HD-RELEASES blu-ray

Started by Erik van Voorst (in memoriam), January 15, 2007, 09:44:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

 Jongens misschien is het leuk om een topic te onderhouden met nieuwe
blu ray releases.....

Het gaafste is dan dat je hem zelf hebt of dat je er iets over vertelt.
Ik vind dat persoonlijk natuurlijk een welkome aanvulling op het HT Forum. ;D
Misschien bestaat er al zoiets maar dan zie ik het waarschijnlijk over het hoofd.

Ik zal de spits afbijten met:  The Fifth Element

Voorlopig nog even op gewone resolutie bekeken (converter onderweg)
Deze ziet er al wat beter uit dan de superbitter..het beeld sprankelt meer
Het geluid is ronduit overweldigend...het betreft hier de PCM 5.1....  8)
Deze schijf is import dus GEEN NL ondertiteling maar wel zone B dus op europese spelers no problem  ;)
Helaas behoorlijk kaal/leeg doosje met een wazige foto voorop...dus geen moeite aan de verpakking besteed. >:(

Zodra ik hem HD afspeel zal ik het aanvullen...
http://bluray.highdefdigest.com/fifthelement.html
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Als je een leuke release wil in HD met echt goede kwaliteit beeld en geluid: Pat Metheny Live ;).

Overigens ook te krijgen op HD-DVD.

Erik van Voorst (in memoriam)

Zojuist : A Knight's Tale

Ze leren het niet...dit doosje sluit weer compleet anders ...enfin  ;D

Deze is Regio B en WEL NL ondertiteld....tevens PCM 5.1 (dat zijn ze lang niet allemaal zie ik)

Ik heb hier ook de Superbitter van dus zal hem eerst hiermee vergelijken...wordt vervolgd... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jantje112

op www.highdefdigest.com staan vele reviews van de nieuwe releases (en de oude) heb even geen link want de site is afgescherm hier op mijn werk..dus vanavond even checken of het de juiste is.

GELUKKIG HTFORUM nog niet ;)

jantje112

Enne, is deze niet beter op zijn plek op het HD gedeelte van het forum?

Erik van Voorst (in memoriam)

perfecte site....meteen in mijn favorieten gezet 8)

op die site trouwens best een redelijke 5th review maar citaat geen referentie dvd en ook een prima Knights review...vanavond gaat hij in de machine ;D
ik heb trouwens ook op gewone dvd altijd brotherhood veel meer ref gevonden dan 5th :-X
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

rtoonen

Phantom of the Opera gezien.

Aardige film als je van musicals houdt. Beeld en geluid is hier en daar echt spectaculair, bv openingsscene met de kroonluchter die 'tot leven' komt. Demonstratiekwaliteit.

Rob

Teejoo

Quote from: Erik van Voorst on January 15, 2007, 09:44:05

Helaas behoorlijk kaal/leeg doosje met een wazige foto voorop...dus geen moeite aan de verpakking besteed. >:(

Waarschijnlijk dus de primeur van de eerste Blu ray rip! ;D ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

...het was inderdaad Noorse taal  :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Quote from: rtoonen on January 15, 2007, 20:36:14
Phantom of the Opera gezien.

Aardige film als je van musicals houdt. Beeld en geluid is hier en daar echt spectaculair, bv openingsscene met de kroonluchter die 'tot leven' komt. Demonstratiekwaliteit.

Rob
Rob,
Heb je die op BD gezien?
Hij staat hier ook bij de MM maar na vandaag voorzichtig geworden met kopen van schijfjes.
The league of extraordinairy men, Enemy of the state, brothers grim, allemaal niet spelen (op de panasonic omdat ze regio A zijn) dus maar XXX meegenomen, regio A, maar wel spelen (ook geen straf).
The phanton behoort ook tot mijn favoriten dus ben benieuwd naar hoe je die hebt gespeeld....
gr
paul
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

rtoonen

#10
Hoi Paul,

Ik heb PotO gewoon besteld bij Amazon.com, samen met T2 en Last Samurai. Volgens http://bluray.lindsite.dk/ ook op regio B af te spelen. Dat klopte dus. Ik heb de Samsung BD speler en die is (helaas) regio B. Jammer van die regio's. Ik koop daarom nu liever HD-DVD's indien beide voorhanden zijn.

Vreemd dat bij MM regio A wordt verkocht??? ???

Rob

paul groot

#11
Quote from: rtoonen on January 20, 2007, 18:55:57
Hoi Paul,

Ik heb PotO gewoon besteld bij Amazon.com, samen met T2 en Last Samurai. Volgens http://bluray.lindsite.dk/ ook op regio B af te spelen. Dat klopte dus. Ik heb de Samsung BD speler en die is (helaas) regio B. Jammer van die regio's. Ik koop daarom nu liever HD-DVD's indien beide voorhanden zijn.

Vreemd dat bij MM regio A wordt verkocht??? ???

Rob
Hai Rob,

Bedankt voor die link.
Ja de MM hier heeft pakweg 100 BD en daarvan speelt denk ik het overgrote deel niet op een "onbehandelde" speler. Ik kijk uit naar het regio vrij maken van dat spul. Irritant gewoon.
De MM was ook niet aangenaam verrast.
The last samurai moet trouwens een super mooie transfer zijn.
Affijn,
ik ga effe shoppen....... :P

gr
paul

ps
net dat lijstje bekeken en dat klopt dus, thanks.
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

rtoonen

Bizar die 100 BD's bij MM. Bij welke was dat?

Last Samurai is prachtig. Mooie film ook...........

paul groot

#13
Quote from: rtoonen on January 20, 2007, 23:34:03
Bizar die 100 BD's bij MM. Bij welke was dat?

