Onix Strata Mini

Started by Shorty, January 9, 2007, 14:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

Nu Onix speakers hier geïmporteerd worden is deze link naar een recensie van de Strata Mini interessant voor mensen die - net als ik - ook dol zijn op magneto- en/of elektrostatisch midden en hoog. En bovendien vind ik ze er erg rank uitzien. Hoge WAF, lage prijs!  8)

VrGr,

Bart J.

Raphie

#1
zien er i.d.d. erg sexy uit. Ben benieuwd hoe ze klinken!
JBL PRX Power!

Markaudio

Quote from: Raphie on January  9, 2007, 14:20:48
zien er i.d.d. erg sexy uit. Ben benieuwd hoe ze klinken!

Ben ik nou de enige die al die Onix spullen er nogal Amerikaans glimmerig uit vind zien? Er word vaak gesproken van een mooie afwerking maar het komt bij mij nogal kitcherig over.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Stefan S.

Quote from: Markaudio on January  9, 2007, 14:31:11
Ben ik nou de enige die al die Onix spullen er nogal Amerikaans glimmerig uit vind zien? Er word vaak gesproken van een mooie afwerking maar het komt bij mij nogal kitcherig over.

Nope, ik deel die mening  ;D Ik heb zelf nog nooit naar een Onix geluisterd, dus daar kan ik weinig over zeggen. ;)

Shorty

Even met Brillo erover en wég is die glans!  8)

;)

VrGr,

Bart J.

Raphie

Quote from: Shorty on January  9, 2007, 14:48:30
Even met Brillo erover en wég is die glans!  8)

;)

VrGr,

Bart J.
LOL, en fineer en lijm.......
JBL PRX Power!

El Penumbra

Die hoge WAF is denk ik erg persoonlijk.  :)

Ik vind het prachtige speakers maar ik begreep van Rody dat ze door de noodzakelijke CE keuring voorlopig nog niet leverbaar zijn.  :(

GPO

Quote from: Shorty on January  9, 2007, 14:09:48
...
Nu Onix speakers hier geïmporteerd worden ....
...

Door welke importeur dan? Hier is mij niets van bekend.

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

El Penumbra

#8

Grindtegel

Kan iemand mij uitleggen waarom ze de naam "mini" mee hebben gekregen  :P

Maar ze zien er wel lekker uit.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Rody

Quote from: Markaudio on January  9, 2007, 14:31:11
Ben ik nou de enige die al die Onix spullen er nogal Amerikaans glimmerig uit vind zien? Er word vaak gesproken van een mooie afwerking maar het komt bij mij nogal kitcherig over.

Glimmerig? Die Rosewood uitvoering is echt niet kitcherig hoor  :D

El Penumbra

#11
Quote from: Grindtegel on January 10, 2007, 16:43:29
Kan iemand mij uitleggen waarom ze de naam "mini" mee hebben gekregen  :P

Omdat er nog een grotere komt??  :D

Markaudio

Quote from: Rody on January 10, 2007, 16:45:45
Glimmerig? Die Rosewood uitvoering is echt niet kitcherig hoor  :D

Ik vind al de Onix speakers een kitcherige uitstraling hebben en de afwerking niet bijzonder mooi. Maar ieder zijn mening.
Everybody's running, but half of them ain't looking.

If something works perfectly fine, take it apart and find out why!

Shorty

Het doet mij een beetje denken aan die oude Infinity joekels, met die aparte bastorens. Hoe heetten die ook weer: IRS Beta of zo? Vinden die Amerikanen kennelijk mooi, dat soort nep-Britse bibliotheekhout.  ;) Eigenlijk kan het ook wel mooi staan, in een niet al te heldere ruimte met veel boekenkasten langs de wanden...

VrGr,

Bart J.

Shorty

Quote from: El Penumbra on January 10, 2007, 16:46:54
Omdat er nog een grotere komt??  :D

En na de Maxi krijgen we de GIGA, vervolgens de TERA, enzovoorts.... ;D

VrGr,

Bart J.

hifi | Roderick

Er komt in elk geval nog een 'Wall Strata Mini' (naam n.n.b.)
Deze is grotendeels hetzelfde als deze Mini, maar dan zonder de 'hump' aan de achterkant
en kan aan de wand bevestigd worden :)


Shorty

Quote from: AV123:Rody on January 10, 2007, 20:58:46
Er komt in elk geval nog een 'Wall Strata Mini' (naam n.n.b.)
Deze is grotendeels hetzelfde als deze Mini, maar dan zonder de 'hump' aan de achterkant
en kan aan de wand bevestigd worden :)



No hump, no bass..... :(

VrGr,

Bart J.

Rody

Dan moet je zelf maar met je voeten stampen tijdens de film ;D

GPO

#18
Quote from: Markaudio on January 10, 2007, 16:48:27
Ik vind al de Onix speakers een kitcherige uitstraling hebben en de afwerking niet bijzonder mooi. Maar ieder zijn mening.

Persoonlijk vind ik de Onix speakers de best afgewerkte speakers die ik ooit heb gezien. De kleurstelling, de ovale kast, de strakheid waarmee alles ontworpen is, de afwezigheid van te grote naden, de pianolak.... etc etc........ Wat mij betreft op eenzelfde niveau als bv een B&W 802/801 of zelfs hoger. De uitstraling is stoer en doordacht.

Maar ieder z'n smaak.....  ;)

Quote from: El Penumbra on January 10, 2007, 15:19:54
www.av123.nl

En:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53323.0

wow, dat wist ik niet. Mooie site trouwens (av123.nl)!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

hifi | Roderick

Quote from: GPO on January 10, 2007, 22:45:19
Persoonlijk vind ik de Onix speakers de best afgewerkte speakers die ik ooit heb gezien. De kleurstelling, de ovale kast, de strakheid waarmee alles ontworpen is, de afwezigheid van te grote naden, de pianolak.... etc etc........ Wat mij betreft op eenzelfde niveau als bv een B&W 802/801 of zelfs hoger. De uitstraling is stoer en doordacht.

Maar ieder z'n smaak.....  ;)

Ik kan me indenken dat iemand het design niet mooi vind (ben er nog niet veel tegengekomen), smaken verschillen nou eenmaal.
Als je objectief naar de afwerking kijkt is deze (zeker voor de prijzen) gewoon van een zeer hoog niveau. (en dat zeg ik niet omdat ik ze nu verkoop ;D)

Quote from: GPO on January 10, 2007, 22:45:19
wow, dat wist ik niet. Mooie site trouwens (av123.nl)!
GPO
Thanks GPO!

Wijx wondere wereld

ik vind die zwarte versie toch wel erg strak eruit zien. Die houtkleur vind ik ook erg uhm smaakgebonden  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

markvl

Quote from: The one and only Wijx on January 11, 2007, 18:29:35
ik vind die zwarte versie toch wel erg strak eruit zien.

Helemaal mee eens!  ;)

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Robbo

Cool!

Het wordt weer tijd voor een bezoekje ;)   

markvl

Quote from: Robbo on January 25, 2007, 13:43:59
Cool!

Het wordt weer tijd voor een bezoekje ;)   
Pick a time, any time...  :)
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Rody

Quote from: markvl on January 25, 2007, 13:39:34
Helemaal mee eens!  ;)

Groeten,
Mark

Ik ook  :o

Quote from: Robbo on January 25, 2007, 13:43:59
Cool!

Het wordt weer tijd voor een bezoekje ;)   
Count me in :)