JBL TiK

Started by -V-, January 4, 2007, 23:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

HT enthousiasten die toevallig thuis een setje JBL TiK's taan hebben en bereid zijn om die voor even te delen met een nieuwsgierige luisteraar mogen het steeds laten weten, deze speakers fascineren mij al lang... graag ergens in belgie :p
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

-V-

eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

blue-eyes

#2
Ik woon niet in Belgiƫ, maar in het midden van Nederland. Wel een complete Ti-K set, inclusief de Ti-K sub (4 maal Ti-K2 monitor plus stand en 1-maal de Ti-K1 center).

Kan je ook wel wat vertellen over de Ti-K10 (heb daar 6 stuks van gehad).



p.s. Laat dat woordje toevallig maar weg, mensen die Ti-K speakers hebben doen dat bewust :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

-V-

#3
Dus duidelijk weining TiK op dit forum ?

even uit brugge over en weer naar het midden van Nederland lijkt me wel een eind ... jammer ...

In winkels vind je ze ook niet langer vrees ik ? en 2de hands ook niet echt ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

blue-eyes

#4
Ze zijn al een aantal jaren uit de productie, dus je zal ze niet echt meer kunnen vinden in de winkel. Tweedehands worden ze ook weinig aangeboden, dat zegt iets over hoe tevreden de eigenaren zijn. Ik heb ooit wel een setje TiK10's verkocht aan een belg.

Brugge, leuke stad, ongeveer 2 uur rijden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Lynxxx

#5
Mediamarkt rotterdam had vorig jaar nog een paar Ti-K's staan. Of ze die nu nog hebben weet ik niet. Overigens zie ik ze tweedehands juist vrij regelmatig aangeboden worden. Met name de kleinere modellen. De sub zie je helaas haast nooit. Volgens de mensen op het Lansing Heritage forum is de productie daarvan stopgezet omdat er mogelijk iets mis is met de fabrikage van de spider van de woofer. Die zou in sommige gevallen loslaten.


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on January  7, 2007, 17:50:07
Ik woon niet in Belgiƫ, maar in het midden van Nederland.

midden van nederland? is wel een ruim begrip of heb ik jou woonplaats nou mis :o

ik woon in Kapelle zeeland, en heb een setje Ti-K10 staan.
Het lijkt mij wel eens interessant als iemand met een leuke versterker langskomt om te horen wat ze werkelijk kunnen ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Quote from: SV..S on January  7, 2007, 20:40:56
midden van nederland? is wel een ruim begrip of heb ik jou woonplaats nou mis :o

ik woon in Kapelle zeeland, en heb een setje Ti-K10 staan.
Het lijkt mij wel eens interessant als iemand met een leuke versterker langskomt om te horen wat ze werkelijk kunnen ;)

Ik had indertijd Mark Levinson eindversterkers in gebruik voor de Ti-K10. Alhoewel een receiver ze ook aan kan sturen komen ze daar niet echt mee los, hoe mooi het al kan klinken. Er moet gewoon een bak van een versterker achter ;D

O ja, Lelystad is toch het midden van Nederland? ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

tja ik denk bij het midden van het land altijd aan utrech, en dat scheelt toch weer zo'n 60 km ;)

dus jullie hebben het gehoord, pak je Ml (of een vergelijkbaar produckt) in een doosje, neem hem onder de arm en fiets even naar zeeland, tis toch lekker zomers weer :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15