Sharp XV-Z90E

Started by igor, January 21, 2003, 15:01:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi

Ik had deze week een infocus X1 die nog vlakker meet met alleen maar rgb instellingen dat viel me ook reuze mee.

Rob

J.A.F._Doorhof

De X1 kan dat inderdaad ook, 1 afstel punt zegt weinig bij digitale display's als het ontwerp goed is dan is het zelfs met alleen een R & B afstelling zeer goed te krijgen.
Alleen onder de 30IRE heeft meten weinig zin, je krijgt bijna elke keer een andere uitkomst, en vanaf de 30IRE loopt deze Epson toch bijna als 1 rechte lijn, ik bedoel het rechter plaatje  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

hoi

Ik heb dat niet onder de 30IRE blijft redelijk constant maar het is bij mij wel donker.

Rob

FrankL

Quote from: Rob_Dingen on June 21, 2003, 16:51:28
Ik heb dat niet onder de 30IRE blijft redelijk constant maar het is bij mij wel donker.
Frank, zo te zien heb je te weinig rood in het restlicht van je demoruimte  ;D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

 ;D
Niet helemaal.
Ik stel de brightness correct in voor de calibratie mischien dat het daar mis gaat, vaak zakt de brightness na de calibratie een stukje waardoor metingen onder de 30IRE waarschijnlijk onder de 20IRE vallen.

Na de calibratie wordt de brightness vaak iets omhoog gezet om de black bars weer te zien, ik meet daarna niet nog een keer, tenzij het een CRT projector is.

Ik blijf metingen onder de 30 IRE (dus 20 IRE en lager) onbetrouwbaar vinden, als ik een continues reading neem dan zit er gewoon flink wat wisseling in, ook in mijn eigen ruimte, het is op zich niet heel veel maar genoeg om me met het calibreren in ieder geval te concentreren op 30IRE.

TV's meten vaak wel betrouwbaar tot 20 IRE maar ook daar wordt het onder de 20IRE een wisselende uitkomst.

Probeer maar eens meerdere grafieken te maken of neem de continues reading, je zult zien dat bv bij 50IRE en up de meting elke keer EXACT gelijk is, tussen de 50-30IRE zie je soms wat wisselingen, daaronder is het nog wat grilliger.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eevano

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 17, 2003, 15:55:00
Hi,


Volgende week heb ik de 90 hier dan zal ik wel een mini rapport schrijven.

MvrGr.
Frank

Frank,
Heb je de Z90 al aan een test onderworpen?
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

J.A.F._Doorhof

We gaan morgen weer naar Sharp bellen, zo enthiousast als ze zijn zo TRAAAAAAAAAAAG zijn ze met opsturen klaarblijkelijk.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GreenGras

Ehhh... we zijn inmiddels weken verder Frank, nog steeds niets van Sharp gehoord?

B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

dvd-fan

Let op als je er een koopt dat je er een hebt met de software update.
Wanneer je progr. aanstuurde verschuifde het beeld naar rechts zodat je links een stuk miste. Dit is schijnbaar verholpen. Mijn Z91 heeft de nieuwe software maar wat ik eigenlijk alleen merk is dat de horiz. shift telkens als ik opstart in vga mode op +7 springt. Wat hij met progr dvd speler doet weet ik niet.
Je kan zien welke versie je hebt door een kode.
Let wel op dat je niets veranderd.!!!!!!!!
kode:pijl omhoog,omhoog,omlaag,omlaag,rechts,links, enter.
Hier vindt je ook enkele interne testbeelden.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS