hoeveel vermogen nodig ?

Started by jamoman, March 26, 2002, 17:19:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#25
Volgens veel vaktijdschriften moet je je standen schakelaar ALTIJD op 8Ohm laten staan, op de 4Ohm stand wordt namelijk je dynamische vermogen aangetast.

Hou natuurlijk wel je volume in de gaten. Deze 4 Ohm stand is namelijk vaak toegevoegd omdat de versterker EIGENLIJK niet overweg kan met 4Ohm speakers, en op deze manier wordt de voeding als het ware gelimiteerd, waardoor je dus een verlies aan geluidskwaliteit oploopt.

Gewoon op 8Ohm zetten, en rustig even uitproberen met je volumeknop of je gekke dingen hoort.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#26
Frank,

Ik heb geluisterd met de schakelaar in de 8 ohm stand en ik verneem dat de center wat milder is geworden (wat een pluspunt is). Maar hij wordt wel heel warm, dat werd hij in de 4 ohm stand ook al wel, maar volgens mij word hij nu nog warmer.
Het is bekend dat de STR-DB 930 heel heet wordt maar ik weet niet of dit de bedoeling is en of het uiteindelijk ten koste gaat van de levensduur van de receiver.

Hij staat wel goed vrij.
2,5 cm aan beide zijkanten en 14 cm aan de bovenkant. Wat raad je aan?


MrvGr.
Robert

garmtz

#27
De meeste versterkers worden wel warm. Als je de versterker normaal aan kunt raken zonder na 10 sec een gevoel te krijgen van "Auw, heet!" en de versterker heeft genoeg ruimte, is het goed.

Robert

#28
Garmtz,

Dan kan wat mij betreft de schakelaar op 8 ohm blijven staan, hij wordt gelukkig niet zo warm dat je je handen brandt :). Hij staat lekker vrij en mijn Infinity speakers die hebben ook nog een lekker rendement van 92 dB.
Het geluid is ook rustiger geworden, vooral bij films.
Dus no problemo.


MrvGr.
Robert