MB200 in combinatie met een Pio 436 XDE

Started by MrG, January 9, 2007, 02:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MrG

Hallo Jongens,

Ik vroeg me af hoe jullie de Mediabox hebben ingesteld.

De pio heeft een resolutie van 1024 x 768. Nu probeer ik al een tijd om ook de output van de MB200 op 1024 x 768 te zette, maar ik krijg dan geen beeld. Is dit normaal. De box is aangesloten via een goede HDMI kabel.

Ook met de nieuwste beta firmware wil het niet lukken.

Groeten Gijs
Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

J.A.F._Doorhof

720P of 1080i is de beste aansturing voor de Pioneer.
De Pioneers kunnen via HDMI niet 1:1 aangestuurd worden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

1024 * 768 is geen HDMI resolutie, deze werkt alleen via de VGA uitgang op de MB200 naar de VGA ingang op de PIO.
JBL PRX Power!

MrG

Pioneer 436XDE/Marantz DV7600/Marantz SR7500/Mordount Short Genie/Mission M30i/ Spirit of High Silver SK/ Audio Quest interlinks, HDMI, component etc / Oehlbach SW kabel

pch

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  9, 2007, 08:24:52
720P of 1080i is de beste aansturing voor de Pioneer.
De Pioneers kunnen via HDMI niet 1:1 aangestuurd worden.

En dan heb je dus geen reet (sorry voor het woord..) aan een scaler!!!
Je gebruikt dan dus alleen het deïnterlacer gedeelte...
Best wel zonde voor je geld dus.
Jammer dat je niet gewoon losse deïnterlacers kunt kopen.

Gr. Paul.

Raphie

Pioneers hebben al een perfecte scaler aan boord MD200 gewoon via auto EDID uitsturen (720p of 1080i) en de PIO doet de rest.
JBL PRX Power!

pch

Quote from: Raphie on January 12, 2007, 20:37:04
Pioneers hebben al een perfecte scaler aan boord MD200 gewoon via auto EDID uitsturen (720p of 1080i) en de PIO doet de rest.

Dat zeg ik! Wat heb je aan een scaler?
Pio's hebben toch ook al een goede deïnterlacer?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Nou perfecte scaler, ahum....

Er zitten meer dan genoeg foutjes in, maar vooral in de deïnterlacer.
Vandaar dat wij HEEL veel PEP's verkopen aan mensen met Plasma's.
SD materiaal gaat erin, en gaat er op 720P uit, beeld knapt er echt ENORM van op, veel van de judder is weg en de veeg effecten zijn een stuk minder.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank, ik praat vanuit m'n pdp-5000ex  ;D kwaliteit van de 427 scaler ken ik niet...
JBL PRX Power!

pch

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2007, 21:24:50
Nou perfecte scaler, ahum....

Er zitten meer dan genoeg foutjes in, maar vooral in de deïnterlacer.
Vandaar dat wij HEEL veel PEP's verkopen aan mensen met Plasma's.
SD materiaal gaat erin, en gaat er op 720P uit, beeld knapt er echt ENORM van op, veel van de judder is weg en de veeg effecten zijn een stuk minder.

Ja maar na 720p moet je toch weer scalen in de plasma?
Wat heb je dan in Godsnaam aan die betere scaler van de PEP als er toch weer in de plasma gescaled moet worden?
Ik zie alleen maar het nut van de deïnterlacer van de PEP, scaler totaal niet.
Of: is het wellicht beter om er via VGA-analoog in te gaan en dan dus wel 1:1 pixelmapping te doen en dus de interne scaler van de plasma te omzeilen? Vraag me dan alleen af hoe het breedbeeld er dan uitziet, want 1024x768 op een plasma is natuurlijk gewoon 4/3!

Gr. PAul.

J.A.F._Doorhof

De fouten van de deïnterlacer in vergelijk met de PEP is een enorm verschil.
De artifacts van downscalen/upscalen van 720P naar paneel resolutie gaat op zich goed.

Vergeet niet dat hij normaal van 576i naar de paneel resolutie moet scalen.
Nu van 720P.
Ik weet dat je beter 1x kan scalen, maar gelukkig kun je de PEP ook op 576P uit laten sturen :D
Ik laat de klant bij de Pioneers meestal experimenteren en 70% gaat op de 50" voor 720P, voor de kleinere vaak 576P.
Ik zie zelf heel weinig verschil om eerlijk te zijn, alleen bij de echt moeilijke scenes is wat verschil te zien maar is het een letterlijke 50/50 zaak.

Vergeet nooit wat een echt goede deïnterlacer kan doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2007, 21:43:05
De fouten van de deïnterlacer in vergelijk met de PEP is een enorm verschil.
De artifacts van downscalen/upscalen van 720P naar paneel resolutie gaat op zich goed.

