iScan HD+ & PixelMagic MB200

Started by Paul Landsmeer, January 10, 2007, 23:02:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul Landsmeer

Ik heb het volgende probleem:

Als ik het signaal van mijn PixelMagic MB200 via de HDMI uitgang naar de DVI ingang van de HD+ stuur, of dat nu in 420p, 720p of 1080i is, krijg ik geen (of een ernstig storend) beeld via de beamer (HS50). De projector is via HDMI aangesloten op de DVI uit van de iScan, maar wat ik ook instel of verander, er is geen normaal plaatje uit te krijgen. Bovendien komt de HD+ met een foutcode: E800-68B-0220 (een code die overigens nergens staat uitgelegd, noch in de manual, noch op de DVDO site).

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn? Dit valt me toch wat tegen van de HD+, want als ik diezelfde MB200 rechtstreeks in mijn Sony LCD TV prik, pakt ie de 480/720/1080 moeiteloos op via HDMI. Je zou toch verwachten dat een scaler van het kaliber HD+ dan niet zoveel moeite zou hebben met zoiets relatief eenvoudigs.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul Landsmeer

Dank voor de tip Frank! Als ik DVI op 'passthrough' zet zie ik geen beeld, bij 'auto' knippert er nog weleens wat doorheen, maar nooit lang en nooit steady. Opmerkelijk is trouwens dat, wanneer ik in zo'n geval het menu van de HD+ inschakel, het beeld WEL blijft staan, hoewel trillerig en met wat strepen hier en daar. Haal ik het menu weg, is het beeld ook weg, hetgeen me sterkt in de overtuiging dat het een iScan probleem is en niet een MB200 of HS50 probleem.

Nog andere suggesties? :)

For the time being heb ik de MB200 maar even via de VGA uitgang aangesloten op de component ingang van de HD+ (via een adapter), wat probleemloos gaat. Toch heb ik liever HDMI/DVI, want dat is optimaler (behoudens problemen als de mijne).

J.A.F._Doorhof

Heb het gisteren met een PEP geprobeerd en die geeft het gewoon perfect door, zowel op processing als op Passthrough.

Misschien toch even terug met de scaler ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul Landsmeer

Heb m bij jou gekocht Frank, dus dan zie je me vanzelf verschijnen  ;D

Ik ga nog kijken of het aan de firmware ligt, ik heb de op 1 na laatste versie geinstalleerd, misschien dat de nieuwste versie het probleem niet heeft. Dat zou me dan wel verbazen, maar goed, je weet nooit.

Ik stuur ook nog even een mail naar DVDO, wellicht kennen ze de error code en/of het probleem.

J.A.F._Doorhof

Geen probleem.
Maar eerst DVDo vragen is inderdaad wel verstandig.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview