Delicious Library (Mac OS X)

Started by Rody, January 11, 2007, 23:12:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rody

Wie gebruikt dit programma?
Soort van DVDprofiler, maar dan voor de Mac en niet alleen voor DVD's, maar ook CD's, games en boeken...

Ik vind het wel geinig, maar om er nou $40 voor neer te tellen...?
iSight scan werkt wel, maar niet altijd even goed...
Hij herkent wel veel cd's, maar lang niet allemaal...

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde van dit programma, behalve een lijst van alle cd's die ik bezit?
Dat kan je toch ook gewoon in Excel doen...;D

Zitten er nog andere functies op die ik misschien nog niet gezien heb? ;D

Audiofiel

Ik gebruik zelf wat anders, zal er morgen even op terugkomen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody

Quote from: Audiofiel on January 11, 2007, 23:16:19
Ik gebruik zelf wat anders, zal er morgen even op terugkomen. ;)
DVDpedia? :)

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Rody


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

Ik was laatst op zoek naar iets als vervanging voor DVDprofiler.. toen kwam ik deze tegen: http://www.collectorz.com/movie/dvd_profiler.php

Ook 40 dollá.

En Rody .. zie PM.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rody

Quote from: wh-vanderpost on January 12, 2007, 00:40:45
Ik was laatst op zoek naar iets als vervanging voor DVDprofiler.. toen kwam ik deze tegen: http://www.collectorz.com/movie/dvd_profiler.php

Ook 40 dollá.

En Rody .. zie PM.

DVDProfiler had ik al gekocht ooit, werkt alleen onder Windows :(

Ik dacht dat Delicious Library al duur was, Collectorz is nog veel duurder :D
Je moet voor je CD's en DVD's aparte programma's kopen...



ps
(Wouter, bedankt ;) )

Audiofiel

Zo, het is weer een nieuwe dag.  ;D

Voor de Mac bestaan er natuurlijk ook wel programma's om DVD's mee te catalogiseren. DVD Profiler wordt niet voor de Mac gemaakt. De twee belangrijkste alternatieven zijn Delicious Library (zoals je zelf al aangaf) en DVDpedia.

DVDpedia kost net geen 15 euro en doet eigenlijk vrijwel alles wat DL ook kan. De boekenplank is er niet, maar wel een betere zoekmachine, die dus meer informatie op internet vind. Tot 10 schijfjes mag je hem gratis uitproberen. Het scherm ziet er ongeveer zo uit:



Interessant vind ik de mogelijkheid om een lijst naar je iPod te downloaden met alle titels, zodat je in de winkel niet steeds met een stapel papier in je hand door de bakken hoeft te zoeken om dubbelingen te voorkomen.

Invoeren gaat via streepjescode intypen of scannen. Scannen werkt net zo (on)handig als bij DL, dus ik type liever de code in. Zoeken gaat het lekkerste eerst op BOL.com of met de cascade (meerdere bronnen tegelijk). Het viel mij in de trials op dat DL minder DVD's terugvond dan DP.

Zelf ben ik er nog niet uit wat ik ga doen. Ik heb momenteel een DVD of 80 in te voeren, maar moet eerst beslissen of ik DVDpedia daarvoor ga gebruiken of dat ik doorga met mijn huidige methode: een zelfgemaakte database in FileMaker, waar ik ook layouts heb gemaakt voor printjes per film op A5 en voor lijsten... Misschien ga ik gewoon de trial wel gebruiken om makkelijker info in te voeren (knippen en plakken) dan handmatig. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wh-vanderpost

En biedt 1 van deze progjes nog de mogelijkheid om (net als bij DVD Profiler) de zaak op internet te krijgen? Dat vind ik wel handig namelijk ::)
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rody

DVDpedia had ik al, maar daar kun je je cd collectie niet inzetten.
Bij D-Library kan je dus ook CD's catalogiseren, dat is wel leuk namelijk :)

Toch blijft het akelig duur voor zo'n programma.
Heb inmiddels veel handige en leuke software gekocht, maar vaak voor slechts  $5, $10 of $15.

Audiofiel

Quote from: Rody on January 12, 2007, 16:17:51
DVDpedia had ik al, maar daar kun je je cd collectie niet inzetten.

Daarvoor heb je CDpedia. Samen te koop voor 27 euro. ;)


Overigens vind ik iTunes goed genoeg voor mijn CD's. Zie ik zowel alle muziek en albums en kan ik tevens de muziek via de computer afspelen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Grindtegel

Is de library te vergelijken met itunes?

Sindskort heb ik een macbook gekocht en me voor het eerst verdiept (nou ja) in itunes, maar ik vind het aanbod behoorlijk tegenvallen wat mijn muzieksmaak betreft. Nou houd ik ook wel van obscure trashbands uit de jaren 80 en 90 maar als ik dan bv vergelijk met allofmp3(ik weet het, maffia russen site) dan is die veel en veeeeeeeeel uitgebreider.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Audiofiel

Quote from: Grindtegel on January 12, 2007, 23:41:16
Is de library te vergelijken met itunes?

Sindskort heb ik een macbook gekocht en me voor het eerst verdiept (nou ja) in itunes, maar ik vind het aanbod behoorlijk tegenvallen wat mijn muzieksmaak betreft. Nou houd ik ook wel van obscure trashbands uit de jaren 80 en 90 maar als ik dan bv vergelijk met allofmp3(ik weet het, maffia russen site) dan is die veel en veeeeeeeeel uitgebreider.

Jij bedoelt kennelijk de iTunes (Music) Store, waar je muziek kunt kopen. Daar staat inderdaad meer de mainstream muziek in.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.