Modem trouble...

Started by SiR-ROUND, January 22, 2003, 14:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SiR-ROUND

Hi,

Ik heb een raar probleem met m'n analoog modem... Het is een Intel based noname ding geschikt voor XP.

Nu werkt hij wel in de oude PC, zei het niet goed in combinatie met het inbellen naar XS4ALL... Inbellen naar het werk van m'n vrouw ging prima. Op de site van XS4ALL staat ergens in de kleine lettertjes dat je een modem moet kopen die 100% compatibel is met hun shit: Lucent...

Daarom twijfelde ik eerst aan het modem. Maar de laptop van mon ega heeft dus wel een Lucent modem errin en ook die heeft problemen met XS4ALL. Soms doet hij het even, maar in status komen er twee fouten en dan gaat het langzamerhand mis en valt de verbinding weg. De tijd dat de verbinding standhoudt verschilt.

Een IT vriend vertelde met dat het aan AT commando's kon liggen?

Anyway, nog vreemder is het feit dat het modem in de nieuwe PC helemaal niet wil werken.

Dat is een K7T MSI board...

Iemand al enig idee?

Als jullie meer details nodig hebben hoor ik het graag.

Bedankt alvast.

Oh ja... Ik kan het modem query-en zonder problemen maar als ik kijk met Sisoft Sandra krijg ik deze opmerking bijde performance tune-up wizard:

Intel(R) 537 Data Fax V.90 Modem: Modem/TA did not reply; may be off.






MrPink

Hmmm, ik neem aan dat je al je instellingen goed hebt? Zoals bijv. alleen software compression en TCP/IP aan? Misschien de kaart eruit halen en opnieuw erinstoppen en heel goed aandrukken.

Groetjes,
Oscar


diceman

Vreemd,
Juiste com poort opgegeven?
Misschien een gedeelde irq?

Ik had ook problemen met de analoge modem en kabelmodem,heb de analoge modem opnieuw geinstaleerd en nieuwste drivers erbij,probleem was toen opgelost

En als je de modem test via hyperterminal reageerd ie dan?

SiR-ROUND

Waar haal ik hyperterminal vandaan?

;D

THX zover...