Vergeet niet dat hij normaal van 576i naar de paneel resolutie moet scalen.
Nu van 720P.
Ik weet dat je beter 1x kan scalen, maar gelukkig kun je de PEP ook op 576P uit laten sturen :D
Ik laat de klant bij de Pioneers meestal experimenteren en 70% gaat op de 50" voor 720P, voor de kleinere vaak 576P.
Ik zie zelf heel weinig verschil om eerlijk te zijn, alleen bij de echt moeilijke scenes is wat verschil te zien maar is het een letterlijke 50/50 zaak.

Vergeet nooit wat een echt goede deïnterlacer kan doen :D

Ja dat zeg ik: de deïnterlacer extern is heel belangrijk.
Waarom zijn er geen losse externe deïnterlacers?
Scalen van 720p naar 768 lijkt me echt niet zinvol en zou ik altijd in 1x van 576 doen, dus maar 1x scalen en niet 2x.
Maar Frank: wat vind je van mijn opmerking op het niet via HDMI te doen maar analoog vai de VGA en dan dus wel 1:1 pixelmapping te kunnen doen? Dan kun je wel de kwaliteit van een externe scaler ten volle benutten! Vraag is alleen hoe hij omgaat met het 4/3 1024x768 paneel van een plasma, hoe wordt dit in Godsnaam breedbeeld 16/9???

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

VGA kan 1:1 naar de paneel resolutie in breedbeeld zover ik weet, ik weet dat iemand zo draait.
Met 4:3 beeld materiaal ziet het er dan uitgerekt uit.

Een losse deïnterlacer is wel ooit geweest van DVDo de eerste iScan.
Maar van DCDi nooit, dit omdat de DCDi techniek een heel goede scaling engine erbij heeft.
Sterker buiten Gennum vind ik hem nog steeds de beste :D
Hoewel ik ondertussen wel erg veel vreemd ga (bij de CII staat DCDi alleen nog op uit, behalve soms bij LD's) de Gennum geeft net iets meer diepte en rust.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2007, 21:55:05
VGA kan 1:1 naar de paneel resolutie in breedbeeld zover ik weet, ik weet dat iemand zo draait.
Met 4:3 beeld materiaal ziet het er dan uitgerekt uit.

OK, maar je klinkt niet erg enthousiast....
Het klopt toch dat je dan ten volle de kwaliteiten van een externe scaler benut?
En zoals ik het lees heb je alleen een probleem bij het afspelen van 4/3 dvd's, maar anamorphe 16/9 dvd's gaan gewoon goed? Maar al het tv/satelliet gebeuren met veelal 4/3 gaat fout/wordt uitgerekt en kan dus niet gecorrigeerd worden?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Ik blijf met een plasma HDMI wat schoner vinden, kan er niets aan doen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pch

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 12, 2007, 23:04:40
Ik blijf met een plasma HDMI wat schoner vinden, kan er niets aan doen :D


Schoner....OK.
Maar toch kan ik er niet bij dat je 2x gaat scalen....eerst van 576 naar 720 en dan nog eens van 720 naar 768! Kijk, dat het deïnterlacen van een scaler SUPERIEUR is aan dat van de interne in de plasma lijkt me zeer logisch, maar van 720 naar 768....

Frank, hoe zit het trouwens met mijn 37" Panasonic plasma? Die heeft geen 1024x768, maar 1024x720  :D
Maar dus geen 1280x720, wat 720p natuurlijk is. Er moet dan nog steeds gescaled worden als je hem met HDMI 720p aanstuurt? Om van 1280 1024 te maken? Maar hoe zit dat dan precies: want het beeld wordt toch niet weer 4/3 gemaakt? Het blijft breedbeeld....Ik bedoel: eerst is het 1280x720 16/9 breedbeeld. En daarna wordt het 1024x720 maar nog steeds breedbeeld. Anamorphe dvd's geeft hij automatisch in de stand wide goed weer. Kun jij helder uitleggen hoe dit allemaal precies werkt?

Gr. PAul.


J.A.F._Doorhof

Ik denk dat je even terug moet lezen.
Ik geef duidelijk aan dat ik mensen beide laat proberen dus zowel 720P als 576P.

De verklaring is HEEL simpel.

De resolutie van 1280x720 is makkelijk terug te scalen naar 1024x720 horizontale scaling is vaak veel makkelijker dan verticaal.
In 90% van de gevallen kijk je namelijk helemaal niet naar 1280 maar is er al minder voor handen.
Maar die 720 is een vaste verticale resolutie en als je daaraan gaat sleutelen zie je dit sneller.

Maar nogmaals ik raadt mensen aan beide te proberen, en gelukkig kan dat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview