Avalon Symbol info

Started by MEnsing, January 11, 2007, 12:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MEnsing

Op dit forum is veel informatie te vinden over de Avalon Opus en Eidolon clones te vinden en deze worden veelvuldig gebouwd. Deze systemen zijn groot en vragen veel ruimte en ik ben op zoek naar iets kleiners. Bij Rhapsody heb ik regelmatig de Avalon Symbol beluisterd en ik ben erg onder de indruk van deze speaker. Informatie over een Avalon Symbol clone ben ik nog nergens tegen gekomen. Wie kan mij verder helpen aan verder info en wie weet bijvoorbeeld welke units er gebruikt worden?


yorkie13

#1
de gebruikte tweeter is een Focal tc90td5 of tdx of een aangepaste variant, woofertje zijn denk ik speciaal voor Avalon gemaakt

deze avalon monitor gebruikt ook de woofertjes, zou wel eens bij accuton vandaan kunnen komen


sphere

Of je bouwt een Proteus, van Tony Gee  ;D
"For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible."

fgroen

Quote from: yorkie13 on January 11, 2007, 12:53:58
deze avalon monitor gebruikt ook de woofertjes, zou wel eens bij accuton vandaan kunnen komen

Komen niet bij Accuton vandaan. Mijn eerste reflex bij het zien van die woofertjes was Peerless.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

FFF

Tja, simpele redenen kunnen zijn:

Het design vindt ik zelf erg lelijk, zeker in vergelijking met de andere avalon clones (de soup staat hier naast me dus ben bevooroordeeld)
De Units zijn niet identiek aan de standaard units die je kan kopen dus nabouwen wordt lastiger.

Verder vindt ik zelf dat je niet op de klank af moet gaan van de orginele (dan moet je die kopen), simpelweg omdat je het deign wel kunt nabouwen, alleen de klank zul je niet gemakkelijk benaderen. (ik zeg niet dat je de kwaliteit niet kan behalen!!)

Je hebt namelijk te maken met kastkleuring, een specifiek filter waar vrijwel nooit wat over te vinden is en geen standaard units.

Ik zou je aanraden om zelf te gaan ontwerpen en te expirimenteren tot je het juiste hebt gevonden. Als je onervaren bent met speaker en filter ontwerp zou ik een bestaald ontwerp gaan bouwen en het eventueel op je eigen smaak fine tunen.


Erik van Voorst (in memoriam)

Je hebt al eerder geschreven dat je ze mooi vond...
Ondanks dat....het is geen vergelijk met een andere Avalon zowel geluid als looks....luister bv maar eens naar een Avatar...die lijkt VEEL MEER op zijn grote broers  ;D

Ik denk dat buiten het betere geluid de meer spectaculaire look van laatstgenoemde dan ook de doorslag geeft om na te bouwen.........dat geluid en looks beter zijn mag allemaal ook wel want het wordt dan ook weer duurder ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!