Last Samurai is prachtig. Mooie film ook...........

ja bizar,
The league, the brothers grim  , enemy of the state.
alle 3 niet spelen.
paul
ps
O, je bedoeld welke MM.
Rijswijk.
Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

Erik van Voorst (in memoriam)

#14
Ik heb net de blurayfilm...Tears Of The Sun...gezien en deze wint het nu al makkelijk van de gewone dvd brotherhood...en dan kijk ik nog niet eens HD......wat een beeld  8)
Het geluid is als bonus gewoon beangstigend.....die jungle scenes ...tja...dan zak je zachtjes en voorzichtig onderuit in je stoel  :o ;D

UNCOMPRESSED 5.1 RULES. 8)....daar kan geen enkel ander dvdgeluidspoor tegenop.... >:D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

borkaenjo@work

Die is idd erg mooi.
Maar ook underworld evolution mag er zijn.
Verder is het geluid van Monsterhouse geweldig (het beeld ook).

Erik van Voorst (in memoriam)

#16
Rob...or anyone out there

Ik wil morgen de 2 blurays gaan kopen van Terminator 1 en 2
Deze zijn van Lionsgate en zone A...zijn deze te spelen op zone B spelers...ik denk zelf van wel.... :)
Maar om te quoten uit Marathon Man...Is It Safe... :-\
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Zone A kan je niet afspelen in B. En T1 zou ik niet kopen, die transfer is maar matig..

Quote from: Erik van Voorst on January 23, 2007, 19:06:19
Rob...or anyone out there

Ik wil morgen de 2 blurays gaan kopen van Terminator 1 en 2
Deze zijn van Lionsgate en zone A...zijn deze te spelen op zone B spelers...ik denk zelf van wel.... :)
Maar om te quoten uit Marathon Man...Is It Safe... :-\

Erik van Voorst (in memoriam)

Wrong answer Bjorn...ik heb al A/tjes voor mijn B speler gekocht en gezien....dat hangt nl af van de filmmaatschappij...heeft deze ze wel of niet als zodanig gecodeerd ....dus het is try and.... ;)

Ik neem aan dat je HD T1 echt vergeleken heb met de dvd....want de 5th kreeg ook zo een oordeel...and I can show you the difference  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

rtoonen

#19
Quote from: Erik van Voorst on January 23, 2007, 19:06:19
Rob...or anyone out there

Ik wil morgen de 2 blurays gaan kopen van Terminator 1 en 2
Deze zijn van Lionsgate en zone A...zijn deze te spelen op zone B spelers...ik denk zelf van wel.... :)
Maar om te quoten uit Marathon Man...Is It Safe... :-\

Hoi Erik,

T1 weet ik niet, maar T2 is safe...
Beeld en geluid zijn overigens prima, maar wel een tandje minder dan PotO, WTC of King Kong (HD-DVD).

Rob

jaco

T1 is om te huilen op BluRay, maar ja dat was in 1980 of zo een B film (qua budget) dus ze hadden weinig geld  om het goed te doen. Ik zag geen verschil tussen de BluRay en de gedownloade .TS. Je hebt wel wat meer resolutie dan op DVD, dus als je de titel nog niet hebt, koop hem dan gerust.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik van Voorst (in memoriam)

T1 koop ik dan voor het geluid... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Quote from: Erik van Voorst on January 23, 2007, 22:36:40
Ik neem aan dat je HD T1 echt vergeleken heb met de dvd....want de 5th kreeg ook zo een oordeel...and I can show you the difference  ;)

T1 hebben we vergeleken met de HDTV T1 uitzending en daar was weinig verschil te bemerken. De voordelen van HD t.o.v. DVD zijn we evident, maar ik vond het nu niet een uitgesproken HD transfer.

Erik van Voorst (in memoriam)

Snap ik..bedankt...Bjorn dus dezelfde teleurstelling als voor mij mijn favoriete film "The Deep" op dvd...dat leek gatver wel een VHS video....wat een brakke transfer  :(

Behoorlijk off-topic:...lever je ook philips artikelen...mijn battery-pack vd Pronto Ru940 heeft gister de geest gegeven...(laad niet meer op)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

paul groot

Hallo,

3 Films gezien op blu ray nu.
Tears of the sun, Hitch en triple X,   xXx.
De eerste 2 gekregen bij de Panasonic speler, de laatste gekocht.

Tears of the sun, Erik melde het al, absoluut een topper op beeld en geluids kwaliteit.
Die zal lang als demo gebruikt gaan worden door mij.
Verhaal, redelijk voorspelbaar, maar toch boeiend, waarschijnlijk door dat de HD ervaring (de 2de) een diepe indruk gemaakt.

Hitch, geinig voor 1 keer kwa verhaal, ............effin, om een lang verhaal kort te houwen......daar maak ik nu een onderzettertje van.
De transfer is wel goed. Dat PCM 5.1 tilt je setje audio-wijs zeg maar, niveaus hoger.
Voor niks, dank u wel sinterklaasje.....en je hoeft geen liedje te zingen.........! ;D

Triple X, oftewel xXx, heb ik ook op superbitter maar dit is, ik wordt eentonig, ook weer een goed voorbeeld van hoe een BD moet zijn.
Top. Ook weer PCM 5.1 uncompressed en dan kijk ik, nadat schietpartijen afsterven, of mijn ceramische speakers niet in scherven op mijn Ikea parketje ligt.
Omdat ik buren heb die nu nog wel met me praten, zo van...."Goeie morgen.....Goeie morgen terug....Filmpje gekeken gister? ....Af en toe toch maar een tikkie het geluid teruggedraaid nietwaar?

Nu op zoek naar Phantom of the opera en nog een paar.
Hij lag er vorige week wel bij de MM maar er is hier iemand in de buurt die hem heeft weggenomen......Schande. >:D

Paul

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.