Monitor Speakers (Studio-speakers)

Started by Marsh, January 9, 2007, 22:44:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marsh

Zoals sommige weten ben ik radio dj, en heb ik een online radio station.
Aangezien mijn Sennheizer koptelefoon behoorlijk verslavend is, wil ik ook nieuwe speakers.
Nu weet ik dat er speciale studio speakers, ook wel monitor-speakers genoemd bestaan, die beter zijn,
dan de allerdaagse-normale speaker voor in de studio.

Maar hier is het punt; de meeste studiospeakers hebben een ingebouwde versterker, zodat deze direct op het mengpaneel kunnen
worden aangesloten.
Heel dope, alleen is dit niet te betalen per speaker (voor mij althans op dit moment) en ook niet nodig, want ik heb uiteraard een aparte versterker daarvoor.

Dus ben ik opzoek naar 2 monitor-speakers die qua prijs erg meevallen, maar toch veel beter zijn dan de normale-speaker.

Hebben jullie toevallig hier tips voor?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


yorkie13

#1
op marktplaats staan een paar actieve Spirit Absolute 4P speakers, hele goede monitors die in vele studios gebruikyt worden voor 375 euro, nieuw 1200 euro

wil je passieve speakers kijk dan eens naar een paar b&w dm601 ook erg fraai

Marsh

350 euro ligt een bééétje boven mijn budget.
De prijs die ik er voor wil uitgeven (omdat ik toch veel met mijn Sennheizer doe)
Zal rond de 100/120 EURO liggen.
(Normaal gesproken geef ik minstens 400 euro per stuk uit aan speakers, maar dit is enkel voor mijn HT).
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Raphie

Zijn geen nearfield monitoren, maar gewoon compacte HiFi speakers.
JBL PRX Power!

Marsh

Quote from: Raphie on January 10, 2007, 15:14:12
Zijn geen nearfield monitoren, maar gewoon compacte HiFi speakers.

Klopt, maar de meeste monitor speakers zijn veel duurder.
En B&W Speakers zijn over het algemeen behoorlijk goed, dus ik denk dat ik hiermee voldoende uit de voeten kan, ik ga ze uiteraard ook eerst beluisteren.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Rob Eric Blank

Als je in dat segment zoekt de B&W DM303. Is zeker een leuke speaker.


Jurgen79

Die 601's zijn helemaal niet verkeerd. Ik gebruik ze nog steeds als achterspeakers en heb ze ook zelf een aantal jaren voor gehad. Zijn erg gemakkelijk aan te sturen en klinken met bijna alle muzieksoorten gewoon prettig, maar missen een beetje detail en basextensie. Als ze echt in goede staat zijn doe je er voor dat geld zeker geen miskoop aan!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED


Douma

En wat dacht je van een setje nieuwe Alesis Monitor One. Met eventueel een kleine aanpassing aan het scheidingsfilter. Deze speakers kosten 'maar' 75 euro per stuk. Ik heb ze in bestelling omdat ik wel benieuwd ben wat ze kunnen. En voor dat geld wil ik de gok wel wagen. :)

Hier nog een recensie http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2260

"Nothing lasts, but nothing is lost."

Marsh

Dank jullie wel voor de reacties.
@Baardmans, die zou ik inderdaad eventueel ook nog kunnen testen.
Wel handiger aangezien diepersoon ook in Arnhem woont net zoals ik.
Alleen ik heb degene van de B&W's al verteld dat ik zoiezo kom luisteren de 23ste zo'n beetje.
Jammer dat hij hem nu al eraf heeft gehaald  ::)

Maar alsnog denk ik dat ik een behoorlijk goede keus heb aan de B&W's lijkt me?
Zeker tegenover de standaard philips speakers die ik nu gebruik gok ik.
Zijn deze speakers btw makkelijk te bevestigen aan de muur?!
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Cylon

Zoek ook eens naar Tannoy Mercury m2 speakers, of Tannoy Revolution speakers.

Meen dat die ook vaak worden gebruikt voor zulk soort dingen.
Erg fijne speakertjes ook.  :)

Staat geloof ik ook wat in de te koop sectie hier op het forum.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Baardmans

Quote from: Marsh on January 10, 2007, 22:28:28
Zijn deze speakers btw makkelijk te bevestigen aan de muur?!

Tja, wat is makkelijk. Ik heb ze zelf ooit opgehangen met zo'n steun boven en onder. Maar als je denkt aan schroeven in de achterkant: dat zal wat lastiger worden. Aan de binnenkant zit een structuur met punten, die er aan de buitenkant (achterkant) uitziet als vierkanten die naar binnen vallen. Ik snap zelf amper wat ik schrijf: je moet het een keer zien.