PMS HD Mediabox en H.264

Started by daniel.benjamins, January 6, 2007, 00:27:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

daniel.benjamins

Vandaag heb ik me een beetje verdiept in de PMS HD Mediabox 200 en las dat deze geen H.264 codec ondersteunt.
Betekent dit dat ik bijvoorbeeld een filmbestand met deze codec helemaal niet kan afspelen?

Op dit moment zie ik bijvoorbeeld op Usenet de film King Kong staan met deze info: ""Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1088".
Is dit bestand na het downloaden om te zetten, of heeft dit geen nut?


J.A.F._Doorhof

Afspelen nee.
En gaat ook niet komen, de chipset is er niet voor geschikt.

Omzetten kan, je kan het converteren naar TS maar dat duurt wel een tijdje.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daniel.benjamins

Ok, ik begrijp dat we dan voorlopig ook niet hoeven af te wachten tot er een apparaat (in deze prijsklasse) is waarmee het wel mogelijk is?

Is het missen van de H.264-optie een serieus minpunt, of "valt dat wel mee"? (zal wel per persoon verschillen?)

Omzetten is dan inderdaad een optie bij bestanden die op die wijze zijn gecodeerd, dan moet er maar even worden afgewogen of het de lange omzettijd waard is (hangt ook van je computer af begrijp ik).

J.A.F._Doorhof

Ik heb voornamelijk TS streams maar H264 komt er wel steeds meer aan.
Aan de andere kant, de kwaliteit van het videogedeelte en audio van de MB200 is tot nu toe superieur aan alles wat ik getest heb, ook de mogelijkheden via bv NFS etc.

Je kan altijd wachten op the next big thing natuurlijk maar op dit moment zijn de chips behoorlijk buggy die H264 ondersteunen, ik zou mijn vingers er even niet aan branden.

En als er wel één uitkomt dan komt die er waarschijnlijk gewoon bij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daniel.benjamins

Er zijn op dit moment geen plannen voor een MB300 o.i.d. voor zover jij weet?

Je gaat altijd zien dat er een nieuwe versie uitkomt, nadat je iets hebt gekocht  ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daniel.benjamins

Ik heb nog even verder gezocht op dit forum en op Internet en kwam nog drie apparaten tegen:

- Zensonic Z500
- KiSS DP-600
- Helios X5000             

De Zensonic zend maar uit tot 1080i en valt voor mij daarom gelijk af.
De KiSS en Helois zenden uit op 1080p

De Helios is eigenlijk alleen in Amerika leverbaar (voor 579 dollar).
De KiSS kost rond de 300 euro maar is volgens mij kwalitatief minder dan de PMS MB200.
Ook schijnen de apparaten van KiSS (vooral in het begin) niet zo stabiel te zijn.

Ze kunnen allen geen H.264 afspelen. Ik las wel "geruchten" dat de KiSS DP-700 'binnenkort' uitkomt en wél H.264 ondersteunt.

Al met al lijkt mij de PMS HD MB200 op dit moment de beste keuze.


jaco

Er zijn wel settop boxen die H.264 zouden ondersteunen, maar de 1e waar ik wat over gelezen hebt werkte voor geen meter, en hield er na 5 dagen of zo compleet mee op.

Een mogelijkheid zou wellicht de pioneer BluRay zijn, maar daarvan is het afspelen van H.264 files via ethernet nog niet bevestigd (althans heb ik niet kunnen vinden)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

daniel.benjamins

Quote from: jaco on January  6, 2007, 14:52:55
Er zijn wel settop boxen die H.264 zouden ondersteunen, maar de 1e waar ik wat over gelezen hebt werkte voor geen meter, en hield er na 5 dagen of zo compleet mee op.

Een mogelijkheid zou wellicht de pioneer BluRay zijn, maar daarvan is het afspelen van H.264 files via ethernet nog niet bevestigd (althans heb ik niet kunnen vinden)

Is dat toevallig deze: http://www.strong1.com/HDedje4111.html?

Wel een belachelijke naam trouwens voor ons Nederlanders  ::) ;D

Deleted member

#9
Gewoon een leuk HTPC'tje bouwen!  :) Ik heb het ook geprobeerd met diverse network media players maar pas nu eindelijk heb ik met m'n HTPC wat ik zocht, de rest was te buggy en vooral bleef te buggy. Enige nadeel (naast de prijs) van een HTPC is de hoeveelheid leeswerk die je er in moet stoppen maar ben je een beetje handig in het vergaren en verwerken van grote hoeveelheden informatie dan kun je praktisch alles met een HTPC.

Edit: de PMS oplossing ken ik niet, wel de Kiss DP600, XBOX360 extender en de Showcenter 1000g/b en 200.

jaco

Quote from: daniel.benjamins on January  6, 2007, 23:35:33
Is dat toevallig deze: http://www.strong1.com/HDedje4111.html?
Nee, die is ook weer gehandicapt als ik de specs lees:
High Definition (HD) Decode
Maximum bit rate: 25 Mbps
MPEG - 2 MP@HL up to 1920X1080i60 or 1280X720p60 resolution.
MPEG - 4.10 (AVC/H.264) [email protected] and [email protected] up to 1920X1080p24 or 1280X720p60 resolution.
WMV9 MP@HL up to 1280X720p30 or 1920X1080p24 resolution.

Geen 1080i60 voor H.264, en ook niet voor WMV9

Ik bedoelde: http://www.evesham.com/products/info.asp?e=4530EDA8-D42F-457F-9928-45BDA8A1A51C
Naar verluid zou hij de BBC H.264 in TS containers moeten streamen. Alleen was de persoon die hem had er erg negatief over.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview