Beginner Schotelantenne

Started by The Foundation, January 20, 2003, 15:38:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

The Foundation

Omdat Telenet hier de prijzen van de kabelTV optrekt , wil ik als 'slachtoffer' een tegenzet doen naar telenet.

Ik wil mijn kabelTV abbo , afzeggen , en een schotelantenne plaatsen!

Ik ken echter geen bal van deze zaken.
Dus probeer ik hier antwoorden te vinden op mijn vragen.

Welke zenders (met NEDERLANDSTALIG of NED. ondertitels) kan ik ontvangen ?
Heb ik decoders nodig voor filmnet ?
Hoe zit het met piraatkaartjes ?
Waar en hoe , monteer ik een schotel aan mijn huis? (ev. draaibaare schotel)
Welke merken zijn aan te raden van tuners .

Ik heb 1000 euro als startkapitaal.

DANK U

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je kunt in principe alle nederlandse kanalen ontvangen als je in Nederland woont.
Je hebt een Canal + abbo nodig voor de C+ filmkanalen (filmnet bestaat niet meer).
Als decoder moet je een SECA 2 compatible decoder aanschaffen.

Ik zou starten met een vaste opstelling.
De schotel kan tussen de 65-85 cm in doorsnee zijn.

Het uitlijnen zou ik laten doen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dick

QuoteWelke zenders (met NEDERLANDSTALIG of NED. ondertitels) kan ik ontvangen ?
Alle nederlandse zenders, plus de zenders van deze link:
http://www.canaldigitaal.nl/pakketten.asp
QuoteHeb ik decoders nodig voor filmnet ?
Deze (canal+ tegenwoordig) gaan via de zelfde decoder die je nodig hebt om de nederlandse zenders te ontvangen. Je krijgt dan een kaartje, waarop staat wat je kan ontvangen, en wat niet.. Geen extra decoders nodig dus..
QuoteHoe zit het met piraatkaartjes ?
Wordt Frank verdrietig als ik dat uitgebreid uit ga leggen op het forum ;)
QuoteWaar en hoe , monteer ik een schotel aan mijn huis? (ev. draaibaare schotel)
Je schotel moet een vrije zicht hebben op het zuiden, je kan hem uitrichten met een compas.. (19.2 graden) Maar zoals Frank al aangaf, kan je hem misschien beter laten uitrichten.. Je weet dan zeker dan je kan genieten van optimale kwaliteit..
QuoteWelke merken zijn aan te raden van tuners .
Humax, philips, strong etc. zijn allemaal hele goede decoders.

Groeten !!

dick

The Foundation

#3
Laten we even vermelden dat ik belg ben...

en ik ken slechts Nederland 1 ,2 ,3.

Verder hebben wij BRTN 1 , en Canvas
Vitaya , regionale WTV , NatGeografic , VT4

Enkel van VTM ( en Kanaal2) weet ik dat ze NIET op de sat zitten.


Wat denken jullie over de satteliet- setjes van 300€ in warenhuizen , en dhz winkels??

twingo

Ik hoop dat ik hier ook even een vraagje mag stellen. Ik heb begrepen dat sommige zenders Dolby Digitaal uitzenden (pro7). Is het mogelijk om dit via de receiver af te spelen? zo ja,  hoe moet je dit dan aanpakken?

gegroet.

pietnoeck

optische kabel van de satreceiver aansluiten op versterker en klaar is kees !!!

Vincent,
Spijtig genoeg kan je legaal geen enkel satpakket afsluiten in ons geliefde landje.
Als ik mij niet vergis gaat canal+ nederland begin maart over op seca 2, dus doei piraatkaartjes.
Als je natuurlijk aan nederlands adres hebt kan je legaal canal+ kijken, maar dan kan je even goed een canal+ pakket aanschaffen via de kabel.

The Foundation

#6
Quote from: pietnoeck on January 20, 2003, 23:40:51
optische kabel van de satreceiver aansluiten op versterker en klaar is kees !!!

Vincent,
Spijtig genoeg kan je legaal geen enkel satpakket afsluiten in ons geliefde landje.
Als ik mij niet vergis gaat canal+ nederland begin maart over op seca 2, dus doei piraatkaartjes.
Als je natuurlijk aan nederlands adres hebt kan je legaal canal+ kijken, maar dan kan je even goed een canal+ pakket aanschaffen via de kabel.


De bedoeling is om een eenmalige kost te doen in een schotel , en dan KIJKEN
naar zoveel mogelijk nederlandse(talige) zenders.
De bedoeling is niet dat ik me blauw ga betalen aan decoders , filmzenderabonementen , nieuwe decoders ...

Dus de paketten ( vanaf 300€) met een sat in de warenhuizen , zijn niks waard , omdat je GEEN ongecodeerd beeld kan ontvangen?? ???

De zenders die ik tenminste hoop te ontvangen zijn :
BRT1 , BRT2 , NED1 , NED 2 , NED 3 , MTV , TMF , Vitaya , VT4 , Nat geografic ,


Johan Van Gompel

Quote from: Anthrax on January 21, 2003, 01:46:12
De bedoeling is om een eenmalige kost te doen in een schotel , en dan KIJKEN
naar zoveel mogelijk nederlandse(talige) zenders.
De bedoeling is niet dat ik me blauw ga betalen aan decoders , filmzenderabonementen , nieuwe decoders ...

Da's een goeie. Als je losse componenten koopt moet je _altijd_ wel eens upgraden. Maar met een Hauppauge DVB-kaart zit je wel goed denk ik. Lees de uitleg van pietnoeck maar eens helemaal onderaan deze pagina: 213.196.43.35/yabbse/index.php?board=33;action=display;threadid=5272

Quote
Dus de paketten ( vanaf 300€) met een sat in de warenhuizen , zijn niks waard , omdat je GEEN ongecodeerd beeld kan ontvangen?? ???

Zie bovenvermelde thread.

Quote
De zenders die ik tenminste hoop te ontvangen zijn :
BRT1 , BRT2 , NED1 , NED 2 , NED 3 , MTV , TMF , Vitaya , VT4 , Nat geografic ,

Ik heb enkele jaren geleden ook een satellietschotel (80 cm Astra-dingetje) gehad, maar BRT1/2, NED 1/2/3 en VT4 kon ik toen niet ontvangen; TMF bestond toen nog niet en Nat Geographic was toen NBC dacht ik (de live Jay Leno en Conan O'Brien shows waren altijd wel leuk).
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

pietnoeck

Vincent,

Het antwoord is dus nee. De enige die nu FTA te ontvangen is, is BVN en RTBf. Vroeger zat VT4 op een exotische satelliet, maar sinds ze Vlaams zijn , zijn ze daar ook weg.

De 300 euro setjes in de GB zijn waarschijnlijk FTA ontvangers. Als er een CI-slot inzit zou je al iets meer aankunnen maar dan heb je een cam, kaart en progger nodig en dat kost al snel 250 euro.

The Foundation

#9
Quote from: pietnoeck on January 21, 2003, 21:16:35
Vincent,

De enige die nu FTA te ontvangen is, ....KNIP.

Wat is FTA ?

Sorry maar ik ken niks van die materie!

(BTW : De kabelmaatschapij doet een tegenzet! We krijgen er 2 zenders bij op de kabel : CartoonNetwerk en een Filmzender (Turner Classic Movies) )

J.A.F._Doorhof

FTA = Free To Air, of wel gratis te ontvangen zenders.


MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ice Qbe

Buiten HUMAX, Philips etc. dient ook de Hyundai niet vergeten te worden...
(Volgens mij wordt de meest gebruikte HUMAX, de 5400, niet meer geproduceerd....)
Maar voor meer schotel info :

http://www.satelliet.beginthier.nl/

voor een goed forum

http://www.hutsefruts.mynadres.nl/

Succes !
_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

Plasma1

Anthrax,
een van de beste sites om goede info te krijgen vind je op www.sat4all.com. Dit is een algemene site. Een site waar alles beschreven staat over CAM, kaartjes, programeren en noem maar op is http://www.duwgati.com.
Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een Topfield 4000 met een ingebouwde HD.
Absolut geweldig ding.
Sterkte verder.


Sarjenka

Quote from: Anthrax on January 21, 2003, 21:30:12
(BTW : De kabelmaatschapij doet een tegenzet! We krijgen er 2 zenders bij op de kabel : CartoonNetwerk en een Filmzender (Turner Classic Movies) )

Beste Anthrax,

(Anthrax staat op Graspop trouwens, maar dit terzijde :))

Jullie krijgen nu 2 zenders erbij; hele leuke zenders, maar let op mijn woorden: binnen enkele jaren zullen deze er weer afgehaald worden en dan via - bijvoorbeeld - een extra pakket, dus meer abonnementsgeld - weer worden aangeboden ... Ditzelfde heeft UPC hier ook gedaan... Stelletje misselijke gasten hoor, eerst je lekker maken met zo'n mooi filmkanaal en hem er weer afhalen wanneer je het eenmaal gewend bent...