Hoe ipod beste aan te sluiten op installatie?

Started by Joris1971, January 7, 2007, 13:03:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Heb hier een 1e generatie ipod van 10 gig.
Lijkt me leuk om die ipod op mijn stereo aan te sluiten zodat je bij feestjes urenlang muziek hebt zonder steeds een andere cd op te zetten.

Nu heb ik op mijn arcam (AVR-350) aan de voorkant zo een koptelefoonachtige ingang waarop ik hem aan kan sluiten, maar is er een BETERE manier van aansluiten?

groet Joris

bmateijsen

Een hoofdtelefoonuitgang is niet de wijze om een Ipod aan te sluiten.. Daar komt alleen geluid uit ;).

Quote from: Joris1971 on January  7, 2007, 13:03:40
Heb hier een 1e generatie ipod van 10 gig.
Lijkt me leuk om die ipod op mijn stereo aan te sluiten zodat je bij feestjes urenlang muziek hebt zonder steeds een andere cd op te zetten.

Nu heb ik op mijn arcam (AVR-350) aan de voorkant zo een koptelefoonachtige ingang waarop ik hem aan kan sluiten, maar is er een BETERE manier van aansluiten?

groet Joris

dre73

ik heb een marantz IS201 dockingstation,werkt perfect met ab en ziet er ook nog prima uit ook.


Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DVDGuy

Quote from: dre73 on January  7, 2007, 13:14:16
ik heb een marantz IS201 dockingstation,werkt perfect met ab en ziet er ook nog prima uit ook.




Werkt dat ook voor 1e en 2e generatie spelers?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

ajbeefde

Quote from: DVDGuy on January  7, 2007, 15:22:24
Werkt dat ook voor 1e en 2e generatie spelers?

even kijken op de Apple of Marantz site....... je kunt het zo gek niet bedenken of het staat er op, zeker de Ipod goodies...  :)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

dre73

te gebruiken met(volgens de manual):
-ipod video 5th generation
-ipod nano
-ipod u2 edition
-ipod mini
-ipod photo 4th generation
-4th generation with click wheel
-3th generation with touch wheel

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Ipod is van 2002, hoe kan ik te weten komen welke generatie ipod ik heb?

dre73

nog meer van die vragen? ;D
misschien aan de hand van je serienummer achterop je ipod?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#8
U22423V6MMB, daar kan ik dus niets mee.

Zou handiger als ze het gewoon op de ipod vermeld hadden (achterzijde, of in de software)

dre73

#9
hier kunnen we meer mee

http://support.apple.com/specs/ipod/
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

PeterPan

Kun je niet gewoon een 3,5mm jack naar stereo cinch gebruiken?
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

ajbeefde

#12
Quote from: Joris1971 on January  7, 2007, 18:06:56
U22423V6MMB, daar kan ik dus niets mee.

Zou handiger als ze het gewoon op de ipod vermeld hadden (achterzijde, of in de software)

ik zou ze aanklagen, zijn ze bij Apple helemaal van de pot ......  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

rashid

Misschien heb je hier wat aan. Dat lijkt me wat makkelijker dan een rechtzaak beginnen. ;)

http://www.ipodshopping.nl/ipod-tips/ipod-geschiedenis

Joris1971

Quote from: bmateijsen on January  7, 2007, 13:10:12
Een hoofdtelefoonuitgang is niet de wijze om een Ipod aan te sluiten.. Daar komt alleen geluid uit ;).


het is een AUX.. headphones zit ernaast.

dre73

je hebt ook verloopjes direct van de koptelefoon uitgang naat cinch,er goedkoop maar of het wat is moet je mij niet vragen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DVDGuy

Quote from: Joris1971 on January  7, 2007, 17:49:25
Ipod is van 2002, hoe kan ik te weten komen welke generatie ipod ik heb?

Je geeft in je topic zelf aan dat het om een 1e generatie iPod gaat  ::)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

upbeat

Wat zijn jullie ervaringen om een IPod aan te sluiten op je stereo??

OscarTango

k gebruik een docking station, maar uiteindelijk is dat ook maar een tussenstuk tussen een hoofdtelefoon -> stereo cinch stekkertje. Maar 't gaat gewoon goed, hoor.
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

B.J.

Ik heb wel eens gelezen dat een docking station beter klinkt dan de hoofdtelefoon uitgang.

bmateijsen

Dat is ook zo. De hoofdtelefoon uitgang is volume geregeld.

Quote from: Bas Janssen on May 21, 2007, 17:22:35
Ik heb wel eens gelezen dat een docking station beter klinkt dan de hoofdtelefoon uitgang.

upbeat

Volgens mij is dat een goed(koop) alternatief vergeleken met een hifidelio.. en dan bedoel ik dus de Ipod op je stereo...

of is dat heiligschennis om dat met elkaar te vergelijken?

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on May 21, 2007, 17:25:48
Dat is ook zo. De hoofdtelefoon uitgang is volume geregeld.

Dat is op zich niet zo heel belangrijk. Wel de misaanpassing qua impedantie. De line out heeft op hetzelfde (output) niveau een veel betere aanpassing op de ingangsimpedantie van een versterker dan de hoofdtelefoonuitgang. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Quote from: upbeat on May 21, 2007, 18:44:24
Volgens mij is dat een goed(koop) alternatief vergeleken met een hifidelio.. en dan bedoel ik dus de Ipod op je stereo...

of is dat heiligschennis om dat met elkaar te vergelijken?

Nee hoor. Zeker als je de iPod aan kunt sluiten op een goede DAC, bijvoorbeeld via een AirPort Express, dan is het klankmatig een zeer geduchte concurrent. Alleen is de iPod natuurlijk wel een stuk handiger qua synchroniseren, meenemen onderweg etc. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

upbeat

Misschien een stomme vraag, maar wat is een DAC?