Children Of Men - de beste film van 2006?

Started by Allure, January 14, 2007, 00:16:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Allure

ik heb vanavond Children Of Men gezien - allemachtig wat een goede film is dat!  :o

Dit meesterwerk duurt maar 70 minuten (!), maar het is dus wel eventjes de beste film van 2006.

Het speelt zich al in het Engeland van 2027, waarin de mensheid al 18 jaar onvruchtbaar is en er dus
geen kinderen geboren meer worden en de jongste persoon op Aarde bovendien net is overleden.
Engeland en de rest van Europa is een totalitaire staat geworden, overal heerst complete anarchie.
Dan blijkt dat er toch een donker meisje is die zwanger is, en Clive Owen of all people moet haar redden.
Maar dat gebeurt dan wel temidden van een complete burgeroorlog.

Eindelijk weer eens een film waarbij je moet nadenken, en bovendien met verbijsterend realistische actiescénes.
Bovendien draait Clive als hij in de Bentley vervoerd wordt In The Court Of The Crimson King van King Crimson op
de autoradio, dus alleen al daarom is dit een rulende ervaring.

Vergeleken hiermee is V for Vendetta een popcornfilm! :-)
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Grindtegel

Ik ben ook heel benieuwd naar deze film, ik lees alleen maar goede dingen hierover. Jammer datie zo kort is maar kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. Waar heb je de film gezien? Hij is toch nog niet uit op dvd?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Allure

Quote from: Grindtegel on January 14, 2007, 00:26:11
Ik ben ook heel benieuwd naar deze film, ik lees alleen maar goede dingen hierover. Jammer datie zo kort is maar kwaliteit gaat altijd boven kwantiteit. Waar heb je de film gezien? Hij is toch nog niet uit op dvd?

Psst... nieuwsgroepen! Psst...

Dat met die speelduur ben ik nog niet helemaal uit, overal staat dat ie een kleine 2 uur duurt, maar op mijn DVD duurt ie maar 70 minuten (is wel degelijk retail). Kennelijk is dit een verknipte versie (hoewel dat niet te merken is). Ik zal nog eens nagaan hoe dat nou zit. Deze film ga ik toch nog wel een keer kijken, dus...
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Allure

Volgens de scenerelease zou de film 105 minuten moeten duren, in de bios duurt ie een kleine 2 uur en de geposte film duurt 70 minuten. Kortom, d'r klopt iets heel erg niet, al maakt deze film zelfs binnen vijf kwartier al een verpletterende indruk. Even wachten tot ie gewoon netjes in de winkel ligt dus.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

Stress!!!!!

Vorige week ook eens deze film bekeken.  Clive Owen zet een goede rol neer en ook Roberts doet het niet slecht. De aktie is prima en de sfeer spannend en grimmig.

Inderdaad een film die het kijken meer dan waard is...
Denon AVR-4311 - JVC DLA-X3 - Oppo BDR-93EU

Deleted member

Quote from: Allure on January 14, 2007, 00:53:10
Volgens de scenerelease zou de film 105 minuten moeten duren, in de bios duurt ie een kleine 2 uur en de geposte film duurt 70 minuten. Kortom, d'r klopt iets heel erg niet, al maakt deze film zelfs binnen vijf kwartier al een verpletterende indruk. Even wachten tot ie gewoon netjes in de winkel ligt dus.

Had je 'm uit a.b.dvdr van Scream? Zo ja, er is vandaag een repack gepost!  ;)

Douma

Ik heb deze film al eerder uit nieuwsgroepen gehaald. Is wel een screener, maar prima kwaliteit en alleen heel af en toe een regel tekst onder in beeld. Bij mij duurt ie gewoon 105 minuten.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Allure

Quote from: Antoine on January 14, 2007, 09:50:58
Had je 'm uit a.b.dvdr van Scream? Zo ja, er is vandaag een repack gepost!  ;)

Kreeg net een emailtje met dezelfde mededeling! :-)

Overigens verdient deze film het om in de bioscoop bekeken te worden. Misschien wel een surprise Oscarwinnaar voor de beste film, net zoals 'Crash' vorig jaar - wat eveneens zeker verdiend was.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

FrankB

Die moet ik dan ook maar snel gaan kijken! Ik ben erg benieuwd.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Deleted member

Mooi gemaakte film maar ik vond het verhaal een beetje rechtlijnig...in feite een grote ontsnapping aan. De depressieve sfeer kwam wel erg goed over moet ik zeggen.

Lynxxx

#11
Ik heb deze film al een tijdje geleden in Metropolis gezien. Clive Owen was weer ijzersterk en Michael Caine briljant. deprimerende grauwe sfeer in de nabije toekomst wordt inderdaad goed neergezet. De actiescenes zijn dik in orde, maar het verhaal liet hier en daar toch wel wat te wensen over en de film kakt tegen het einde een beetje in. Er is een behoorlijk heftige politieke ondertoon aanwezig in deze film die ik persoonlijk sterk vond bijdragen aan het geheel maar "no-brainer-actie-fanaten" zullen om die reden mogelijk juist een stuk minder over deze film te spreken zijn. Of ik 'm nog een keer in de herhaling zou willen zien weet ik niet zo net. Zeker geen slechte film, maar om 'm nou de beste film van 2006 te noemen gaat me erg ver.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

Bart Kuypers

heb hem ook gezien... vond er geen zak aan.
wanneer je zo'n film maakt, laat hem dan liever 3 uur duren i.p.v dat je naar alles moet gissen wat er eventueel is gebeurd. werk alles wat dieper uit. Ik zat de hele film met onbeantwoorde vragen. heel irritant.

dat was mijn mening na de 1ste keer.

de tweede keer dat ik de film bekeek, was ik niet meer op zoek naar antwoorden maar besloot ik gewoon alles te pikken wat de film me bood.
het is een goede film, mooi gefilmd realistische scenes en goed acteerwerk. al met al zeker de moeite waard om te kijken. Het einde zet je wel aan het denken, maar ik denk dat ik niet de enige ben die zich dat toch irriteerd aan de vele vragen die onbeantwoord blijven.

sapeschipper

deze moet ik nog steeds zien van horen zeggen dat hij erg goed is!!!
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

meelzs

ik heb de film net gekeken.. De 105 minuten versie. Redelijk goede film maar er zitten af en toe erg saaie stukken tussen.. Misschien dat de 70 minuten versie beter is  :P
LG Oled 65C9V
Marantz SR8012
Zappiti One 4K HDR
Kef R 11, Kef R2C, Kef R5, SVS SB-2000 Pro

Allure

Quote from: meelzs on March  8, 2007, 17:06:51
ik heb de film net gekeken.. De 105 minuten versie. Redelijk goede film maar er zitten af en toe erg saaie stukken tussen.. Misschien dat de 70 minuten versie beter is  :P

Er is geen 70 minuten versie! :-)

Dat ging om een DVD waar de teller verkeerd loopt, maar waar wel de volledige film op stond. De officiele DVD-release duurt zo'n 105 minuten.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

oud_account_1

Ik vond 'm ook erg leuk, je zit meteen vanaf de coffeebar goed in het verhaal :)
Het is zeker een van de betere films van 2006, maar de niet beste (imho)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

hifiman

Ik vond het een aardige film, maar zeker niet de beste van 2006....

hdcompleted

Goede film inderdaad, maar ik vond het een beetje (veel) weg hebben van twelve monkeys.

astrobart

Geen ruk aan, maar ieder zijn smaak.
Duurde bij mijn versie ook veels te lang.
Op een gegeven moment op dubbele snelheid er door heen gesjeest, ik kon het niet meer aanzien ^-^

Robbo

#20
Ik vond hem wel aardig.  Er had gezien het verhaal veel meer in gezeten.  Hetzelfde probleem heeft '28 days later' ook. 

Het beste aan heel de film is dat de onderburen geen last van me hebben gehad, ondanks de vrij heftige audio in de ghetto scene.  Dat betekent dat ik niet meer op mijn tenen hoeft te lopen zoals in mijn oude appartement  ;D

THX-UltraII

redelijk maar niks bijzonders verder. De actiescene, die overigens wel op de actie uit Black Hawk Down leek, in de straten waar die tanks gaan lopen beuken werd door mijn SVS zeker gewaardeerd!  :o