat doe ik ook niet.
ik blijf aan de gang.
of ik moet verhalen horen dat het zo veel verschil maakt.

Erik van Voorst (in memoriam)

#68
Quote from: angel66 on February  6, 2007, 12:23:24
ja dat doe ik ook niet.
ik blijf aan de gang.
of ik moet verhalen horen dat het zo veel verschil maakt.

Ga dan maar meteen halen ...want ik heb al een stukkie LOTR op HD gezien en dat is ronduit prachtig  :o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

angel66

ja nee ik heb ook downloads gezien.
dat was ook heel mooi.
maar ik wacht liever op recensies van de schijfjes zelf.

jaco

Op Usenet is deel 2 van LOTR wel in de extende versie gepost geweest. De exented versie van de andere delen zijn 'gemaakt' door DVD materiaal op te scalen en in te voegen.
Ik doe het eerst wel met deze versies, zien er al prima uit..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

#71
Vandaag Swordfish gehaald..

http://bluray.highdefdigest.com/swordfish.html


Schijnt een mooie transfer te zijn als je de kritieken mag geloven....wel over de top kleur en geluid...zeg maar Hollywoodstyle....maar bij zulke films stoort mij dat niet

Vanavond eerst maar eens naar de scene spoelen waar Halle Berry rustig een boekje leest........... in 1080... :P

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

Quote from: Erik van Voorst on February  7, 2007, 12:56:30
Vanavond eerst maar eens naar de scene spoelen waar Halle Berry rustig een boekje leest........... in 1080... :P



Nu maar wachten op Monsters Ball op bluray :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik vond die erotische scene in monsterball zo... in en in triest... in de context van het verhaal, dat het voor mij alles behalve opwindend was...enfin... ;)

Gister xXx gezien.
Blijft een James Bond met ballen....erg mooi beeld...alles zwaar over de top...kleuren en geluid overweldigend...
Deze film moet je smaak zijn....mooie transfer....
Ik heb van Paul begrepen dat de bluray ook weer mooier is dan zijn Superbitversie...

Tip: zet de center een aantal dB luider....anders blijf je steeds aan de volume stand veranderen.....de effecten knallen ongekend en de Lawine laat je sub als nooit tevoren bulderen..... :o..

http://bluray.highdefdigest.com/xxx.html
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Nog nergens wat over deze Bluray title gelezen maar zie ik dit goed..... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!