Stereo speakers op tv aansluiten

Started by The_Scratcher, January 20, 2003, 21:28:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The_Scratcher

Hallo,

Ik wil graag m`n 2 speakers van de stereo installatie op de tv (Philips 36PW9767) aansluiten. De tv is uitgerust met een DD 5.1 decoder maar kan echter geen DTS aan. Ik heb de sound kabels van de tv naar de stereo aangesloten en in de tv de vereiste instellingen gedaan. Ik krijg echter maar geen geluid uit de extra speakers wat ik ook probeer. Of moet ik de geluids kabels vanuit de dvd speler naar de stereo installatie leiden? Als ik dit doe hoe zit het dan met het DD geluid? Weet iemand raad?

MrPink

Wat wil je precies bereiken?

Groetjes,
Oscar

The_Scratcher

Quote from: MrPink on January 21, 2003, 02:09:42
Wat wil je precies bereiken?

Groetjes,
Oscar

Gewoon dat ik m`n stereo boxen samen kan laten werken met de 2 draadloze surround boxen van de tv. In de handleiding van de tv staat dat je 2 boxen kan toevoegen van een stereo set. Echter bij mij werkt het niet, vandaar deze vraag.

MrPink

Ik weet het niet zeker, maar gevoelsmatig zou ik zeggen dat je de speakers rechtstreeks op de tv zou moeten aansluiten. Als je de tv op je stereo aansluit lijkt me dat het 5.1 signaal in je versterker weer omgezet wordt naar stereo (en dus 2 boxen).

Groetjes,
Oscar

The_Scratcher

Ja, dat dacht ikzelf ook maar in de handleiding staat het toch zo omschreven hoor. Tevens als ik de boxen rechtsstreeks op de tv aansluit heb ik geen geluid meer op m`n stereo   :-\

diceman

Misschien een gekke vraag maar heb je de draden doorgelust dus zowel in de tv als in je versterker?

MrPink

Ik zie het ook in mijn handleiding staan. L/R audiokabels verbinden met versterker, "Centre mode On" in tv setup. Versterker juiste source kiezen. Volume aanpassen.
Tsja, als je precies hebt gedaan wat er in de manual staat, dan weet ik het ook niet... :(
Of je kabel moet stuk zijn...

Groetjes,
Oscar