Opus Clone: Passief vs. Aktief

Started by fgroen, January 10, 2007, 10:45:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WMC

Ben je niet bang voor een enorme baffle step zo dicht bij de andere speakers? Ik kon hem terug meten als ik mijn sub te dicht bij de linker speaker had staan. Zou het voor de grap eens meten.

Groeten,

Tom
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

fgroen

Quote from: WMC on August 19, 2008, 12:47:26
Ben je niet bang voor een enorme baffle step zo dicht bij de andere speakers? Ik kon hem terug meten als ik mijn sub te dicht bij de linker speaker had staan. Zou het voor de grap eens meten.

Groeten,

Tom

Op de luisterplek heb ik er niet echt last van. (daar heb ik een meting gedaan om de kamerakoestiek terug te meten)

Het is wel enigzins storend dat er een grote speaker in het geluidsbeeld staat. Dat is volgens mij meer een psychlogisch effekt.

Voor het inspelen en de eerste indrukken maakt het niet zoveel uit. Als ik na het inspelen wat serieuzer ga luisteren, zal ik de Avaclones zeker wel even uit de buurt schuiven.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

buizengek

zeg beste fgroen,
wat gebruik jij anders nog van dempingsmateraal buiten de loodbitumen?
mvg
buizengek dirk

fgroen

Hoi Dirk,

Ik realiseer me dat de fase van dempingsmateriaal zonder nadere opmerking achter de units is verdwenen.  ;)

Ik heb gewoon de aanbeveling van Tony aangehouden. Voor de baskast BAF bovenin de baskast (achter het middencompartiment) en achter de woofer (zonder de luchtstroom direkt achter de woofer te hinderen, dus in de achterste helft van de kast), en langharig schapenwol in de middenbehuizing. Ik had niet zo heel veel schapenwol meer, dus bij mij is het ong. 50% schapenwol en 50% BAF geworden. Tot op heden ben ik hierover tevreden.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

buizengek